ME97 Skrevet 24. juni 2021 #1 Skrevet 24. juni 2021 (endret) jeg skal snart skal hjem på ferie en uke, og da vil jeg forhåpentligvis være litt over 5 uker. Jeg kjenner at jeg har et indre behov for å dele med mamma, ettersom hun er en fantastisk samtalepartner og en god støtte om det evt ikke skulle gå bra. Men Hadde det ikke vært for at ferien var lagt til akkurat denne uken hadde jeg nok ventet litt lengre, men nå blir vi liksom samlet fysisk og jeg som alltid takker ja til et glass vin med henne i helgene må nå avstå fra dette. Med andre ord så kommer det kommer til å være ganske åpenbart uansett. Jeg ønsker å kunne dele det med henne på en koselig måte men uten at det blir så mye dilldall ettersom det er så tidlig. Har noen forslag? Endret 24. juni 2021 av ME97 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #2 Skrevet 24. juni 2021 ME97 skrev (10 minutter siden): jeg skal snart skal hjem på ferie en uke, og da vil jeg forhåpentligvis være litt over 5 uker. Jeg kjenner at jeg har et indre behov for å dele med mamma, ettersom hun er en fantastisk samtalepartner og en god støtte om det evt ikke skulle gå bra. Men Hadde det ikke vært for at ferien var lagt til akkurat denne uken hadde jeg nok ventet litt lengre, men nå blir vi liksom samlet fysisk og jeg som alltid takker ja til et glass vin med henne i helgene må nå avstå fra dette. Med andre ord så kommer det kommer til å være ganske åpenbart uansett. Jeg ønsker å kunne dele det med henne på en koselig måte men uten at det blir så mye dilldall ettersom det er så tidlig. Har noen forslag? Ingen gode forslag, men vil bare si at det er skikkelig koselig at du kan dele det med mammaen din❤️ Hun kommer sikkert til å bli helt utrolig glad!! Og gratulerer forresten ❤️ Anonymkode: a5644...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Skrevet 24. juni 2021 Jeg tenker at det er vanskelig å svare så konkret på, for du kjenner jo mammaen din bedre enn oss anonyme mennesker her inne på forumet, og vet hvordan dere snakker best sammen. Jeg måtte også fortelle det tidlig til mamma fordi foreldrene mine skulle komme på besøk til oss (i en uke) da jeg var rundt 7-8 uker og jeg var sykemeldt pga kvalme fra uke 6. Da snakka jeg med henne på telefon før de kom og fortalte at jeg var gravid, men at det var hemmelig og ville ikke ha mye oppstyr, men at det var derfor jeg var så dårlig osv. De syntes det var superstas og lista seg på tå rundt meg. Mamma er veldig søt når hun blir betrodd noe og tar det superseriøst, så hun torde ikke fortelle det videre på flere måneder 😂 Anonymkode: 77c7a...9f2 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Skrevet 24. juni 2021 Hm. Jeg vet egentlig ikke. Når jeg blir gravid så tror jeg at jeg vil vente lengst mulig med å fortelle noen. Kommer nok ikke til å føle meg trygg før uke 12. Og hadde nok tatt tidlig UL om jeg "måtte" fortalt det noen få uker før. For min del handler det om å ha mulighet til å takle egne følelser ved evt SA. Og hadde nok synes det var tungt å måtte avsløre feks kun en uke etter jeg hadde fortalt om graviditet, at jeg hadde hatt en SA. For min del vil det nok være lettere med en gøyal måte å fortelle på dersom jeg føler meg helt trygg og gjerne har vært på UL. Anonymkode: 426a0...8f6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 Jeg fortalte mamma dagen jeg fikk positiv test fordi jeg fikk panikk 😂 Samboer mente det var lurt å fortelle det til noen som kom til å bli glad fordi jeg selv var meget overveldet så da reiste vi til mamma og sa det. Det må ha vært 12 dpo ca, så veldig tidlig altså. Har alltid vært veldig close med mamma så ville nok fortalt det tildig uansett 😊 Er nå 23+6 så har gått bra så langt 🤞🤞 Anonymkode: 85e79...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #6 Skrevet 24. juni 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hm. Jeg vet egentlig ikke. Når jeg blir gravid så tror jeg at jeg vil vente lengst mulig med å fortelle noen. Kommer nok ikke til å føle meg trygg før uke 12. Og hadde nok tatt tidlig UL om jeg "måtte" fortalt det noen få uker før. For min del handler det om å ha mulighet til å takle egne følelser ved evt SA. Og hadde nok synes det var tungt å måtte avsløre feks kun en uke etter jeg hadde fortalt om graviditet, at jeg hadde hatt en SA. For min del vil det nok være lettere med en gøyal måte å fortelle på dersom jeg føler meg helt trygg og gjerne har vært på UL. Anonymkode: 426a0...8f6 Enig i utgangspunktet, med første fortalte vi ikke foreldre før i uke 14 etter å ha vært på to ultralyder,og nærmeste venner fikk ikke vite før i uke 20. Men nå er det jo ikke helt det TS spør om, hun er i en situasjon der det er naturlig å si det tidlig til moren sin og lurer på hvordan man deler nyheten når det egentlig kanskje er for tidlig å feire og man ikke vet om det går bra Anonymkode: 77c7a...9f2
vaarinn Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 Så koselig. Gratulerer! 🥰 Lag en gåte eller rebus på et kort? Så kan hun åpne det når bare dere to er sammen.
ME97 Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ingen gode forslag, men vil bare si at det er skikkelig koselig at du kan dele det med mammaen din❤️ Hun kommer sikkert til å bli helt utrolig glad!! Og gratulerer forresten ❤️ Anonymkode: a5644...d7d Åå Tusentakk for det😍😍🥰
ME97 Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #9 Skrevet 25. juni 2021 vaarinn skrev (5 timer siden): Så koselig. Gratulerer! 🥰 Lag en gåte eller rebus på et kort? Så kan hun åpne det når bare dere to er sammen. God idé det. Forslag til hvordan det f.eks kan se ut ?
Amatariel Skrevet 25. juni 2021 #10 Skrevet 25. juni 2021 Skjønner tankene dine. Kan bli litt "mye" med mormor-kopp, strikkebok med babytøy osv. når det er så tidlig. Så jeg ville nok ikke gitt noen ting, men heller funnet en måte å si det på. Jeg vet ennå ikke på hvilken måte jeg skal si det til min mamma, så jeg har liksom ikke så mange gode tips. Du kjenner nok din mamma best... om hun tar noe humor, må ha det direkte eller hva. Går an å f.eks spørre om hun har noen planer i mars? Og når hun blir uforstående og sier nei, så kan du si at det er fint, for du trenger kanskje litt hjelp til bleieskift.
ME97 Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2021 Amatariel skrev (11 minutter siden): Skjønner tankene dine. Kan bli litt "mye" med mormor-kopp, strikkebok med babytøy osv. når det er så tidlig. Så jeg ville nok ikke gitt noen ting, men heller funnet en måte å si det på. Jeg vet ennå ikke på hvilken måte jeg skal si det til min mamma, så jeg har liksom ikke så mange gode tips. Du kjenner nok din mamma best... om hun tar noe humor, må ha det direkte eller hva. Går an å f.eks spørre om hun har noen planer i mars? Og når hun blir uforstående og sier nei, så kan du si at det er fint, for du trenger kanskje litt hjelp til bleieskift. Ja enig! Noe babytøy har hun vel begynt på for en god stund siden uansett 😬SÅ klar. Takk for innspill! Hun tar absolutt humor, men samtidig ser jeg for meg at jeg kanskje vil at det skal være litt mix med «alvor» også på en måte. tenkte kanskje å lage et kort med quoten: «det beste eneste som er bedre enn å ha deg som mamma..... er at mine barn har deg som mormor» Og kanskje sammen et bilde som jeg og kjæresten tok med den positive testen ellernoe? må bare finne ut hvilken setting. Kanskje det lureste er å gå en tur sammen bare vi to? hos min far blir vil alltid også bydd på noe alkohol drikke, men vetikke om jeg er like komfortabel å dele med han såpass tidlig. Trenger evt unnskyldninger da. Mye av grunnen er vel Samboeren hans som har jeg et dårlig forhold til, og hun lusker rundt og skal få med seg det meste og er den direkte typen som kan spørre rett ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå