AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Man får jo helsehjelp her i Norge og jeg skal ikke ha med mye eller verdisaker. Ikke være borte lenge. Anonymkode: 25313...d1e
Whistler Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Det kommer jo helt an på hvprdan du skal transportere deg, og hvordan du skal bo på denne reisen.
Grønn Frosk Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Ikke i forhold til om du skader deg, men dersom noen av tingene dine blir ødelagt, eller hotell etc må avbestilles så kan det være greit. Selv har jeg ikke tatt reiseforsikring før ting i Norge. 1
Wit Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 Reiseforsikring dekker som regel alt bare du går ut av hjemmet (og ikke jobb/skole). Datteren min ble akkurat frastjålet en dyr lommebok med innhold. Reiseforsikringen dekket ny lommebok, kontanter hun hadde og utgifter til nytt førerkort. Så ikke bare tenk på sykedelen av reiseforsikring. Det kan skje så mye annet. 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Wit skrev (1 time siden): Reiseforsikring dekker som regel alt bare du går ut av hjemmet (og ikke jobb/skole). Datteren min ble akkurat frastjålet en dyr lommebok med innhold. Reiseforsikringen dekket ny lommebok, kontanter hun hadde og utgifter til nytt førerkort. Så ikke bare tenk på sykedelen av reiseforsikring. Det kan skje så mye annet. Akkurat sånne ting har jeg råd til å dekke opp selv, prisen på reiseforsikring spiser fort opp summen jeg hadde fått tilbake uansett. Anonymkode: 25313...d1e 3
Wit Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Akkurat sånne ting har jeg råd til å dekke opp selv, prisen på reiseforsikring spiser fort opp summen jeg hadde fått tilbake uansett. Anonymkode: 25313...d1e Den dekker også ting som skjer på ferier/reiser innenlands. Baggasje som ikke kommer frem når du f.eks. reiser med fly til en annen by osv. Du velger selvsagt selv, men vi har god erfaring med vår reiseforsikring. Håpet er jo å ikke måtte bruke den, men de gangen vi har hatt bruk for den så har det kommet godt med 😉 Og nei, i dette tilfellet så tjente vi inn forsikringen og over det på dette tilfellet. 3
Whistler Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Akkurat sånne ting har jeg råd til å dekke opp selv, prisen på reiseforsikring spiser fort opp summen jeg hadde fått tilbake uansett. Anonymkode: 25313...d1e Hva med tredjepartsforsikringsdelen. Har du råd til å dekke den også eller har du det innbakt i en annen forsikring?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 Whistler skrev (3 minutter siden): Hva med tredjepartsforsikringsdelen. Har du råd til å dekke den også eller har du det innbakt i en annen forsikring? Hva er det? Anonymkode: 25313...d1e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #9 Skrevet 25. juni 2021 Wit skrev (12 minutter siden): Den dekker også ting som skjer på ferier/reiser innenlands. Baggasje som ikke kommer frem når du f.eks. reiser med fly til en annen by osv. Du velger selvsagt selv, men vi har god erfaring med vår reiseforsikring. Håpet er jo å ikke måtte bruke den, men de gangen vi har hatt bruk for den så har det kommet godt med 😉 Og nei, i dette tilfellet så tjente vi inn forsikringen og over det på dette tilfellet. Hvor mye koster sånn forsikring?:) Anonymkode: 25313...d1e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #10 Skrevet 25. juni 2021 Greit å ha om du blir frastjålet noe Anonymkode: e84c2...07f 1
Whistler Skrevet 25. juni 2021 #11 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det? Anonymkode: 25313...d1e For det første. En god helårsforsikring som dekker deg fra du går ut av døra og til du kommer tilbake koster en drøy tusenlapp om du har en kollektiv avtale og opp mot to tusenlapperom du er på egen hånd. Tredjepartsforsikring trenger du om du ved et uhell eller uaktsomhet (ikke grov) ødelegger noen andres eiendom og der de krever erstatning fra deg. For eksempel, du dulter borti noen som mister mobilen sin i bakken og krever deg for erstatning. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #12 Skrevet 25. juni 2021 Whistler skrev (1 minutt siden): For det første. En god helårsforsikring som dekker deg fra du går ut av døra og til du kommer tilbake koster en drøy tusenlapp om du har en kollektiv avtale og opp mot to tusenlapperom du er på egen hånd. Tredjepartsforsikring trenger du om du ved et uhell eller uaktsomhet (ikke grov) ødelegger noen andres eiendom og der de krever erstatning fra deg. For eksempel, du dulter borti noen som mister mobilen sin i bakken og krever deg for erstatning. Det siste du skriver må ærlig talt være tull! Vi er ikke i USA, tross alt. Anonymkode: a9730...3ea 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #13 Skrevet 25. juni 2021 Whistler skrev (2 minutter siden): For det første. En god helårsforsikring som dekker deg fra du går ut av døra og til du kommer tilbake koster en drøy tusenlapp om du har en kollektiv avtale og opp mot to tusenlapperom du er på egen hånd. Tredjepartsforsikring trenger du om du ved et uhell eller uaktsomhet (ikke grov) ødelegger noen andres eiendom og der de krever erstatning fra deg. For eksempel, du dulter borti noen som mister mobilen sin i bakken og krever deg for erstatning. Oslo:) takk for svar. Anonymkode: 25313...d1e
Whistler Skrevet 25. juni 2021 #14 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det siste du skriver må ærlig talt være tull! Vi er ikke i USA, tross alt. Anonymkode: a9730...3ea Så hvis du forårsakerødeleggelse av en gjenstand som er min så ønsker du å betale den selv? 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #15 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det siste du skriver må ærlig talt være tull! Vi er ikke i USA, tross alt. Anonymkode: a9730...3ea Det er dessverre mange som glemmer at man kan bli erstatningsansvarlig for tap man påfører andre i Norge også, selv om vi ikke har hinsides regler som i USA. 80 prosent av grunnen til at jeg har reiseforsikring er ansvarsforsikringen den inkluderer - ikke at jeg får dekket noen tusenlapper til nye klær om baggasjen min forsvinner eller jeg hindres fra å rekke et fly. Om man kjører på noen med sykkel, elsparkesykkel eller andre ting, så kan man faktisk ende opp med millionkrav. Det skal heller ikke så mye til om man f.eks. feilvurderer litt og dulter borti en fotgjenger når man sykler - det kan ende med f.eks. at vedkommende ødelegger tennene sine, og har behov for kosmetisk behandling. Det er det skadevolder som må betale. Anonymkode: 2fab0...7a0 3
Wit Skrevet 25. juni 2021 #16 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor mye koster sånn forsikring?:) Anonymkode: 25313...d1e Det varierer. Noen har rimelige forsikringer gjennom fagforeningen. Og så spørs det om du har familie eller det bare er deg. Søk hos forsikringsselskapene så finner du priser.
Wit Skrevet 25. juni 2021 #17 Skrevet 25. juni 2021 Sjekket nå og hvis du er under 34 år fant jeg en forsikring til 110 kroner i måneden. Men, det finnes sikkert billigere forsikringer også Søk litt, så finner du ut hva du eventuelt trenger.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #18 Skrevet 25. juni 2021 Helårs reiseforsikring bør alle som beveger seg utenfor egen stuedør ha. Den dekker mye mer enn kun tapt bagasje og helsehjelp. Anonymkode: 28cf8...593 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #19 Skrevet 25. juni 2021 Min reiseforsikring dekker egenandel ved skader/tyveri av leiebil. Veldig lurt å ha om man leier bil (også i Norge), da kan man uten problemer droppe de dyre forsikringene leiebilselskapene ønsker å selge. Anonymkode: 0aa0a...0d8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #20 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Helårs reiseforsikring bør alle som beveger seg utenfor egen stuedør ha. Den dekker mye mer enn kun tapt bagasje og helsehjelp. Anonymkode: 28cf8...593 Som hva da?? Anonymkode: 25313...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå