AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Del Skrevet 25. juni 2021 Kan hunden min leve kun på kylling og torsk? Eller vil den få mangler i næringer? Prøvd tørrfôr, men hunden blir bare forstoppet. Vil ikke spise tørrforet om jeg tilsetter vann. Prøvd vom og masse annet, men det ble for hard kost for magen. Prøvd mye forskjellig. Rent kjøtt er det eneste som går bra, og hunden får i seg nok væske ved at jeg blander vann i kjøttet. Holder det? Eller får hunden noe gjennom å spise f eks bein og brusk? Anonymkode: 99b7b...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Del Skrevet 25. juni 2021 Den kan ikke leve på kun kylling og torsk, den vil få mangler. Ved råforing skal de ha både bein og innvoller, samt flere proteinkilder enn fugl og fisk. Dersom du ønsker å gå over til råforing anbefaler jeg at du begynner med et ferdigprodusert komplett råfor, så slipper du å tenke på næringsinnhold selv. Dersom du ønsker å sette deg inn i hvordan man råforer selv, anbefaler jeg gruppa "råforing - prey norge" der er det mye informasjon å finne. Anonymkode: 8ea60...dca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 25. juni 2021 #3 Del Skrevet 25. juni 2021 Som sagt over er det ikke nok nei. Har dog sett noen med hunder som er allergiske mot typ alt annet enn eks torsk fore torsk pluss vitamintilskudd i pulver, da selger vitaminene for at hunden får dekt sine behov. Vet at Provit og Dyrefor.no selger vitaminpulver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Del Skrevet 25. juni 2021 Du må lese deg veldig opp på råforing om du skal begynne med det. De trenger variasjon, innvoller, bein osv. Kylling og torsk er på ingen måte nok. Anonymkode: f27c2...7b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Del Skrevet 25. juni 2021 Om vom ikke fungerte, sjekk ut Norwegian polar. Det er kokt kjøtt med tilsatte vitaminer og fiber. Det er kjøtt fra forskjellige dyr, innvoller og alt. Det er lettere å fordøye enn vom, og et fullverdig fôr, så man trenger ikke å gi tørrfôr i tillegg. Anonymkode: 4aae6...91f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 25. juni 2021 #6 Del Skrevet 25. juni 2021 Hunder er omnivora, så de kan ikke overleve på kun rent kjøtt uten å få et lass med mangelsykdommer. De må ha både kjøtt og grønnsaker for å få i seg alt de trenger. Har hunden din sensitiv mage, kan du snakke med veterinær om fórtyper som kan fungere, hvis du allerede har gjort det, må dere snakke om vitamintilskudd eller annet tilskuddsfór. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 25. juni 2021 #7 Del Skrevet 25. juni 2021 Minya skrev (4 timer siden): Hunder er omnivora, så de kan ikke overleve på kun rent kjøtt uten å få et lass med mangelsykdommer. De må ha både kjøtt og grønnsaker for å få i seg alt de trenger. Har hunden din sensitiv mage, kan du snakke med veterinær om fórtyper som kan fungere, hvis du allerede har gjort det, må dere snakke om vitamintilskudd eller annet tilskuddsfór. Hunder klarer seg fint uten grønnsaker, er en del hunder som råfores etter prey modellen (kjøtt, bein, innmat etc) helt fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Del Skrevet 25. juni 2021 Ja, hunder er jo rovdyr. Anonymkode: a029a...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 25. juni 2021 #9 Del Skrevet 25. juni 2021 Vom active er fullfor, 1stk 500g pølse pr dag passer til hund på 20kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 25. juni 2021 #10 Del Skrevet 25. juni 2021 Minya skrev (4 timer siden): Hunder er omnivora, så de kan ikke overleve på kun rent kjøtt uten å få et lass med mangelsykdommer. De må ha både kjøtt og grønnsaker for å få i seg alt de trenger. Har hunden din sensitiv mage, kan du snakke med veterinær om fórtyper som kan fungere, hvis du allerede har gjort det, må dere snakke om vitamintilskudd eller annet tilskuddsfór. Nei dette er feil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 25. juni 2021 #11 Del Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan hunden min leve kun på kylling og torsk? Eller vil den få mangler i næringer? Prøvd tørrfôr, men hunden blir bare forstoppet. Vil ikke spise tørrforet om jeg tilsetter vann. Prøvd vom og masse annet, men det ble for hard kost for magen. Prøvd mye forskjellig. Rent kjøtt er det eneste som går bra, og hunden får i seg nok væske ved at jeg blander vann i kjøttet. Holder det? Eller får hunden noe gjennom å spise f eks bein og brusk? Anonymkode: 99b7b...8f9 Den trenger ikke vann i foret med vom, trenger nesten ikke vann i hele tatt da, 1 skål i uka er nok så lenge det ikke er full sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #12 Del Skrevet 25. juni 2021 Mine hunder spiser i all hovedsak vom. Men de får tørr avføring av kun det, så jeg har tilsatt fiberpulver (testa et par måneder), og nå er avføringen veldig fin. Det kan tilsettes tørrfôr også for å regulere avføringen, men da bør du nok ha noe vått å blande med. Anonymkode: da5a2...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #13 Del Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mine hunder spiser i all hovedsak vom. Men de får tørr avføring av kun det, så jeg har tilsatt fiberpulver (testa et par måneder), og nå er avføringen veldig fin. Det kan tilsettes tørrfôr også for å regulere avføringen, men da bør du nok ha noe vått å blande med. Anonymkode: da5a2...b89 Er det feil at de har tørr avføring? Har det samme her, men så lenge det kommer greit ut, har jeg tenkt Anonymkode: 6645e...ea2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #14 Del Skrevet 25. juni 2021 Det finnes vom råfor som den kan leve på. Der er det involler og annet. Å spise kjøtt som mennesker gjør går ikke, nei. Mennesker velger bort mange deler av dyret som har viktige vitaminer, noe som gjør at man vil få mangler om man lever på det. Skal sies at det finnes tørrfor for hunder som har mageproblemer. Snakk med dyrlegen, evt google det. Jeg hadde en katt med sensitiv mage o det løste seg når jeg kjøpte tørrfor for sensitive mager. Anonymkode: 173e2...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #15 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er det feil at de har tørr avføring? Har det samme her, men så lenge det kommer greit ut, har jeg tenkt Anonymkode: 6645e...ea2 Den ene hunden min fikk litt problemer med stinn mage. Han gikk på do til tross for dette, men veterinær kunne se på røntgen at det var tørr avføring i tarmen og anbefalte fiber. Hunden er også blitt i bedre form etter den begynte med det, så det vil jeg fortsette med. Anonymkode: da5a2...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå