Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at man normalt ikke kan bytte salgsvarer, men hva med reklamasjon når det er noe feil?

For litt over en mnd siden kjøpte jeg meg etpar skinnsko på salg. Har ennå ikke fått gått dem inn helt, så de er ikke mye brukt. Men nå ser jeg at sømmen bak er i ferd med å sprekke på den ene. Den ene skoen sto ute i butikken og var mye prøvd, den som sprekker er den andre, altså helt ny og jeg synes derfor den burde holdt lenger. Kan jeg gå tilbake med den? Har jeg noen som helst mulighet til å reklamere på disse skoene i og med at de ble kjøpt på salg? Regner jo ikke med at de har flere igjen, men jeg kunne kanskje få igjen penger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de ikke har satt prisen ned på grunn av den feilen, har du like stor rett til å reklamere som alle andre.

Skrevet

Piper har helt rett, feil er feil og har inegenting med salg å gjøre - om det da ikke er nedsatt pris pga feilvare.

Skrevet

Jepp ta med de skoa tilbake til butikken så snart som mulig, og husk kvitteringa.

Skrevet

Takk for svar. Det var helt alminnelig salg ja, så jeg skal prøve å gå tilbake. Tror ikke jeg har kvitteringen lenger, men jeg har esken og utskrift av korttransaksjon, håper det holder. Litt ergelig med ubrukelige sko etter så kort tid.

Skrevet

er det en "dritt butikk" så krever de nok kvittering..

men det pleier å gå bra med bare kontoutskrift (kan også være levandøren som er vanskelig da).. på jobben min godtar vi i allefall bare kontoutskrift dersom kunden ikke har kvitteringen sin

Skrevet

Jeg fikk reparert sømmen på støvlene mine med kontoutskrift. ;)

Skrevet

Var og klaget på fredag, ikke noe problem. Hadde med både esken og utskriften jeg og det gikk i orden. De hadde til og med skoene inne fortsatt, men jeg hadde liten lyst på et nytt par, i tilfelle. Så jeg fikk et gavekort på tilsvarende sum. Helt greit for det er en butikk jeg handler i med jevne mellomrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...