AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Hvor mye må man jobbe for å gå opp et lønnstrinn i varehandelen. Jeg har jobbet et sted i 5 år nå og fortsatt ikke gått opp noe i annsenitet, bortsett fra da jeg automatisk gikk opp til lønnstrinn 3 da jeg ble 25 år, 162,46 kr per time og det har jeg hatt i fire år nå. Har jobbet et gjennomsnitt på ca. 40 % de 5 årene. Er det kun når man jobber fulltid at man får annsenitet? Skulle jo egentlig tro at jeg skulle gått opp et trinn i løpet av disse fire årene? Kontrakten min sier ekstrahjelp, men i realiteten har jeg jobbet minst 40 %. Jobber opp mot 100 % i sommermånedene og på høsten. Anonymkode: 97e5b...f6f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Når du jobber 40% må du jobbe 2.5 år for å tilsvare 100% stilling. Så du har nå 2 års ansinitet, men du øker ikke i lønn for hvert år pga det. Anonymkode: 5739c...f07
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Når du jobber 40% må du jobbe 2.5 år for å tilsvare 100% stilling. Så du har nå 2 års ansinitet, men du øker ikke i lønn for hvert år pga det. Anonymkode: 5739c...f07 Ok, når går man opp et lønnstrinn da? Anonymkode: 97e5b...f6f
Wit Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 Her kan du lese litt om ansiennitet for de i deltid: Deltid skal gi full ansiennitet - Fagbladet.no Jeg vet ikke hvor mye ansiennitet du må ha for å gå opp i varehandelen, men kanskje du kan sjekke mer her: Handel og Kontor i Norge (hkinfo.no)?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Hm. Leste i tariff avtalen at man skulle gå opp et trinn hvert år/ annet hvert år avhengig om man jobbet gjennomsnittlig 15 timer i uka eller mer. Betyr det at man må jobbe minst 15 timer i uka for å gå opp, eller at de som jobber mindre går opp annethvert år? Ansatte som har fylt 25 år, skal minimum lønnes etter trinn 3, og deretter rykke opp ett trinn hvert år/annet hvert år avhengig av om de arbeider gjennomsnittlig 15 timer pr uke eller mer (jr. 12.2 praksis). Dette gjelder ikke skoleelever og studenter som utfører kortvarige jobber, f.eks. i forbindelse med jul eller ferie I fjor jobbet jeg 820 timer, hvor mange timer er et årsverk? Skal jeg dele timene på 52 uker eller skal jeg trekke fra ferie for å finne ut hvor mye jeg har jobbet i gjennomsnitt? Anonymkode: 97e5b...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå