Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt hår som blir veldig fort fett. Dagen etter jeg har vasket håret kvelden før har det allerede begynt å bli fett... Jeg forstår det ikke. Vet ikke om det kan ha med hårfargen min å gjøre (kommunegrått) og at håret mitt er veldig tynt. Det er utrolig irriterende, for jeg har ikke lyst å vaske håret hver dag (det gjør jeg for så vidt ikke heller, vasker det 2-3 ganger i uka). Forsøkt å bytte sjampo/balsam, bruke hårkur osv., men opplever at ingenting hjelper. Hva kan jeg gjøre for å slippe at håret blir så fort fett?

Anonymkode: f000a...15b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har langt og tjukt hår, og det blir fort fett. Jeg trener hver dag, noe som helt sikkert medvirker. Jeg har for vane å vaske håret hver dag etter trening. Syns dette er uproblematisk. Det tar meg 3 minutter å vaske håret. Lar det tørke løst. 

Anonymkode: 34826...262

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har alltid hatt hår som blir veldig fort fett. Dagen etter jeg har vasket håret kvelden før har det allerede begynt å bli fett... Jeg forstår det ikke. Vet ikke om det kan ha med hårfargen min å gjøre (kommunegrått) og at håret mitt er veldig tynt. Det er utrolig irriterende, for jeg har ikke lyst å vaske håret hver dag (det gjør jeg for så vidt ikke heller, vasker det 2-3 ganger i uka). Forsøkt å bytte sjampo/balsam, bruke hårkur osv., men opplever at ingenting hjelper. Hva kan jeg gjøre for å slippe at håret blir så fort fett?

Jeg tror ikke noe hjelper, akkurat som om det ikke er noe som heller hjelper mot fet hud i ansiktet.  Har selv kronisk fet t-sone og er blank 2 t etter at jeg har sminket meg.  Fordelen min er at jeg har få rynker fordi jeg har smøring 24/7.  Bare vask håret daglig men bruk en mild sjampo gjerne uten sodium laureth sulfate  Det er det virkestoffet som tørker mest ut.   Finnes i alt av såper.   Unngå også føner, rettetang osv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta på tørrsjampo på kvelden så våkner du med fresht hår :) 

Anonymkode: 3b93f...403

AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (7 timer siden):

Jeg tror ikke noe hjelper, akkurat som om det ikke er noe som heller hjelper mot fet hud i ansiktet.  Har selv kronisk fet t-sone og er blank 2 t etter at jeg har sminket meg.  Fordelen min er at jeg har få rynker fordi jeg har smøring 24/7.  Bare vask håret daglig men bruk en mild sjampo gjerne uten sodium laureth sulfate  Det er det virkestoffet som tørker mest ut.   Finnes i alt av såper.   Unngå også føner, rettetang osv. 

Kan du anbefale noen shampoer?

Anonymkode: 48f25...5be

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg 40 år, har siden tidlig tenår prøvd alle metoder - men mitt nordiske fine hår vil bare ikke se fresht ut uten daglig vask.

Jeg løser det forsåvidt med å ha det i strikk dagen etter, noen ganger med litt tørrsjampo.

Men mitt er ikke FETT, det bare er mer flatt og ser ikke lengre nyvasket ut.

Hadde en lang periode sykdom som gjorde det umulig å få vasket håret oftere enn 1 gang i uka ca, og da brukte jeg ingen produkter eller varme. I tillegg droppet jeg sls, men det hadde 0% effekt bortsett fra at hodebunnen ble irritert. 

Så: vask håret når du vil. 

Anonymkode: 9a9cd...c87

• Liker 1
Skrevet

Hadde samme problem, helt til jeg sluttet vaske så ofte 😮 nå vasker jeg håret 1 gang i uka, og aldri hatt så fint hår 🤷 tok en del måneder å venne håret til sjelden vask da...

Vasket håret litt oftere i mai pga maling/oppussing, og merket raskt at håret ble mer fett av det...

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (15 timer siden):

Skriver under på dette. Jeg har fet hud både i ansiktet og i hodebunnen, og det er absolutt ingenting som fungerer. Løsningen er å vaske ansiktet to ganger for dag og å vaske håret nesten daglig. Jeg overlever en dag med tørrsjampo, men da blir ikke hodebunnen så glad.

Det er heller ikke noe problem å vaske håret daglig. Det er verre å gå flere dager med fet hodebunn som ikke får puste, og fett hår som ser skittent ut. Eneste minuset med å måtte vaske håret daglig er at det blir vanskelig å vedlikeholde farget hår. Fargen vil falme veldig fort, uansett hvor bra den fargebeverande sjampoen er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har også fett hår. Endte opp med å kjøpe sjampo fra Bruns products, som er fri for parabener, sulfater og den er vegansk. Trengte ikke å vaske det på 3 dager. De produktene koster litt da, men er fornøyd sålangt..

Anonymkode: 55567...876

AnonymBruker
Skrevet

Har selv oljete hud i fjes og hodebunn. Holder ansiktshuden i sjakk med aluminiumsklorid, det er det eneste som funker. Hadde jeg vært skalla, hadde jeg hatt det i hodebunnen og, men har ikke turt å prøve, fordi jeg er redd for hva som vil skje med håret 🤔

Anonymkode: 199e8...179

AnonymBruker
Skrevet

Einerlåg teatree sjampo fungerer ganske greit til meg. Kan nå vaske håret annenhver dag framfor hver dag som før. Begynte også å sette opp håret i en dott på hodet når jeg kommer hjem og sover, merker at det hjelper en del. Håret henger ikke i mitt fete ansikt og blir fett av det. 

Anonymkode: fc7d3...f75

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du mye produkter i håret? Er det mye kalk i vannet der du bor?

Du kan forsøke med en rensesjampo som for eksempel Bumble & Bumble sin Sunday shampoo og vaske med denne hver 14 dag eller en gang i uken.

Har en venninne med tynt fint hår som blir for fett og hun bor i tropisk klima, hun sverger til Lush sin sea salt shampoo.

Anonymkode: b84c5...a3e

AnonymBruker
Skrevet

etter eggløsning blir håret kjempefett og huden i ansiktet også. kan vaske på kveld og våkne med kjempefett hår. utrolig plagsomt. brukte p piller som stoppet eggløsning og da kunne det gå 2-3 dager mellom hårvask. men så fikk jeg blodpropp av p piller. er utrolig plagsomt og livskvalitet blir elendig. heldigvis jobber jeg ikke med kunder , det hadde rett og slett ikke vært mulig. 

Anonymkode: 4eea2...41c

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd tørrshampo? 

Anonymkode: 0f3ff...09e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Einerlåg teatree sjampo fungerer ganske greit til meg. Kan nå vaske håret annenhver dag framfor hver dag som før. Begynte også å sette opp håret i en dott på hodet når jeg kommer hjem og sover, merker at det hjelper en del. Håret henger ikke i mitt fete ansikt og blir fett av det. 

Anonymkode: fc7d3...f75

Har også brukt Einerlåg. Håret blir fortsatt fett... 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bruker du mye produkter i håret? Er det mye kalk i vannet der du bor?

Du kan forsøke med en rensesjampo som for eksempel Bumble & Bumble sin Sunday shampoo og vaske med denne hver 14 dag eller en gang i uken.

Har en venninne med tynt fint hår som blir for fett og hun bor i tropisk klima, hun sverger til Lush sin sea salt shampoo.

Anonymkode: b84c5...a3e

Bruker lite produkter, bruker kun sjampo og balsam, og av og til hårkur. Vet ikke om det er mye kalt i vannet her jeg bor. 🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 23.51):

Prøv å venne håret til enda sjeldnere hårvask. Skyll håret heller annen hver gang, og bruk Shampo annen hver gang. Men vær klar over at det kan ta lang tid, kanskje måneder, før håret blir bra. Jeg vasker mitt hår6 til 12 dager mellom hver gang. Håret mitt  ser og føles ok ut så lenge faktisk. Og så er det litt det med å venne håret av med disse kjemikaliene da🙂 Men alt sånt kan ta lang tid.

Anonymkode: afb36...130

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vask håret om kvelden for da svetter du i hodebunnen om natten, men vask det om morgenen.

Anonymkode: 1c556...d62

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...