Gå til innhold

Er du flink til å planlegge selskaper hjemme hos deg selv? Eller blir det stress fordi du glemmer viktige detaljer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at jeg er håpløs på slik planlegging så jeg foretrekker å ikke være vertskap. 

Anonymkode: b022d...d3c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker sånt :)

Men holder såpass lav terskel og uformell stemning at det ikke er så mye detaljer å tenke på. 

Anonymkode: 933e4...4e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er kanskje litt for flink? Elsker å planlegge, organisere, lage huskelister, og ha fokus på detaljer. Ender opp med at jeg er dødssliten når gjestene kommer for da har jeg stått på hele uka med forberedelser 

Anonymkode: 95d92...884

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det andre 🤪 Det blir stress, det er lett å glemme noe. Men, jeg lager meg nå lister i trello, før fest.

F.eks, tre liste for barnebursdag: Kjøpe liste, To do - dagen før, todo - på selve dagen. Da kan jeg også "outsource" en del av oppgavene til samboeren, han har liste han kan følge, ser hvor mye som skal gjøres, og får beskjed å ta halvparten av oppgavene f.eks. Funker for meg, som er for det første, surrehue, for det andre, er for stresset i hverdagen til å måtte huske på enda mer ting.

Anonymkode: 0bf73...2e4

Skrevet (endret)

Jeg har bare nære venner jeg organiserer noe form for selskap med, men det er så utrolig uformelt og herlig sjarmerende at det kan ikke gå galt uansett hva som skjer og ikke skjer😅 i min flokk er det omtrent bare surrehoder hvor alt blir sjarmerende uperfekt nydelig perfekt.. Jeg planlegger, legger alltid litt tid og innsats i detaljene men gir pokker om noe ikke blir helt etter planen. Og sånn er det med de andre også. Som i 2019 da vi skulle ha julebord og hun som skulle hente pinnekjøttet hadde glemt det så hun ringte til den mest ordentlige i gjengen vår, men hun hadde ikke tid så hun ringte tilslutt til meg, jeg kjøpte og la det i postkassen til de som skulle fikse... Sånne type ting kan skje hele tiden i vår krets og det er bare helt herlig faktisk ❤️ Men glad jeg verken har barn eller en flokk som må ha absolutt alt på stell med høye skuldre for det hadde jeg ikke orket å være vertskap for om jeg skal være ærlig🤪Men har heldigvis ingen av de rundt meg så vinn-vinn..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Øvelse gjør mester. Er bare å invitere mange ganger så får man mer dreis på det.

Anonymkode: d5276...548

• Liker 2
Skrevet

Nei jeg gidder aldri å invitere til «fest» hjemme hos oss. Middag med et annet par greit, men selskap synes jeg er for mye styr😅 vil heller være gjest

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er flink fordi jeg ikke stresser med at alle små detaljer skal være perfekte. God stemning og god mat er bra nok. 

Anonymkode: 2ac85...eea

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det synes jeg. Elsker å ordne og stelle i stand med hyggelig bord, god mat og drikke. Alltid likt å arrangere fest 😊 Blir sjeldent stresset, men planlegger godt og sørger for å lage mat hvor jeg kan være sammen med gjestene mest mulig. Og tar i mot hjelp til å rydde av bordet og slikt underveis. 

Anonymkode: aeba0...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Hehe nei, det gidder jeg sjeldent :) Detaljer? Som hva da?

Jeg lager og serverer mat og dessert, dekker på, men jeg kjøper ikke inn blomster og sesongens servietter og slikt hvis det er hva dere snakker om? Heldigvis er vennegjengen veldig laidback, jeg syns det høres veldig formelt ut det dere snakker om.

Anonymkode: 2df57...cdb

• Liker 3
Skrevet

Savner å ha huset fullt. Vi pleier å ha 20+ på middag, skikkelig trivelig. Det er jo litt arbeid, men samtidig går det på rundgang. 

Tipper vi har et selskap i løpet av sommeren. Krabbe og sjømat, nam nam. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det, og vil si jeg er ganske flink og organisatorisk. (er tross alt anonym på et forum). 

Har lister i excel, detaljerte planer. Planlegger pynt, særlig av bordet. Lager kjøreplan for selve dagen. Hva som skal gjøres dagen før, hva jeg kan gjøre tidlig, så en plan for hver time frem til besøket kommer. Da er vi klar med litt fingermat og apiritif. 

Jeg gjør dette fordi jeg storkoser meg med det. Og jeg setter selvfølgelig like stor pris på å komme i selskap der alt tas på sparket, og huset ikke er strøkent. 

Anonymkode: 65e11...7ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å invitere folk hjem, for vi er ganske late med å rydde og vaske hjemme, men vi vasker og rydder alltid når vi skal ha gjester. Så prøver å invitere litt jevnlig 😂

Orker ikke store selskap eller festee, men syntes det er hyggelig og kjekt å ha besøk. Pleier å holde med 3-5 gjester av gangen, eneste gangene det blir fler enn det er når vi inviterer familie, da blir det fort 10-12

Anonymkode: d2803...3a9

• Liker 2
Skrevet

Det blir stress fordi jeg ikke glemmer viktige detaljer😅

Skrevet

Henger meg ikke opp i detaljer og alt må ikke være perfekt. Liker at det er avslappet, ingen møter meg som en sliten oppvridd vaskefille når de kommer. Ingen forventer at serviettene er "hot". De kan gjerne møte tørkerullen på bordet. 

Kanskje jeg er litt overmodig, men kunne tenkt meg å være vertinne for Harald og Sonja, eller Håkon og Mette-Marit. Hadde laget noe jeg er trygg på, kjøpt par blomster og tatt litt ekstra renhold. 

Når jeg inviterer til middag er det verste på to-do-lista innkjøp av alle matvarene. Har ikke bil og må ta flere runder i butikkene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del "detaljer" er ikke at servietter matcher sesong, som noen skrev. 🤪😂 men faktisk banale ting at jeg må huske alkoholfritt øl til han som skal kjøre, og huske å lage alternativer til han som ikke tåler olivenolje, også er det en som er laktose intolerant, og et et par av vegetarianer og veganer. Så huske saft til barna, ikke minst, og at vi i det hele tatt ha isbiter. 😂 altså helt basic ting som kan bli stress, om ikke jeg hadde mine lister i Trello.

Anonymkode: 0bf73...2e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg heldigvis kun cirka 4 ganger i året jeg trenger å be folk. To ganger med gjengen i klubben og to bursdager.

Her drikker vi ikke alkohol overhodet, så det er ikke en utfordring. Bare jeg vet antallet som kommer så er det ingen sak.

Men jeg vil gjerne vite om allergier så jeg kan legge opp menyen til det.

Heldigvis så er det ikke et krav om varm mat når jeg har klubb. Der er det bra nok med frukt.

Anonymkode: e4cdf...103

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBrukern skrev (På 25.6.2021 den 20.21):

Nei jeg gidder aldri å invitere til «fest» hjemme hos oss. Middag med et annet par greit, men selskap synes jeg er for mye styr😅 vil heller være gjest

Javel, går det an å bare være gjest i lengden?

Anonymkode: a1086...520

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Javel, går det an å bare være gjest i lengden?

Anonymkode: a1086...520

Det har fungert så langt.. høytider og bursdager arrangeres alltid enten hos mine foreldre eller svigerforeldre. Ingen barn ennå, så da er det rimelig enkelt å slippe unna å invitere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...