Gå til innhold

Alternativ til real turmat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er tid for ferie og jeg skal på hytta som er uten særlig kokemuligheter.   Jeg har pleid å ta med meg noen poser med Real turmat for å få gode middager, men syns de er litt dyre...  Finnes det noen liknende alternativer der ute som er litt billigere?  

Anonymkode: ae0d0...8da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er tid for ferie og jeg skal på hytta som er uten særlig kokemuligheter.   Jeg har pleid å ta med meg noen poser med Real turmat for å få gode middager, men syns de er litt dyre...  Finnes det noen liknende alternativer der ute som er litt billigere?  

Fikser selv med couscous,tørket soya,oliven,soltørka tomat,vårløk,linser fra boks og sopp soyasaus :)

Anonymkode: 412bf...82d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fikser selv med couscous,tørket soya,oliven,soltørka tomat,vårløk,linser fra boks og sopp soyasaus :)

Litt for avansert for meg du ;) og liker hverken soya eller oliven og mye annet...   Jeg vil ha det lettvint og det gjør meg ingenting at det er på pose,når det kun er for noen få dager i ferien.  Men takk for respons  da :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags kokemuligheter har du da? :) 

Anonymkode: ffc59...5e7

AnonymBruker
Skrevet

Mr Lee koppenudler 

Anonymkode: bf78d...cbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Litt for avansert for meg du ;) og liker hverken soya eller oliven og mye annet...   Jeg vil ha det lettvint og det gjør meg ingenting at det er på pose,når det kun er for noen få dager i ferien.  Men takk for respons  da :) 

Avansert. Koke vann,thats it

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Potetmos med pølsesnabber i. 

Suppe

Anonymkode: d03be...5fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gourmetmat dette..😂 Laks, som du kan grille?

Anonymkode: 62a6e...7c3

AnonymBruker
Skrevet

spekemat

en pose poteter

noen løk/andre grønnsaker

noen tuber majones

kanskje noen bokser hermetikk

osv osv

Anonymkode: 8c72d...200

AnonymBruker
Skrevet

Har du koketopp? I så fall kan noen karbonader være godt, og potetmos m/melk, bare å tilsette vann. Ellers bruker jeg å lage gryterett, Toro-pose, men tilsetter litt tørket kjøtt (beef jerky). Nudler funker bra. 

Anonymkode: 9bd08...434

Skrevet

Om du gidder å bære; hermetikk, posesupper/gryteretter (med f.eks kidneybønner som proteinkilde) 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gourmetmat dette..😂 Laks, som du kan grille?

Anonymkode: 62a6e...7c3

Ja for real turmat er gourmet

AnonymBruker
Skrevet

Kan du lage grille? Da anbefaler jeg fisk i alu.  Med grønnsaker, eller blåskjell i alu. Hvis du kun kan koke på en panne så kan du søke opp «one pot»

Anonymkode: b20a7...ff6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva slags kokemuligheter har du da? :) 

Anonymkode: ffc59...5e7

har primus, så koker vann på den. Har med rett  i koppen og slik, men vil ha litt ekstra noen ganger. 

AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare å gå til hermetikk hylla og titte

Anonymkode: 9eecd...53f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 12.13):

Det er ganske enkelt å tørke mat og lage «real turmat» selv av mat du vanligvis har hjemme. Kan være kjøtt, ris og grønnsaker, eller pasta med kylling og tomatsaus. Hadde det vært noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...