Gå til innhold

Plutselig fått en regning i nettbanken fra kommunen neste mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvorfor jeg har fått den. Den bare lå i nettbanken, og jeg vet ikke hvorfor. Trekkes den 20 neste mnd. Eiendomsskatt kan det ikke være, for den trekkes i mars og september. Samme gjør kommunale avgifter. 

Beløpet er på nesten 500 kr. Noen som har opplevd lignende i sin kommune?

Anonymkode: e1aa1...e72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Parkeringsbot? Restskatt? 

Anonymkode: 63e37...711

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Parkeringsbot? Restskatt? 

Anonymkode: 63e37...711

Kjører ikke, så det kan det ikke være, og skatten fikk jeg igjen på, så det er det nok heller ikke. Skjønner ingenting.

Anonymkode: e1aa1...e72

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått det samme, men på over 2000kr. Trodde det var sfo-regningen..

Anonymkode: c5ecc...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Det ligger jo ikke bare et trekk der uten faktura. Åpne fakturaen og les hva det er da? 

Anonymkode: edbfe...ee2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden skal vi kunne vite det når du ikke en gang har åpnet fakturaen som ligger ved? 

Hvis du fortsatt ikke skjønner hva det er å ha sett på den - da kontakter du kommunen og spør.

Anonymkode: 932fb...a90

Skrevet

Kommunale avgifter? 

Skrevet

Det skal jo være et vedlegg i nettbanken hvor man kan se hva som står på fakturaen .  Du kan jo starte der.  Eller så kan man jo bare spekulere.

Jeg tipper avregning på kommunale avgifter.  De skal være til utgiftsdekning, og om utgiftene går opp må det tas inn på et eller annet tidspunkt.

AnonymBruker
Skrevet

Renovasjon? 

Anonymkode: 9e04d...36b

AnonymBruker
Skrevet

Du får åpne fakturaen vet du. Å om det ikke står forklaring så ringer du kommunen. 

Anonymkode: b5b21...d00

• Liker 1
Skrevet

Du må åpne fakturaen da vet du, da ser du hva dette er en regning på...

AnonymBruker
Skrevet

Til alle dere som sier «åpne fakturaen». Hos meg er det ingen faktura der ennå. De bruker heller ikke å være tilgjengelig i min nettbank med en gang regningen kommer. Vil tro at ts har samme nettbank/løsning som hos meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Til alle dere som sier «åpne fakturaen». Hos meg er det ingen faktura der ennå. De bruker heller ikke å være tilgjengelig i min nettbank med en gang regningen kommer. Vil tro at ts har samme nettbank/løsning som hos meg.

Men da venter man til den dukker opp i nettbanken eller tar kontakt med faktura-utsteder.

Hvor tafatt er det mulig å bli?

Anonymkode: 932fb...a90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Da får man smøre seg med litt tålmodighet. Ingen her kan svare på hva fakturaen er for

Anonymkode: b5b21...d00

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står i overskriften at hun har fått "en regning", så da kan man vel gå ut i fra at det er en faktura der å åpne?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk regning på eiendomsskatt for noen dager siden i nettbanken. Ca 2000 kr, men jeg fikk opp fakturaen, sto at det vat for første halvdel av 2021. Første gang jeg har fått det på egen faktura, vanligvis står det på samme faktura som de kommunale avgifter. Tror også den har økt kraftig, mulig derfor de gar skilt fakturaen.

Dette er stavanger kommune, vet ikke hvordan andre kommuner gjør det. 

Anonymkode: 9642c...5c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...