likestilling Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Dette virker jo ikke akkurat normalt...? Er det noen som jobber med forvirrede eldre som kjenner igjen dette? Er det ikke veldig rart at norsk media er musestille om dette? Tenk om det hadde vært Trump eller Putin eller en annen av verdens mektigste som hadde oppført seg slik. Det er rart at ikke alarmen går... 6
Druid Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 likestilling skrev (27 minutter siden): Dette virker jo ikke akkurat normalt...? Er det noen som jobber med forvirrede eldre som kjenner igjen dette? Er det ikke veldig rart at norsk media er musestille om dette? Tenk om det hadde vært Trump eller Putin eller en annen av verdens mektigste som hadde oppført seg slik. Det er rart at ikke alarmen går... Dette er en formidlingsteknikk. Det faktum at noen ikke kjenner igjen formidlingsteknikker, sier noe om hvor dårlig vant vi er med artikulerte talere. Trump hadde sine, Biden har sine; nå får vi i alle fall hele setninger som har innhold. En ting som er sikkert , er at dette putter en strek over spørsmålet rundt Bidens kognitive evner; dette er veldig vanskelig å gjøre for folk som er kognitiv svake. 23
stan Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Mannen prøver å være litt morsom og forsterke poenget sitt. Han snakker ihvertfall fullstendige setninger. Ille at vi i det hele tatt har satt lista så lavt. Biden virker ok, men ikke i samme divisjon som Putin og Xi. Begge er uten tvil svært dyktige politikere og makthavere. 5
likestilling Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2021 Druid skrev (3 minutter siden): Dette er en formidlingsteknikk. Det faktum at noen ikke kjenner igjen formidlingsteknikker, sier noe om hvor dårlig vant vi er med artikulerte talere. Trump hadde sine, Biden har sine; nå får vi i alle fall hele setninger som har innhold. En ting som er sikkert , er at dette putter en strek over spørsmålet rundt Bidens kognitive evner; dette er veldig vanskelig å gjøre for folk som er kognitiv svake. 😅 Er du seriøs? Biden har i så fall flere formidlingsteknikker å imponere deg med... Her har vi f.eks. den godt kjente "se forvirret ut og ikke klare å lese opp det du skal slik at du høres forvirret ut". Dette er også en variant for de spesielt artikulerte og kognitivt oppegående som vil briljere med evnene sine... 8
Druid Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 likestilling skrev (1 minutt siden): 😅 Er du seriøs? Biden har i så fall flere formidlingsteknikker å imponere deg med... Her har vi f.eks. den godt kjente "se forvirret ut og ikke klare å lese opp det du skal slik at du høres forvirret ut". Dette er også en variant for de spesielt artikulerte og kognitivt oppegående som vil briljere med evnene sine... Det interessante her er jo at han i dette klippet tydelig leser fra en teleprompter, mens i det første tilfellet ikke ser ut til å gjøre det. Å lese engasjert fra teleprompter er det vel få som får til. Men det avdekker ingenting mentalt , bare midlertidig dårlig syn… 9
likestilling Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2021 Druid skrev (2 minutter siden): Det interessante her er jo at han i dette klippet tydelig leser fra en teleprompter, mens i det første tilfellet ikke ser ut til å gjøre det. Å lese engasjert fra teleprompter er det vel få som får til. Men det avdekker ingenting mentalt , bare midlertidig dårlig syn… Her har vi ennå en variant av virkemidler for å gjøre ting mer spennende for de som hører på; den klassiske "pinlig lang pause etterfulgt av merkelig svar slik at publikum lurer på om du vet hvor du befinner deg." ... men jeg synes fortsatt den hviskingen er det rareste så langt. Det hadde vært leven om det f.eks. var Putin som begynte å hviske i mikrofonen.... 5
Gjest Optimo Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 Men er det bare meg, eller snøvler Biden en del når han prater? Jeg har normalt ikke noe problem med å forstå engelsk, men jeg sliter litt med Biden.
likestilling Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2021 Guile skrev (Akkurat nå): Men er det bare meg, eller snøvler Biden en del når han prater? Jeg har normalt ikke noe problem med å forstå engelsk, men jeg sliter litt med Biden. Det er ikke bare deg, det er ganske uforståelig, men nå legger han inn litt hvisking og slikt for å gjøre det spennende selv om man ikke skjønner hva han sier. Det er ikke "snøvling" så mye som at han bare surrer sammen alt av ord til en saus som ikke gir mening.... 7
Gjest Optimo Skrevet 25. juni 2021 #9 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Først nå fikk jeg sett videoen i førstepost. Var det så ille, da? Hviskingen var jo åpenbart en formidlingsteknikk, som nevnt over her. Om det funka særlig bra er en annen sak... Men om man skal prøve å gjøre et poeng av at mannen er begynnende dement så er dette en dårlig video å bruke som argument. Da syns jeg den i innlegg #6 virket verre. Fyren ble jo helt stum og måtte hente seg inn. Sjelden man ser en politiker som gjør det. Eller #4.. Hjelp. Det hadde ikke vært noen stor greie hvis det skjedde én gang, men det skjer jo tydeligvis ofte. Endret 25. juni 2021 av Guile
Gjest Peanut Skrevet 25. juni 2021 #10 Skrevet 25. juni 2021 Bryr meg ikke om hvilke måter Biden snakker på eller ikke, så lenge han funker som president
Merovingian Skrevet 25. juni 2021 #11 Skrevet 25. juni 2021 Biden bruker flere ord og snakker ikke som en femåring som nettopp har fått is. Noen kjempebra president er han ikke, men han forrige idioten har jo lagt listen ganske lavt. 13
likestilling Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #12 Skrevet 25. juni 2021 Merovingian skrev (38 minutter siden): Biden bruker flere ord og snakker ikke som en femåring som nettopp har fått is. Noen kjempebra president er han ikke, men han forrige idioten har jo lagt listen ganske lavt. Joda, han bruker mange ord, men det stokker seg fort når det er mye å lese og liten tekst der han leser fra. Det blir ofte litt rare situasjoner med ... "oh, anyway..." og blabla og "oh, sorry, oh...".
Gjest Peanut Skrevet 25. juni 2021 #13 Skrevet 25. juni 2021 Vel, altså, man tåler mer om alternativet var en periode til med Trump. (For øvrig, mye som før aldri kom frem i lyset).
jabx Skrevet 25. juni 2021 #14 Skrevet 25. juni 2021 likestilling skrev (7 timer siden): Dette virker jo ikke akkurat normalt...? Er det noen som jobber med forvirrede eldre som kjenner igjen dette? Er det ikke veldig rart at norsk media er musestille om dette? Tenk om det hadde vært Trump eller Putin eller en annen av verdens mektigste som hadde oppført seg slik. Det er rart at ikke alarmen går... Jeg ser ikke problemet. Altså, jeg liker ikke Biden og mener han er en høyreekstrem krigshisser, men jeg ser virkelig ikke problemet. Han er jo kjent for en "teatralsk" måte å snakke på. 3
parmanoia Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 Tror det er ekstremt mye snusk blant amerikanske presidenter. Og de slipper unna med hva som helst som verdens mektigste menn. 1
Perelandra Skrevet 26. juni 2021 #16 Skrevet 26. juni 2021 Tråden er ryddet for avsporinger. Perelandra, mod.
Tøddel Skrevet 26. juni 2021 #17 Skrevet 26. juni 2021 Synes det er rart at han møter så ekstremt mye forståelse og at Trump ble møtt med det stikk motsatte. 7
Brunello Skrevet 26. juni 2021 #18 Skrevet 26. juni 2021 Tøddel skrev (2 minutter siden): Synes det er rart at han møter så ekstremt mye forståelse og at Trump ble møtt med det stikk motsatte. Det er fordi Trump er en egenrådig klovn som var en tikkende bombe. Med Biden er det ikke krise om han er gammel og litt treg (om han blir det). Han er til å stole på. Han hører på rådgiverne og går ikke solo som Trump. 5
Tøddel Skrevet 26. juni 2021 #19 Skrevet 26. juni 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Det er fordi Trump er en egenrådig klovn som var en tikkende bombe. Med Biden er det ikke krise om han er gammel og litt treg (om han blir det). Han er til å stole på. Han hører på rådgiverne og går ikke solo som Trump. For lite tillit ene veien og for mye tillit andre veien. 🙈 3
Brunello Skrevet 26. juni 2021 #20 Skrevet 26. juni 2021 Tøddel skrev (Akkurat nå): For lite tillit ene veien og for mye tillit andre veien. 🙈 Enig, jeg ga Trump litt for mye. Karakteristikken burde vært mer nedsettende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå