Rotemor Skrevet 24. juni 2021 #1 Del Skrevet 24. juni 2021 Hva skjer med verden? Jeg er bekymret for kvaliteten på norskundervisning her i landet. Leser ikke folk bøker og aviser lenger? Og korrigerer språket deretter? Det gir et uheldig inntrykk av lav utdannelse og intelligens. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #2 Del Skrevet 24. juni 2021 Isåfall føler jeg du missforstår.. Anonymkode: 65493...ce2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Del Skrevet 24. juni 2021 Jeg er enig i budskapet, men mener også man skal ha hakket bedre fremstillingsevne selv hvis man skal kritisere. Jeg vet jeg kan skrive feil, bruke komma feil og så videre, derfor velger jeg å tie. Anonymkode: 5cb12...c53 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Del Skrevet 24. juni 2021 Enkelte skrivefeil sniker seg fort med, spesielt om man skriver fra telefon. Min måte å skrive på forum/melding på, er helt anderledes enn jeg gjorde på skolen (siden du tar opp undervisningen). Jeg hadde 6-er i både muntlig og skriftlig, samt 5 i nynorsk. Likevel hender det at jeg har skrivefeil, eller at jeg skriver "omg, serr??", uten at det betyr at jeg ikke vet at jeg teknisk sett burde ha skrevet "Herregud, er du seriøs nå?". Anonymkode: 78f8f...96d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 24. juni 2021 #5 Del Skrevet 24. juni 2021 Hoppet noen tannhjul ut av maskineriet fordi jeg påpekte språknazi behovet i den andre tråden Rotemor? Herre.....min.....fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 24. juni 2021 #6 Del Skrevet 24. juni 2021 Rotemor skrev (15 minutter siden): Det gir et uheldig inntrykk av lav utdannelse og intelligens. Så dyslektikere har lav intelligens og lav utdannelse? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 24. juni 2021 (endret) HarryDotter skrev (2 minutter siden): Så dyslektikere har lav intelligens og lav utdannelse? 🤔 Nei. Dyslektikere er unnskyldt for de fleste feil. Men «isåfall» er ikke en av dem! Endret 24. juni 2021 av Rotemor 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 24. juni 2021 #8 Del Skrevet 24. juni 2021 Rotemor skrev (19 minutter siden): Hva skjer med verden? Jeg er bekymret for kvaliteten på norskundervisning her i landet. Leser ikke folk bøker og aviser lenger? Og korrigerer språket deretter? Det gir et uheldig inntrykk av lav utdannelse og intelligens. Ga deg upvote for den! Hvor er de som leste korrektur før i verden? På kirkegården trolig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 24. juni 2021 #9 Del Skrevet 24. juni 2021 Det å sende PM til folk hvor du kaller de uintelligente og uutdannede pga forumspråk er ihvertfall ikke spesielt intelligent. Uten å nevne navn 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 24. juni 2021 #10 Del Skrevet 24. juni 2021 Mrs Robinson skrev (1 minutt siden): Det å sende PM til folk hvor du kaller de uintelligente og uutdannede pga forumspråk er ihvertfall ikke spesielt intelligent. Uten å nevne navn Tidenes hint? 🤭 Herregud, finnes det faktisk mennesker som er så drittale? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 24. juni 2021 #11 Del Skrevet 24. juni 2021 Man kan bruke både isåfall og i så fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 24. juni 2021 (endret) Mrs Robinson skrev (8 minutter siden): Det å sende PM til folk hvor du kaller de uintelligente og uutdannede pga forumspråk er ihvertfall ikke spesielt intelligent. Uten å nevne navn Enig. Det er upassende! Det har jeg ikke gjort. Men spre rykter er enkelt, ser jeg! Endret 24. juni 2021 av Rotemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 24. juni 2021 #13 Del Skrevet 24. juni 2021 Rotemor skrev (1 minutt siden): Enig. Det er upassende! Det har jeg ikke gjort. Men spre rykter er enkelt, ser jeg! Løgner og språknazi. Fin kombinasjon 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. juni 2021 #14 Del Skrevet 24. juni 2021 En liten påminnelse... https://www.klikk.no/underholdning/20-skrivefeil-vi-ser-altfor-ofte-4551782 Jeg lover å ta meg sammen og begynne å skrive "ja vel" og "iallfall" og jammen tror jeg ikke jeg synder mot "blant" også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 24. juni 2021 #15 Del Skrevet 24. juni 2021 Rotemor skrev (5 minutter siden): Enig. Det er upassende! Det har jeg ikke gjort. Men spre rykter er enkelt, ser jeg! Finnes en tråd om dette på ris og ros nå. Ser ut som noen følger etter deg for å pirke nå. Minst to i denne tråden 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #16 Del Skrevet 24. juni 2021 Hvor har du det fra at du ikke kan skrive isåfall??? Anonymkode: 8c20b...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 24. juni 2021 #17 Del Skrevet 24. juni 2021 miss summers skrev (Akkurat nå): Finnes en tråd om dette på ris og ros nå. Ser ut som noen følger etter deg for å pirke nå. Minst to i denne tråden 😅 Pirke? Man må jo skrive korrekt for å gjøre seg forstått! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 24. juni 2021 #18 Del Skrevet 24. juni 2021 Cata skrev (Akkurat nå): En liten påminnelse... https://www.klikk.no/underholdning/20-skrivefeil-vi-ser-altfor-ofte-4551782 Jeg lover å ta meg sammen og begynne å skrive "ja vel" og "iallfall" og jammen tror jeg ikke jeg synder mot "blant" også. Jeg sliter med et og ett 🙈 Er likevel enig i at språket vårt maltrakteres daglig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 25. juni 2021 #19 Del Skrevet 25. juni 2021 CorvusCorax skrev (14 timer siden): Man kan bruke både isåfall og i så fall. Hva med "i såfall" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 25. juni 2021 #20 Del Skrevet 25. juni 2021 Jeg gikk inn i denne tråden i den tro at den handlet om en reell problemstilling. Kjipt å finne ut at det egentlig bare er en metadiskusjon. Det går ikke Ann! 🤪🤪🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå