Gå til innhold

Er det vanskelig å finne frem til der du bor? Hvis du har gjester på besøk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må du forklare veldig detaljert og nøye?

Anonymkode: 60fa1...d8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, stakkars dem.

Anonymkode: c5301...53d

AnonymBruker
Skrevet

Tja, litt. Er en enveiskjørt gate rett etter et stort kryss. Så mange kjører forbi før de skjønner det er en innkjørsel der. 

Anonymkode: 464d7...6ef

AnonymBruker
Skrevet

Om de aldri har vært her før og ikke er kjent i området så må det ja. 

Anonymkode: f226e...af1

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke veldig. Dessuten har de fleste kart på tlf 

Anonymkode: 3383f...ea2

AnonymBruker
Skrevet

Veien til oss er egentlig ganske grei, problemet er at alle bruker google maps for å finne frem nå, og av en eller annen grunn så ber google maps folk kjøre en vei, som ikke er en vei. Så jeg må alltid forklare folk at de ikke må høre på google maps. 🙈

Har prøvd å få google til å endre på det, for i følge veibeskrivelse for bil skal man gjøre inn på en lekeplass og opp en akebakke og inn på en gangvei og gå inn via hagen, og det er jo helt på trynet når det er en vanlig vei og parkeringsplass på andre siden av huset...

Anonymkode: 1cab3...c2a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dårlig på å forklare. Så jeg pleier å sende ut to bilder som viser hvor de skal kjøre. Ellers kjører folk stort sett rett frem istedet for å ta av mot oss.

Anonymkode: 1b7e5...d18

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å be folk om å ta første til høyre etter tunnelen, og så første til venstre, og så venter en av oss der for å guide dem videre. De fleste finner nabohuset (nr. 21), men blir forvirret når det neste huset de kommer til er nr. 7 i en annen gate. Huset vårt ligger nedenfor nr. 21, ikke ved siden av.

Anonymkode: c3603...852

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

....og så er innkjøringa midt i hekken. For de fleste ser den ikke

Anonymkode: 94b81...790

AnonymBruker
Skrevet

Nei, veldig enkelt. «Det hvite huset rett ved xx bygning» 👌

Anonymkode: 1cadf...de2

AnonymBruker
Skrevet

Google maps funker bra her, men de fleste bruker en del ganger før det sitter. Fordi det er et boligfelt som ikke er enkelt å finne frem i, gater som går i kryss og tvers, og rundt om kring. Minimalt med blindveier, så folk kan kjøre rundt og rundt før de innser at de har kjørt et sted 3 ganger.men akkurat hit jeg bor er det ikke så vanskelig å forklare. Vanskeligere om du kjører feil, og komme tilbake igjen.

Anonymkode: 70632...168

AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke er kjent må få en forklaring på hvor de skal gå og hva de skal se etter, ja. 

Det står et skilt oppe ved veien, inn mot parkeringsplassen, men det er ikke så lett å se. Og det er ikke helt greit å finne frem inne på feltet heller, om man ikke vet helt hvor man skal gå etter å ha parkert bilen.

Anonymkode: 967dd...6af

Skrevet

Ja. Og det er jeg fornøyd med. Da er det vanskeligere for mordere, myndighetene og leksikonselgere å finne meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjett. Min inngang er fra en annen gate enn gateadressen til huset, så det er et mareritt når jeg skal forklare veien til nye folk.

"Bare gi meg gateadressen, så finner jeg det!" "Øh, nei, jeg skal prøve å forklare." 

"Neida, bare gi meg gateadressen, så bruker jeg gps." "Øh, nei, hør her ..."

Og så videre. Det virker som at enkelte ikke klarer å ta imot en forklaring i stedet for å få oppgitt gateadresse, og jeg føler meg som en kriminell som har noe å skjule når jeg prøver å overtale dem til å HØRE på forklaringen min i stedet.

Anonymkode: b430d...9b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lett å finne huset, vi er de eneste med flaggstang i mils omkrets. Lett å finne gaten også, huset har en spesiell farge i tillegg. 

Anonymkode: ec6c7...2f4

Skrevet

Ikke med mindre de insisterer på å kjøre. Da må de finne fram i en labyrint av enveiskjørte og stengte smågater, lete etter parkeringsplass og finne ut av betalingsløsninger, regler og begrensninger - og siden jeg ikke har bil, må de klare seg uten min hjelp...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på, bruker de google sin navigasjon kommer de feil :P Følger de skilter eller hva som helst av andre kart går det bra. Enkelt å forklare også.

Anonymkode: e4e3f...033

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg synes det er enkelt siden min husrekke ligger mellom de to eneste bommene for å komme inn på tunet, ikke er dette et område hvor alle byggene ser klin likens ut heller(for de finnes her i byen og der går jeg meg vill!). Så vet ikke om venninna mi har veldig dårlig orienteringssans, men hun skal alltid laaaangt av gårde inn på tunet og surre hvor jeg aldri har tatt henne noen gang :fnise: Men tror hun blir litt forvirret av at hun noen ganger sitter på med meg i bil, og da går inn motsatt bom av den man går inn når man tar bussen:P Men det er nå kun de to og rett frem. Går fint å ta seg frem med gps da:) Vi har også gjesteparkering om noen kjører.

Anonymkode: 5a122...6ce

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Google maps fungerer ikke alltid. I tillegg blir folk forvirret om jeg ikke har gitt beskjed om at de skal kjøre gjennom tunet til et par gårder.

Anonymkode: ef081...9c1

Gjest Smeltemann
Skrevet

Nei om de klare og søke opp adressen min på Google maps  så skal de finne frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...