Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et titallsår med min mann ønsker jeg ut.  Han har alltid hatt mange problemer, og skapt mye vanskelig for meg. Han er svært traumatisert og sår. Har strukkert meg ekstremt langt for å hjelpe, trygge og forsøke å gi han et godt liv. Antagelig har han en personlighetsforstyrrelse innenfor både spekteret dyssosial og emosjonelt ustabil,og er uten meg ganske så dårlig fungerende.  Han er livredd for at jeg skal reise. Og jeg vet at jeg ved å dra antagelig sender han rett i rennesteinen... Ikke minst tar jeg pappa fra barna våre.  Fordi de ikke merker noe til det som er vanskelig. Kjenner nå at jeg vil leve et annet liv. Men klarer ikke gå. Vet hva som venter. Trenger hjelpt til å motivere meg til å ta skrittet.. 

Utfordringene i forholdet er a

T han har dårlig impulskontroll, null ansvarsfølelse, manipulativ, løgner, rusproblematikk, ekstremt kort lunte, økonomi, lærer ikke av egne feil, reguleringsvansker, ser ofte kun seg selv og hvorfor ting er vanskelig for han.  Alle hans utfordringer går stort sett bare utover meg, og jeg takler det på en god måte, og klarer stort sett å holde han i sjakk. Dette er imidlertid krevende...og jeg kjenner jeg vil leve litt selv og. 

Anonymkode: 8964d...e1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke redde han. Og mens du prøver,så ødelegger du deg selv OG ungene. Er du virkelig villig til det?

Anonymkode: b1c56...9d2

• Liker 5
Skrevet

Anbefaler deg å høre boken: Wimen who loves too much. Det handler nok om deg :)

som anonym over skriver: du kan ikke redde han. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
riesling skrev (8 minutter siden):

Anbefaler deg å høre boken: Wimen who loves too much. Det handler nok om deg :)

som anonym over skriver: du kan ikke redde han. 

Haha, spot on😉 jeg er en pen og flink jente, veldkg ressurssterk. Alt jeg noensinne har lagt min elsk på er "badboys". Med andre har jeg fått type kvelningsfornemmelse helt i starten, og følelse av å bare måtte flykte🙄

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha, spot on😉 jeg er en pen og flink jente, veldkg ressurssterk. Alt jeg noensinne har lagt min elsk på er "badboys". Med andre har jeg fått type kvelningsfornemmelse helt i starten, og følelse av å bare måtte flykte🙄

Ja det er en del av innledningen, hvor forfatteren går igjennom ulike "caser". Husker bla en av kvinnene som hadde hatt en pause med den noe giftige mannen hun var gift med. i mellomtiden hadde hun hatt to hyggelige karer. Men det ble for kjedelig :)

• Liker 1
Skrevet

Tenker jeg får få litt hjelp jeg og.. Skjønner jo mekanismene, og der mønsteret. Problemet akkurat nå er likevel den veldig sterke medfølelsen jeg har for han jeg nå dømmer nord og ned. Det er far til mine barn, vi har delt hele mitt voksne liv sammen og han har mange gode kvaliteter, og ønske om å gjøre godt,og jeg er jo veldig glad i han på tross av alt. Men har ikke de følelsene lenger, og er lei alt sammen. Selv om alt dette svinner i det store bildet.. Føler det som jeg pusher en synkende mann under på et vis.... 

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over - du kan ikke redde han. Og det er bare et spørsmål om tid før også barna merker det og det påvirker og ødelegger de også. Barn fanger opp mer enn man tror, så kanskje de allerede merker det og er usikre. De trekkene og karakteristikken du ga av han  i innlegget ditt er ikke mulig å skjule i lengden.

Siden du sier at barna ikke merker noe så antar jeg de er små. Synes derfor du skal ga før de opplever utrygghet rundt pappa, det kan sette spor.

Anonymkode: e3445...6dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må også få legge til at jeg forstår de vanskelige følelsene, dårlig samvittighet etc - for det er jo et menneske du er glad i og har delt mye med, og han er ikke nødvendigvis ond, men syk. Allikevel tror jeg det gjør mer vondt enn godt for dere alle om dere blir. 

Anonymkode: e3445...6dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter et titallsår med min mann ønsker jeg ut.  Han har alltid hatt mange problemer, og skapt mye vanskelig for meg. Han er svært traumatisert og sår. Har strukkert meg ekstremt langt for å hjelpe, trygge og forsøke å gi han et godt liv. Antagelig har han en personlighetsforstyrrelse innenfor både spekteret dyssosial og emosjonelt ustabil,og er uten meg ganske så dårlig fungerende.  Han er livredd for at jeg skal reise. Og jeg vet at jeg ved å dra antagelig sender han rett i rennesteinen... Ikke minst tar jeg pappa fra barna våre.  Fordi de ikke merker noe til det som er vanskelig. Kjenner nå at jeg vil leve et annet liv. Men klarer ikke gå. Vet hva som venter. Trenger hjelpt til å motivere meg til å ta skrittet.. 

Utfordringene i forholdet er a

T han har dårlig impulskontroll, null ansvarsfølelse, manipulativ, løgner, rusproblematikk, ekstremt kort lunte, økonomi, lærer ikke av egne feil, reguleringsvansker, ser ofte kun seg selv og hvorfor ting er vanskelig for han.  Alle hans utfordringer går stort sett bare utover meg, og jeg takler det på en god måte, og klarer stort sett å holde han i sjakk. Dette er imidlertid krevende...og jeg kjenner jeg vil leve litt selv og. 

Blir fascinert av at du skriver at barna ikke merker noe til dette, og så ramser du opp adferd som barn som lever sammen med personen GARANTERt merker.... Du er nok litt medavhengig tror jeg..... Det er tungt. 

Anonymkode: 7e129...ee8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir kvinner sammen med sånne tapere? Dere bryr dere jo bare om det overfladiske: Utseendet og kunstig oppsvulmet selvtillit.

Anonymkode: 2cb52...6cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Blir fascinert av at du skriver at barna ikke merker noe til dette, og så ramser du opp adferd som barn som lever sammen med personen GARANTERt merker.... Du er nok litt medavhengig tror jeg..... Det er tungt. 

Anonymkode: 7e129...det er det 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna ? 

Anonymkode: 6a85c...9fd

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt hvorfor mener han er psykopat. Virker mer som han og du lever med konsekvenser av traumer.

Anonymkode: b0736...9bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ikke helt hvorfor mener han er psykopat. Virker mer som han og du lever med konsekvenser av traumer.

Anonymkode: b0736...9bb

Mangler ansvarsfølelse, mangler evne tilbå lære, mangler impulskontroll, aggressiv (mot meg), mangler respekt for lover og regler, alltid "alle andres skyld", lyver, manipulerer.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...