Gå til innhold

Gjør dere noe spesielt når barnet fyller 10 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan feirer dere barna deres når de fyller 10 år? 

Datteren min har svært høye forventninger til feiringen av hennes 10-års dag. "Alle" venninnene hennes skal i følge henne på weekender til utlandet eller flotte luksuriøse hoteller sammen med familien. Har søkt litt på de hotellene hun ønsker å reise til, men det er jo hinsides dyrt så har vanskelig å tro at dette er noe "alle" gjør. Men det er ikke med det første hun fyller 10 år, så skal vel alltids greie å sette av penger slik vi hvertfall kan finne på noe sammen som familie. 

Gjorde dere noe spesielt da barna deres var jubilanter? 

Anonymkode: 9b9a5...58b

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Vi havnet i karantene, hadde flyttesjau like etterpå og måtte dermed utsette feiringen 5-6 uker. Det er ganske spesielt 😅

Anonymkode: be803...bfe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig bursdagsselskap… feiringene nå til dags tar helt av, virker det som. Helt idiotisk, spør du meg.

Anonymkode: 4689c...cce

• Liker 9
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan feirer dere barna deres når de fyller 10 år? 

Datteren min har svært høye forventninger til feiringen av hennes 10-års dag. "Alle" venninnene hennes skal i følge henne på weekender til utlandet eller flotte luksuriøse hoteller sammen med familien. Har søkt litt på de hotellene hun ønsker å reise til, men det er jo hinsides dyrt så har vanskelig å tro at dette er noe "alle" gjør. Men det er ikke med det første hun fyller 10 år, så skal vel alltids greie å sette av penger slik vi hvertfall kan finne på noe sammen som familie. 

Gjorde dere noe spesielt da barna deres var jubilanter? 

Anonymkode: 9b9a5...58b

Weekendtur til utlandet for 10-årsdag høres helt sinnsykt ut i mine ører. Mulig datteren din har misforstått? kanskje venninnenes bursdag sammenfaller med ferieplaner? 

Har vært noen i noen få 10-års feiringer de siste 2 årene. Det ble selvfølgelig gjort stats på barnet, men ikke opplevd at man gjorde så mye ut av det. De fleste har et litt mer høytidelig selskap med familie og et annent et for barnets venner. Jeg hadde aldri arrangert weekendtur for en 10-årsdag.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt at 10-årsdagen skal være spesiell. Her har det vært en bursdag som alle andre bursdager, og barna har gledet seg og hatt det gøy.

Anonymkode: 2c359...dc4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble 10 år på slutten av 90 tallet og da var det en helt vanlig bursdag 🙈 lan virkelig så mye ha skjedd på 20 år 🙈

Anonymkode: 41946...658

• Liker 5
Skrevet

Nei det var vanlig fødselsdag. 

Det var imidlertid da de var 10 år jeg begynte å få litt tid til meg selv, så jeg burde jo egentlig ha feiret det stort. 😄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er da en helt vanlig fødselsdag. 

Anonymkode: 17270...316

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ekstra dyre gaver da jeg ble 10år. Rundt tall liksom. Ikke noe mer da, ingen weekendtur eller slottsball. 

Anonymkode: 58ea5...4be

AnonymBruker
Skrevet

Ok, såkalte runde tall teller knapt før man er 30, men først og fremst fra 40 og oppover. 

Ingen av barna i min slekt har fått noe spesielt mer på 10-årsdagen enn 11- eller -årsdagen. 

Anonymkode: d7e92...003

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker det var mer stas da jeg ble 13 - endelig tenåring liksom. Men verken 13, 18 eller 20 ble feiret med dyre turer. Hvordan har det blitt sånn at en koselig feiring og hyggelige gaver ikke er nok 🤷‍♀️

Anonymkode: af8b0...588

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min tiåring fikk pannekaker til frokost (mest fordi det var på en lørdag), det var det mest spesielle vi gjorde. 

hvor bor du hen? Interessant å vite med tanke på din datters forventninger.

Anonymkode: 4cd98...fcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke noen spesiell feiring da jeg fylte 10, ikke noe anderledes enn å fyll 9eller 8.

Anonymkode: da8dc...219

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi dro på storbytur

Anonymkode: 79dcf...e71

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husker det var mer stas da jeg ble 13 - endelig tenåring liksom. Men verken 13, 18 eller 20 ble feiret med dyre turer. Hvordan har det blitt sånn at en koselig feiring og hyggelige gaver ikke er nok 🤷‍♀️

Anonymkode: af8b0...588

Det er ingen som Sierdet ikke er nok 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (1 time siden):

Weekendtur til utlandet for 10-årsdag høres helt sinnsykt ut i mine ører. Mulig datteren din har misforstått? kanskje venninnenes bursdag sammenfaller med ferieplaner? 

Har vært noen i noen få 10-års feiringer de siste 2 årene. Det ble selvfølgelig gjort stats på barnet, men ikke opplevd at man gjorde så mye ut av det. De fleste har et litt mer høytidelig selskap med familie og et annent et for barnets venner. Jeg hadde aldri arrangert weekendtur for en 10-årsdag.

Mange gjør det , ser ikke problemet 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ble 10 år var det skikkelig stas, for bursdagen min er den 10. April. 10 år, 10. April, dritkult!!!! 

Men thats it. 

Joda, jeg skjønner at det er en annen tid nå enn da, nesten 20 år siden, men weekendtur - det har jeg ikke troa på.... 

Anonymkode: 62d1e...ce6

Skrevet

Vi gjorde ikke noe spesielt (utover vanlig bursdagsfeiring) og kjenner ingen som hadde den typen feiring du skisserer.

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig med storbytur for 10-åringene her. Gjerne sammen med flere venniner og deres mødre. Vi var i London med 2 venninner av min datter. Veldig koselig. Men ikke fancy hoteller. Billige flybilletter og Airbnb leilighet.

Minne for livet.

Anonymkode: 4b032...515

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange gjør det , ser ikke problemet 

ok, da er det mye jeg ikke har fått med meg. Absolutt ingen jeg kjenner har arrangert en slik type tur for sine 10-åringer. Det er ikke et "problem", bortsett fra at kravene for feiring økes. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...