Gå til innhold

Zara - bytte inn fra netthandel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Når man handler på nett, så er det vel vanlig å få med returlapp. Skal ikke dette sendes med? Det jeg hadde kjøpt fra Zara passer ikke, men returseddel var ikke med. De ba meg gå inn på siden deres å fylle ut noe greier å printe ut selv. Jeg har ikke printer. Så jeg skriver til de at jeg skal til Oslo 1 uke etter leveringsfrist går ut, det godtar de ikke. Da må jeg finne noen som har printer å styre med det. Er det rett? Lov? Kan man ikke bytte inn varer etter 30 dager? Jeg skal ikke ha penger tilbake, bare bytte til noe annet. Hva er riktig her? Når de ikke har sendt med retur lapp. Aldri opplevd fra andre jeg har gjort netthandel med. H&M sender feks med klistrelapp for retur å gjør det mye enklere. Generelt lite fornøyd med kundeservice på Zara!

Anonymkode: 51e61...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Zara har rett. Du har 14 dagers returrett,  i tillegg har du angrerett gjennom angrerettloven, men der er det også bare 14 dagers frist. Bare å besøke det lokale biblioteket og printe ut der, det gjør jeg hver gang jeg skal returnere til Zara ☺️

Anonymkode: 0dfef...ba3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er flere steder som ikke sender ved returdeddel. Du får lånt printer

Anonymkode: 4582a...737

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke lov som sier at det skal følge med returlapp. Er mange nettbutikker som ikke tilbyr gratisretur i det hele tatt, så synes ikke du skal sage ned Zara bare fordi du må printe ut returlapp selv. 

Anonymkode: 85451...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere nettbutikker har print ut selv returlapp, Zalando bl.a. 

Anonymkode: c3b03...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...