Gå til innhold

Airbnb-leietaker krever nøkkel til postkassen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gjest på Airbnb som først krevde å få nøkkel til postkassen min. Jeg sa nei, ettersom det er privat og ikke medfølges i avtalen. Deretter forklarer de at de har bestilt pakker som ligger i postkassen min. Jeg bor flere timer unna, så det å reise dit for å låse opp postkassen er dyrt og tidkrevende. Hva gjør jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så synd for dem, da. Dersom det ikke er avtalt at man skal ha tilgang til postkassa, så kan man jo ikke bestille levering til denne!
Her ville jeg ikke gitt meg, nei.

• Liker 13
Skrevet

Det er fordi det han har bestilt dop til postkassen din. Det har skjedd flere sånne hendelser og er en kjent fenomen. 

Hilsen en som kjenner noen som har vært borti det før :) 

• Liker 5
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet (endret)
Nymfomanen skrev (7 minutter siden):

Har en gjest på Airbnb som først krevde å få nøkkel til postkassen min. Jeg sa nei, ettersom det er privat og ikke medfølges i avtalen. Deretter forklarer de at de har bestilt pakker som ligger i postkassen min. Jeg bor flere timer unna, så det å reise dit for å låse opp postkassen er dyrt og tidkrevende. Hva gjør jeg??

Du gjør selvfølgelig ingenting. Lås opp postkassen når du kommer hjem. 

Men du, hvordan får de pakker oppi postkassen din? Liten sprekk når man bruker lås. Og dersom det er det at hentelappen havner i postkassen din så er det meste digitalt i dag og litt merkelig. Har man id kan man gå på postkontoret og etterlyse pakker og få dem ut. Syns problemstillingen høres merkelig ut. (Det kan selvfølgelig være små brev pakker)

Endret av DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
Angelheart2 skrev (8 minutter siden):

Så synd for dem, da. Dersom det ikke er avtalt at man skal ha tilgang til postkassa, så kan man jo ikke bestille levering til denne!
Her ville jeg ikke gitt meg, nei.

Du ville bare latt de aldri få pakka si?

Skrevet
Kenelz skrev (6 minutter siden):

Det er fordi det han har bestilt dop til postkassen din. Det har skjedd flere sånne hendelser og er en kjent fenomen. 

Hilsen en som kjenner noen som har vært borti det før :) 

Trodde det først sjæl, men så sendte de kopi av leveransebekreftelsen. Nei leier ikke ut med postkasse pga nettopp det du sa ass

• Liker 1
Skrevet
Just now, Nymfomanen said:

Trodde det først sjæl, men så sendte de kopi av leveransebekreftelsen. Nei leier ikke ut med postkasse pga nettopp det du sa ass

Bare fordi det er leveransebekreftelse betyr ikke at det ikke er dop. Lurt av deg å ikke leie med postkasse! :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bør jo ikke være noe problem så lenge de sender en leveringsbekreftelse på at de har bestilt fra en seriøs butikk unntaksvis. (Bare sånn for å unngå at noen leverer dop eller ulovlige ting i din postkasse, noe som ikke er greit). Er jo greit å ha et godt forhold til sine leietakere, særlig dersom de skal ha et lengre AirBnB opphold. Og i neste AirBnB kontrakt med annen leietaker så kan du heller spesifisere eksplisitt at leie ikke inkluderer tilgang til postkasse. 

Anonymkode: dbbdd...ae0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (1 minutt siden):

Bare fordi det er leveransebekreftelse betyr ikke at det ikke er dop. Lurt av deg å ikke leie med postkasse! :) 

Nei, men sannsynligheten er i alle fall mye mindre hvis man ser en leveransebekreftelse med riktige datoer, med leietakers navn og til riktig adresse. Men man kan jo selvfølgelig aldri garantere at ingen leverer dop til leietaker, kriminelle trenger jo uansett ikke bruke postkassen til det. 

Skrevet
3 minutter siden, Nymfomanen said:

Du ville bare latt de aldri få pakka si?

Han kan jo åpne postkassen når han kommer tilbake, få politiet til å sjekke innholdet og deretter sende videre? 

Merkelig å bare få post hos annen adresse og tillegg uten å spør først om det er greit for utleieren.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men sannsynligheten er i alle fall mye mindre hvis man ser en leveransebekreftelse med riktige datoer, med leietakers navn og til riktig adresse. Men man kan jo selvfølgelig aldri garantere at ingen leverer dop til leietaker, kriminelle trenger jo uansett ikke bruke postkassen til det. 

Har ikke veldig trua på at ho her er kriminell, ho er forsker ved universitetet 🧐 men man veit aldri 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Oj, det var dumt av deg. Jeg bor dessverre flere timer unna og kan ikke komme med nøkkel til deg. Kan ettersende deg pakken neste gang jeg er i leiligheten, forutsatt at du betaler frakt.»

Anonymkode: cdba8...8f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har postbudet funnet rett poskasse?

Har du hengt opp en lapp på postkassen med nytt navn? Å gjøre det uten å ha nøkkelen til postkassen er mildt sagt suspekt.

Bare fordi de har en ordrebekreftelse fra et eller annet betyr ikke at det er det de venter i postkassen.

Hadde aldri gitt de nøkkelen. Da er det fritt fram og det er du som sitter i saksa.

Anonymkode: 8c0d6...329

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Nymfomanen skrev (Akkurat nå):

Har ikke veldig trua på at ho her er kriminell, ho er forsker ved universitetet 🧐 men man veit aldri 

Skjønner, men da ser jeg jo ikke det helt store problemet med å gjøre et unntak denne gangen. Det er jo veldig greit å ha et godt forhold til leietakere som ellers er seriøse, og sånn sett få bedre reviews på AirBnB også. Så kan du heller være tydelig på at leie ikke inkluderer postkasse ovenfor neste leietaker, evt. sette opp en ekstra postkasse som er tiltenkt AirBnB leietakere som skal bo i utleieboligen din i leieforhold av en viss varighet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du hengt opp en lapp på postkassen med nytt navn? Å gjøre det uten å ha nøkkelen til postkassen er mildt sagt suspekt.

Bare fordi de har en ordrebekreftelse fra et eller annet betyr ikke at det er det de venter i postkassen.

Hadde aldri gitt de nøkkelen. Da er det fritt fram og det er du som sitter i saksa.

De har vel brukt c/o adresse.

Anonymkode: 57b92...728

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har aldri tenkt å gi ut nøkkel. Spørsmålet er om jeg skal gidde å reise inn for å låse opp eller ikke og dra igjen

AnonymBruker
Skrevet
Nymfomanen skrev (1 minutt siden):

Har aldri tenkt å gi ut nøkkel. Spørsmålet er om jeg skal gidde å reise inn for å låse opp eller ikke og dra igjen

Nei.

Om dette var normal utleie type endel  uker/måneder/år hadde saken vært en annen. Da burde nøklene fulgt med.

Men jeg hadde sagt jeg ikke fikk levert dem. Sender pakken etterpå.

Ganske noldus å forvente dette, hun kunne bestilt på døren/posten/butikk osv. 

Anonymkode: 08bc6...564

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er korttenkt å forvente å bruke utleiers postkasse, og frekt å bare bestille pakker uten å spørre først om det er greit. På siden som er lenket til tidligere i tråden, skriver folk at leieboere heller får levert pakker på et sted for henting, noe som høres mye mer fornuftig ut.

Anonymkode: c132d...2bd

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Nymfomanen said:

😆 Kjenner til høyt utdannende folk som tar dop.

Du kan alltid ettersebde pakken, men det gjør du etter å ha fått pakken undersøkt da om du sender videre og pakken er mistenksom så kan det fort gå utover deg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...