AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Vi pusser opp og har fjernet noen vegger og skal flytte en dør. Dette er opprinnelig furupanel (liggende) som er malt. Nå klarer vi ikke å finne lik type panel. Det blir enten smalere, "åpningene" blir annerledes osv. Dette gjelder endeveggen i to rom (med dør i), veggen skal altså lages mellom to rom som begge har liggende panel. Hva blir lurest? Kjøpe NESTEN likt, men man ser at det ikke er likt? Kjøpe helt ulikt, sånn at det ikke er forsøkt å matche? Gå over til stående panelplater (som vi har i andre rom), eller rett og slett glatte vegger? Veggene i det ene rommet er ganske mørkt, mens de er lyse i det ved siden av... Klarer ikke bestemme oss her. Tips? Anonymkode: 642ff...769
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Du fjerner de og lager helt nye panelvegger, hvis det er det du liker. Hva er poenget å gjøre det halvveis? Gamle furu-panel er vel helt skjeive og er malt tjue ganger fra før av? Derimot, hvis det er faktisk panel av god kvalitet og utseende som du liker, og vil beholde, ville jeg kombinert den med slette vegger i resten av rommet. Da lager du selvsagt hele veggen av samme type, og ikke sånn midt på. F.eks. walls2paint. Beklager kras svar, men hva er poenget med slike lappeløsniger. Anonymkode: e8102...756
Gjest Elder Millennial Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Jeg liker kontraster så jeg hadde nok gått for en litt spenstig tapet jeg da. Kommer litt an på hvor stor veggen er osv, men ja ikke fint å begynne med noe nesten likt midt på veggen hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå