Gå til innhold

Har sluttet å amme, og tart Botox pga migrene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har sluttet å amme, og har ikke lenger melkespreng. Kjenner det er helt minimalt med melk jeg produserer. Tok Botox for migrene på mandag. I kveld søker baby brystet for trøst. Er det farlig om babyen bruker meg som smokk nå? Er som sagt knapt noe melk jeg har. 

Anonymkode: a7cc1...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Amming og botox er ikke uforenelig. Mange leger setter botox selv om mor ammer. Saken er vel at man ikke vet akkurat hvordan det påvirker melken (barnet), men forskning har ikke hittil funnet noe galt ved botox og amming.

Anonymkode: 61d3f...843

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om barnet ditt bruker deg som smokk, kan hen få i gang melkeproduksjonen igjen. Men kun litt om kvelden vil jo uansett ikke bli de store mengdene. Snakk med legen din. Kanskje er den (lille?) Botoxen du bruker forenelig med kveldsamming. ❤

Anonymkode: bd4d4...948

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://relis.no/sporsmal_og_svar/6-8041?source=relisdb

Sitat

Vistabel og Botox er ikke godkjent for bruk hos kvinner som ammer. I preparatomtalene angis at ingen informasjon om utskillelse i morsmelk finnes, og at bruk under amming ikke kan anbefales

På grunn av manglende dokumentasjon hos ammende, er det vår vurdering at slik behandling kun bør gis til kvinner som ammer hvis det anses medisinsk nødvendig, og det ikke finnes andre tilfredsstillende behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal naturligvis lytte mest til legen din om dette, men i mellomtiden kan jeg bare si at jeg selv får botox for migrene av nevrolog, og har ammet to av ungene mine mens jeg har fått botoxbehandling. Botox binder seg umiddelbart idet de injiseres, og kun svært lite vil evt gå over i mors blodbane. I tillegg er molekylene i botox så store at legene mener de ikke vil kunne gå over i morsmelken (eller gjennom morkaken, for de som er gravide). Dette er i samsvar med råd fra relis/tryggmammamedisin.no, og hodepinesenteret ved st. Olavs sier det samme. Jeg får fortsatt jevnlig botox, og ammer rett etterpå om minsten har behov. 

Anonymkode: 1f6e6...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...