Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det egentlig dere jobber med?

Det har jo vært mye snakk om hjemmekontor det siste året, og jeg synes media får det til og høres ut som at flertallet kan ha hjemmekontor, men er det virkelig slik? De fleste har vel ikke en jobb der de kan ha hjemmekontor?

Selv jobber jeg som miljøterapeut, og det kan naturligvis ikke gjøres hjemmefra. De fleste jeg kjenner har ikke jobber som kan gjøres hjemmefra, men krever at man møter opp på jobb slik som barnehagelærer, vernepleier, sykepleier, butikkansatt etc. 

HVA er egentlig disse typisk hjemmekontor jobbene? Forstår at f.eks saksbehandler i en kommune kan ha hjemmekontor. Eller en navansatt som ikke skal ha fysisk møte med brukerne sine. Men synes likevel det høres ut som om påfallende mange har hjemmekontor og jeg forstår ikke helt hva alle disse jobbene er for noe :P

Anonymkode: ac3b4...a94

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som jurist i staten. Alle dokumenter er digitale, og vi kan ha digitale møter. 

Anonymkode: bf393...b9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I min venninnegjeng + samboere så har vel 90% vært på hjemmekontor under corona, og da er det yrker som konsulent, foretningsutvikler, grafisk designer, IT-konsuelt, rådgiver i bank, digital designer, markedsfører, prosjektleder, HR-rådgiver osv.

Anonymkode: c182c...d64

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Av andre yrker så er det jo alt av saksbehandlerstillinger, jursiter, økonomer, IT-utviklere, grafisk designere, rådgivere osv osv. 

Anonymkode: c182c...d64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nesten samme som personen over. Jeg jobber som advokat, det er til og med digitale rettssaker, så 95 % av jobben kan gjøres hjemmefra. 

Anonymkode: 65c81...86a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber med regnskap/økonomi. Har vært på hjemmekontor siden 12.3.2020.

Anonymkode: 3cd53...fa2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber med finans og økonomi, vært på hjemmekontor siden 12.03.20 :) 

Anonymkode: 7bb12...7fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jobber med saksbehandling ved et universitet. Kan være hjemme hvis jeg vil, og på kontoret hvis jeg vil det. Foretrekker kontoret, men deilig å kunne bytte litt på.

Anonymkode: 53f60...325

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig SÅ mange i Norge som har typisk kontorjobb? :P 

Det overrasker meg egentlig ganske mye. Mulig fordi jeg selv er utdannet innenfor helse- og sosial, og da er det veldig få jobber som lar seg gjøre hjemmefra. Finnes det noen oversikt over hvor mange som KAN ha hjemmekontor? Skulle tro det er langt under halvparten? 

Anonymkode: ac3b4...a94

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Statlig ansatt. Gjennomfører samtaler med klienter på tlf i stedet for irl.

Anonymkode: b6758...aa1

AnonymBruker
Skrevet

Jobber for en internasjonal interesseorganisasjon, så de fleste kollegaene mine befinner seg uansett i andre land. 

Anonymkode: e809a...b03

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som ingeniør i kommune, så kan jobbe så lenge jeg har strøm og nett. Mannen min som er kursholder sitter på hjemmekontor også til vanlig, foruten de dagene han holder fysiske kurs.  

Anonymkode: ce87e...e1f

AnonymBruker
Skrevet

Som de fleste andre i Oslo flytter jeg også papirer. Fikk med to store papirhauger hjem i fjor og er fortsatt ikke ferdig med å flytte de rundt.

Anonymkode: 5a9d7...032

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jobber med regnskap/økonomi. Har vært på hjemmekontor siden 12.3.2020.

Anonymkode: 3cd53...fa2

Jeg jobber også med regnskap/økonomi og høyner med 11.3.2020. Det fungerer utmerket og jeg kommer til å fortsette i stor grad.

Anonymkode: 6fe70...208

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i helsevesenet som prosjektleder og kan derfor ha mye hjemmekontor. Under pandemien har flere av legene som har havnet i karantene, hatt f.ks telefonkonsultasjoner ( dersom man sitter skjermet selvfølgelig), vurdert henvisninger, prøvesvar etc

Anonymkode: 6e123...231

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som produksjons- og prosjektleder. Har sjukt mye møter, men de kan fint tas på teams. Vært hjemme siden mars ifjor og håper egentlig jeg kan bli her på deltid for alltid. Har økt produktiviteten min med 150-200 % uten alle forstyrrelser og all pendling tror jeg. 

Anonymkode: 77848...940

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som de fleste andre i Oslo flytter jeg også papirer. Fikk med to store papirhauger hjem i fjor og er fortsatt ikke ferdig med å flytte de rundt.

Anonymkode: 5a9d7...032

Samme her🤣🤣🤣

Anonymkode: a4f48...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Rådgiver i kommune, jeg kan gjøre alt via data og telefon. Men sjefen slo seg mer vrang når smittetallene gikk ned. Om han kutter det helt ut så skifter jeg jobb..

Anonymkode: 2c267...dba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Programmering. Alt jeg trenger er Mac-en min.

Anonymkode: 970f5...8cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Universitet. Har undervist digitalt hele semesteret, i tillegg til de andre arbeidsoppgavene som følger med stillingen som vitenskapelig ansatt. 

Anonymkode: b1262...a5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...