AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Hjelp! Jeg har fått jobb der jeg jobber senvakter iblant. Og jeg er veldig avhengig av å spise sunn middag hver dag. Har noen tips til bra mat å ta med? Har ingen middagsrester og skal jobbe sent fire dager i strekk…. Anonymkode: b1243...460
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Spørs jo om du har kjøleskap eller micro tilgjengelig, men det er ikke uten grunn at Fjordland, Toro, Fersk & Ferdig o.l. er veldig populært i helsevesenet. Ellers brødmat, wraps, pita, salat, pai ect. Anonymkode: 42079...89d 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Kan jeg foreslå mealprepping?:P Om så kun middager. Gjorde det da jeg jobbet turnus. Kjekt å ha når jeg kom av SV og. Men for å løse problemet her og nå; lag en omelett og ta med? Bananpannekaker, supper, wraps med fyll, enkel salat, havregrøt, wok... kommer an på hva du har tilgjengelig der du jobber. Kommer langt med kjøleskap og micro Anonymkode: da64e...cd2 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 Lag middag, putt i boks, ta med. Anonymkode: f40ed...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Jeg rekker ikke preppe eller lage middag fordi jeg skal på jobb om få timer. Men jeg må muligens få inn prepping som rutine. Ellers synes jeg bananpannekaker og havregrøt er dessert og frokost. Wraps er fint, det skal jeg huske på. I dag tror jeg at jeg kjøper noe ferdig av et eller annet slag og tar med. Omelett er fint, men har fått overdose av egg og spyr snart av det. Huff, stresser litt med dette. Ikke vant til turnus og ikke vant til å få klusset til mine faste matrutiner som jeg er ganske avhengig av. Anonymkode: b1243...460
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg rekker ikke preppe eller lage middag fordi jeg skal på jobb om få timer. Men jeg må muligens få inn prepping som rutine. Ellers synes jeg bananpannekaker og havregrøt er dessert og frokost. Wraps er fint, det skal jeg huske på. I dag tror jeg at jeg kjøper noe ferdig av et eller annet slag og tar med. Omelett er fint, men har fått overdose av egg og spyr snart av det. Huff, stresser litt med dette. Ikke vant til turnus og ikke vant til å få klusset til mine faste matrutiner som jeg er ganske avhengig av. Anonymkode: b1243...460 De selger noen fryste bokser med kylling (thai red curry er den ene) på coop som er god. Ellers er det lurt å lage feks chili con carne og fryse ned. Anonymkode: fe28f...84f 1
Djungelvrål Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 Fryser ofte ned middagsrester og tar med på jobb, ellers så går det i supper, noen ganger pizza, salat ol.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 Det får bli en ferdigrett med chili con carne som kan varmes i mikro i dag. Gud, jeg er så stressa fordi jeg er ny og klarer knapt tenke klart. Takk for tips, skal prøve å planlegge litt bedre når jeg får roet hodet og er mer inne i det her. Anonymkode: b1243...460
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #9 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det får bli en ferdigrett med chili con carne som kan varmes i mikro i dag. Gud, jeg er så stressa fordi jeg er ny og klarer knapt tenke klart. Takk for tips, skal prøve å planlegge litt bedre når jeg får roet hodet og er mer inne i det her. Anonymkode: b1243...460 Går seg til;) Men anbefaler å i alle fall preppe middager for noen dager i slengen:) Lykke til i ny jobb! Anonymkode: da64e...cd2 1
jukkapalme Skrevet 25. juni 2021 #10 Skrevet 25. juni 2021 Fjordland? Jeg har ikke så mye kjennskap til det, men de har vel sunne middager og?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #11 Skrevet 25. juni 2021 Når jeg har senvakt bytter jeg bare på og spiser middag til lunsj og lunsj til middag 😅 Men om jeg har med middagsmat er det som regel en type salat med pasta/couscous/byggryn, kylling eller egg/kikerter og masse grønnsaker. Anonymkode: 779e1...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #12 Skrevet 26. juni 2021 Jeg har ofte med middagsrester som varmes i microen. Lapskaus,supper,beef chop suey,tacorester og gryteretter. Av og til kjøper jeg en fjordland eller mat fra den lokale thai sjappa. Anonymkode: 0b143...91b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #13 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 9.23): Hjelp! Jeg har fått jobb der jeg jobber senvakter iblant. Og jeg er veldig avhengig av å spise sunn middag hver dag. Har noen tips til bra mat å ta med? Har ingen middagsrester og skal jobbe sent fire dager i strekk…. Anonymkode: b1243...460 Jeg har med en av disse og et grov rundstykke https://www.meremat.no/produkter/gulrotsuppe https://www.meremat.no/produkter/tomatsuppe https://www.meremat.no/produkter/linsesuppe Anonymkode: b92da...446
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #14 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 10.52): Jeg rekker ikke preppe eller lage middag fordi jeg skal på jobb om få timer. Men jeg må muligens få inn prepping som rutine. Ellers synes jeg bananpannekaker og havregrøt er dessert og frokost. Wraps er fint, det skal jeg huske på. I dag tror jeg at jeg kjøper noe ferdig av et eller annet slag og tar med. Omelett er fint, men har fått overdose av egg og spyr snart av det. Huff, stresser litt med dette. Ikke vant til turnus og ikke vant til å få klusset til mine faste matrutiner som jeg er ganske avhengig av. Anonymkode: b1243...460 Hvordan rekker du ikke lage middag eller annen mat når klokken bare var 11? Den vakter begynner stort sett på jobb kl 1430.. Du hadde 3,5 time på deg. 🤔 Anonymkode: 37f4d...3fb 2
pia mater Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 Jeg bruker vanligvis å spise pastasalat, vaffel, gryteretter og pastaretter. Lager en stor porsjon en dag og fryser ned i passelige porsjoner. Brukte mye rett i koppen og sånn ferdigmat før, men tåler det ikke så godt så nå er alt fra bunnen av.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #16 Skrevet 26. juni 2021 Alt etter hva dere har tilgjengelig på jobb. Jeg har ofte med meg noe jeg har laget i bulk. Vi har kjøleskap til å ha mat i, micro for oppvarming. Har hatt med meg wraps, coscous med div, pastasalat, suppe med brød etc… Kun fantasier setter grenser. Men du er kanskje litt sent ute for denne gangen. Vanlig skive med pålegg er også mat. Planlegging er viktig. Anonymkode: 9b346...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå