AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Del Skrevet 24. juni 2021 Har sluttet å amme, og har ikke lenger melkespreng. Kjenner det er helt minimalt med melk jeg produserer. Tok Botox for migrene på mandag. I kveld søker baby brystet for trøst. Er det farlig om babyen bruker meg som smokk nå? Er som sagt knapt noe melk jeg har. Anonymkode: a7cc1...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Del Skrevet 25. juni 2021 Amming og botox er ikke uforenelig. Mange leger setter botox selv om mor ammer. Saken er vel at man ikke vet akkurat hvordan det påvirker melken (barnet), men forskning har ikke hittil funnet noe galt ved botox og amming. Anonymkode: 61d3f...843 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Del Skrevet 25. juni 2021 Om barnet ditt bruker deg som smokk, kan hen få i gang melkeproduksjonen igjen. Men kun litt om kvelden vil jo uansett ikke bli de store mengdene. Snakk med legen din. Kanskje er den (lille?) Botoxen du bruker forenelig med kveldsamming. ❤ Anonymkode: bd4d4...948 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 25. juni 2021 #4 Del Skrevet 25. juni 2021 https://relis.no/sporsmal_og_svar/6-8041?source=relisdb Sitat Vistabel og Botox er ikke godkjent for bruk hos kvinner som ammer. I preparatomtalene angis at ingen informasjon om utskillelse i morsmelk finnes, og at bruk under amming ikke kan anbefales På grunn av manglende dokumentasjon hos ammende, er det vår vurdering at slik behandling kun bør gis til kvinner som ammer hvis det anses medisinsk nødvendig, og det ikke finnes andre tilfredsstillende behandlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Del Skrevet 25. juni 2021 Du skal naturligvis lytte mest til legen din om dette, men i mellomtiden kan jeg bare si at jeg selv får botox for migrene av nevrolog, og har ammet to av ungene mine mens jeg har fått botoxbehandling. Botox binder seg umiddelbart idet de injiseres, og kun svært lite vil evt gå over i mors blodbane. I tillegg er molekylene i botox så store at legene mener de ikke vil kunne gå over i morsmelken (eller gjennom morkaken, for de som er gravide). Dette er i samsvar med råd fra relis/tryggmammamedisin.no, og hodepinesenteret ved st. Olavs sier det samme. Jeg får fortsatt jevnlig botox, og ammer rett etterpå om minsten har behov. Anonymkode: 1f6e6...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå