Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Min lille på 10 uker sover best i bæretøy. Dvs at hu alle andre steder sover ca halvtime. Dette gjelder vogn, seng og bilstol. Ved noen tilfeller så kan hu legges ned å sove videre dersom vi lar henne sove på oss ei gooood stund. De siste ukene har vi derfor nesten utelukkende brukt sjal inne og sæle ute. 

Nå begynner jeg å kjenne på at det stadig er en større kamp å få henne til å sove på andre måter. Både byssing og vogn fører til mer gråt og tar mer tid.

Hun sover likevel underlig nok god på natta i bedside. Våkner bare for å spise og sover tungt i sengen sin ellers.

Er det slik at jeg bør prøve å ta kampene for å begynne å venne henne av å sove på oss? Noen med erfaring som dette, og hvordan gikk dere fram for å få baby til å sove også andre steder. 

Anonymkode: 21fb8...16f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det akkurat sånn! Fortsatte å bære fram til mini begynte å våkne etter 30 min i bæretøy også… da konkluderte vi med at 30-minutters lurer var det som var mulig og lot han sove i vogn. Begynte å sove lenger på dagtid ved ca ett års alder. 

Anonymkode: 8dfa9...75f

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 sov kun i bæretøy på dagtid frem til 1 mnd slitsomt men nå er jeg glad hun fikk den støtten og kosen hun trengte da sovnet hun plutselig av seg selv i vogn.

gjør det som føles rett for deg du kjenner baby og deg selv og vet hvor mye du og hun kan puches til å sove eget sted! Bare ikke undervurder hvor viktig søvn er de første årene!

Anonymkode: a2431...579

AnonymBruker
Skrevet

Min begynte å sove i vogn ved 4-5 måneders alder, så det er håp! Mitt beste råd er egentlig bare å akseptere at akkurat nå er det sånn, og at baby uansett forandrer seg hele tiden. Og prøve seg litt fram etterhvert. 

Anonymkode: 58a8a...bcb

Skrevet

Dette er heeeelt normalt og sånn det skal være. Husk at babyene fra gammelt av som krevde mye kroppskontakt og varme fra mor var de som overlevde... 🙂 Babyen min var umulig å få lagt for seg selv fram til hun var 4 mnd. Regner med babyen sover med deg om natta, kan dere ikke ta noen blunder på dagtid sammen i senga? 🙂  Hadde ikke tatt noen "kamp", men gitt babyen den tryggheten hen trenger. Selvstendighet kommer etterhvert.. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...