Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inatt leste jeg ferdig "Vannmelonen" av Marian Keynes. En kjempebra bok, morsom, følelsesladet og mange steder man kjenner seg igjen. :)

Jeg skal kjøpe meg flere bøker av henne.

Hva liker dere å lese? Noen gode anbefalinger?

Skrevet

Har nettop lest Oscar Wildes heis av Lars Saabye Christensen. Likte den veldig god! Morsom novellesamling!

Skrevet

Nå er vi en gjeng venninner som ler oss hysteriske gjennom bøkene om shopoholiker Becky Bloomwood! :ler: Anbefales dersom du er ute etter litt lett lektyre.

Ellers er boken Honningkrukken av Nygårdshaug (?) en krim som byr på litt ekstra for frankofile og vinelskere.

Skrevet

Jeg leste The Secret Lives of Bees på ferie for et par uker siden og den kan godt anbefales. Plukket også med meg boken Sarajevo Marlboro, en samling historier fra tiden da krigen brøt ut der nede, og den vil jeg også anbefale.

Skrevet

The Reunion og The Reckoning av Sue Walker er to bøker jeg hadde vanskelig for å legge fra meg i år. Spennende!

Skrevet

Siste jeg leste var "Turister" av Kristin Valla. Koselig og lettlest bok!

og leste også nettopp "Vindens Skygge" av ?. Den var kjempebra:)

Skrevet

Anbefaler Berlinerpoplene og Eremittkrepsene av Anne B. Ragde

Skrevet

Jeg holder på med berlinerpoplene av Anne B Ragde. Virker veldig bra så langt.

Skrevet
Nå er vi en gjeng venninner som ler oss hysteriske gjennom bøkene om shopoholiker Becky Bloomwood! :ler: Anbefales dersom du er ute etter litt lett lektyre.

Ja de er suverene. Litt Bridget Jones preg.

Skrevet

Venninnen av Denise Rudberg. Seriøs og morsom om Stockholms overklasse.

Skrevet

Har akkurat begynt på "En kort historie om nesten alt" av Bill Bryson, den ser lovende ut så langt. Skal også lese "Jonathan Strange og herr Norrell" av Susannah Clarke, som jeg har hørt veldig mye bra om. Den nye Harry Potter-boken bør man absolutt få med seg, og siden det snart kommer en Narnia-film er det kanskje på sin plass å lese bøkene på nytt (eller for første gang, om man skulle være Narnia-jomfru). :icon_smile:

Skrevet

Akkurat lest Elisabeth Wurtzels selvbiografi om stoffavhengighet.. utrolig bra synes jeg..

heter "mer, nå, igjen"

Gjest Gjest_Enigma_*
Skrevet

Har nettopp lest novellesamlingen "Kvinnen som ikke likte sjokolade" av debutanten Thomas Framnes. Den er utrolig morsom med overraskende poenger, samtidig som den tar opp temaet parforhold på en annerledes måte. Den har fått strålende kritikk i Kulturspeilet.

En av novellene ligger også ute på nettet: http://www.arkania.no/sjokolade/

Gjest Spacegirl
Skrevet

Anbefaler Den gylne notatbok av Doris Lessing. Eller Mara og Dann av samme forfatter. Den sistnevnte er litt mer lettlest og mer actionfylt, men begge to er kjempebra bøker. I Mara og Dann er handlingen lagt til etter neste istid, altså i fjern fremtid.

Skrevet

Har nettopp blitt ferdig med harry potter the Goblet of Fire.

Åhhhh, bedre enn sex!!!

Skal kaste meg over neste bok i serien når jeg kommer hjem fra jobben.

Annonse
Skrevet
Jeg holder på med berlinerpoplene av Anne B Ragde. Virker veldig bra så langt.

Jeg og

Skrevet

Berlinerpoplene var veldig bra, anbefales. Nå leser jeg Eremittkrepsene av Anne B Ragde. Virker lovende! :)

Skrevet

Jeg synes Erlend Loes bøker er helt geniale. "Dopler" er jo den største favoritten. Har aldri ledd så mye av ei bok før. Anbefales :)

Snart kommer jo oppfølgeren av "Dopler" også, eller har den kanskje kommet? Gleder meg hvertfall som et barn til å lese den :)

Skrevet
Venninnen av Denise Rudberg. Seriøs og morsom om Stockholms overklasse.

Bok nr to, Str. 37 er også å anbefale! Det er frittstående bøker.

Gjest Persille ii
Skrevet

Anbefaler "Om forlatelse" av Ian McEwan.

Den handler om barndom, kjærlighet, krig - og om skam og muligheten for tilgivelse.

Jeg leste den på togen da jeg pendlet t/r jobb. Hadde ikke lyst til å gå av toget for jeg var fanget av historien. Jeg til og med gråt på toget. :cry:

Har akkurat kjøpt den nyeste boka hans, men den har jeg ikke fått lest ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...