Gå til innhold

Problemer ift. nye karakterer og oppdatering av reform 94-vitnemål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Kjenner jeg blir LITT småstresset her nå. Fikk akkurat mail fra læreren fra vgs. jeg gikk på om at de ikke får oppdatert vitnemålet etter at jeg har tatt opp tre fag i år. Jeg tilhører Reform 94-vitnemål, nå er det jo kunnskapsløft-vitnemål. Dermed har jeg ikke nok matematikk, de får opp en melding i systemet når de forsøker å legge inn de nye karakterene i vitnemålet om at det "mangler fellesfag matematikk".

Hvordan har dere andre i samme situasjon kommet dere ut av dette? Det burde gå greit å sende en mail til opptakskontoret der jeg har søkt studier og forklare hvorfor de nye karakterene ikke kommer på et oppdatert vitnemål, men ved siden av på et kompetansebevis? Noen som kjenner til dette og kan berolige meg please😁

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I forhold til betyr sammenlignet med. 

Anonymkode: 77960...97e

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

I forhold til betyr sammenlignet med. 

Det kan også bety " i sammenheng med" som i dette tilfellet.

AnonymBruker
Skrevet
Rakel86 skrev (51 minutter siden):

Nei :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tok du mer matematikk nå da? Hvis ikke er det derfor.

Anonymkode: 35b38...f93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har erstattet matematikk må vitnemålet gitt gjøres om til kunnskapsløftet og følge kravene som stilles der til vitnemål. Hvis det er fag som gir ekstra poeng kan du legge dem ved siden av uten å gjøre noe med det originale vitnemålet. 

Anonymkode: 56ca1...e6a

• Liker 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Nei :)

😂

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tok du mer matematikk nå da? Hvis ikke er det derfor.

Anonymkode: 35b38...f93

Jeg tok ikke matematikk nå. Var hos rådgiver på Sonans om hvilke fag jeg "burde" ta opp igjen og matte var ikke et av de fagene. Men det virker ikke som det har noe å si. Det holder at jeg legger til KB på SO og bare lar det gamle vitnemålet stå som det står. Fikk litt noia for om jeg plutselig måttet ta matte likevel for å få gyldig vitnemål, men heldigvis var det ikke sånn😊😅

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis du har erstattet matematikk må vitnemålet gitt gjøres om til kunnskapsløftet og følge kravene som stilles der til vitnemål. Hvis det er fag som gir ekstra poeng kan du legge dem ved siden av uten å gjøre noe med det originale vitnemålet. 

Anonymkode: 56ca1...e6a

Jeg fikk litt panic for om jeg måtte ta matte igjen for å få gyldig vitnemål😅Men fant ut at det ikke var fullt så dramatisk😉Det er, som du sier, bare å legge ved KB i SO så kan det gamle vitnemålet stå som det står😄

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, Rakel86 said:

For noe rør.

Anonymkode: ba94d...e4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...