Gå til innhold

Kan noen hjelpe, har ikke reist før

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise innenlands med Norwegian og lurer på et par ting som jeg håper noen kan svare på🌷

Hvor lenge før avgang bør jeg være på flyplassen?

Forstår jeg det rett at man må betale for å ha med bagasje og at det derfor lønner seg å velge en billett med dette inkludert, isteden for å kjøpe det billigste billett alternativet og deretter kjøpe 1kolli frakt?

Noe annet jeg bør tenke på?

Anonymkode: 09049...9ee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg forresten ha reiseforsikring når jeg reiser innenlands? Skal ikke ha med meg mye eller verdifulle saker. Mulig innboforsikringen også dekker noe ved stjålede eiendeler...

• Liker 1
Skrevet

Om du skal reise fra en av de større flyplassene bør du være der minst en time før avgang, særlig om du er urutinert og ikke så lett finner frem. Du vil bruke litt tid på innsjekk på automatene, merke og ordne bagasje, stå i kø gjennom security og finne riktig gate. Om du skal sjekke inn koffert bør du legge den til samtidig med at du kjøper billetten, det lønner seg framfor å kjøpe det i etterkant.

Om du reiser tidlig på morgenen fra Gardermoen bør du absolutt ha litt mere tid, da det er noen flere reisende slik at det kan være noe kø.

Reiseforsikring bør du alltid ha. Det dekker alt uansett om du bare er kommet deg til trappa di utenfor huset og faller, knuser mobilen, slår hull på knær og klær og blir frastjålet bagasjen. 

AnonymBruker
Skrevet
reiseglad skrev (6 timer siden):

Om du skal reise fra en av de større flyplassene bør du være der minst en time før avgang, særlig om du er urutinert og ikke så lett finner frem. Du vil bruke litt tid på innsjekk på automatene, merke og ordne bagasje, stå i kø gjennom security og finne riktig gate. Om du skal sjekke inn koffert bør du legge den til samtidig med at du kjøper billetten, det lønner seg framfor å kjøpe det i etterkant.

Om du reiser tidlig på morgenen fra Gardermoen bør du absolutt ha litt mere tid, da det er noen flere reisende slik at det kan være noe kø.

Reiseforsikring bør du alltid ha. Det dekker alt uansett om du bare er kommet deg til trappa di utenfor huset og faller, knuser mobilen, slår hull på knær og klær og blir frastjålet bagasjen. 

Tusen takk:) Reiser fra en stor flyplass ja, så bør beregne litt tid. 

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Vi ser på reisen som noe vi har lengtet etter og møter opp ca 2,5-3 timer før avgang. Ser i butikker, spiser litt, og titter. Det er så betryggende og ha god tid. Destinasjon flyplass😆 Jeg har en fascinasjon i det å bare se på livet når alle er på vei til eller fra. Se på folk, hygge meg. Noen ganger har noen musikalske reisende spillt på flygelet som står der, det er magisk klang. 

Og hver gang du lander, og henter kofferten din, ta en ekstra gjennomgang på utsiden før du går fra bagasjebåndet. Om det er skjedd noe med kofferten må du melde dette i skrankent tilhørende ditt flyselskap  før du går forbi tollen, så gir de deg ett papir som gjør at du kan gå i butikk å få en ny koffert om det er skjedd noe ille under transport  

Jeg har måttet gjøre dette, og fikk ny koffert da den var ødelagt under flytur. Så ha forsikring. 

Endret av GjestSiden2006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...