Gå til innhold

Forbanna fullmåne!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Umulig å få sove når det er fullmåne. Vondt i hodet får jeg av den også. Har sovet dårlig og lite i flere netter på rad nå. Er så trøtt, men får fortsatt ikke sove. Flere her som reagerer sånn på fullmånen? 

Anonymkode: c0118...94a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg melatonin reseptfritt på apoteket mener de har det nå !!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan du reagere på fullmånen? Aldri hørt om... er det ikke bare å trekke for gardinene

Anonymkode: 8a3aa...02b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir alltid mer våken og sliter aldri med migrene ved fullmåne. Derimot sliter jeg ikke med å sovne til tross for mer våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er dette noe du kan fikse selv!

Så snart du innser at fullmånen ikke kan ha noe fysisk påvirkning på mennesker, så kan du kanskje få roet ned og sluppet å stresse deg selv opp til disse plagene :)

Skjønt, det kan jo være en annen grunn til plagene dine annet enn selvpåført stress. Men månen har i alle fall ingenting med det å gjøre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nicathv skrev (16 minutter siden):

Så snart du innser at fullmånen ikke kan ha noe fysisk påvirkning på mennesker, så kan du kanskje få roet ned og sluppet å stresse deg selv opp til disse plagene :)

Skjønt, det kan jo være en annen grunn til plagene dine annet enn selvpåført stress. Men månen har i alle fall ingenting med det å gjøre.

Hvorfor skjer det alltid når det er fullmåne da? Jeg er heller ikke alene om å oppleve dette etter det jeg har hørt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke bry deg om de som sier at det ikke er slik TS. Jeg har visstnok vært likedan hele mitt liv, selv om ingen i familien er det minste overtroiske eller tilhengere av astrologi eller det overnaturlige. Tre netter varer det hos meg, men som voksen har jeg selvsagt klart å forberede meg til å være i bedre stand til å motvirke det. Jeg legger fra meg telefonen og andre skjermer to-tre timer før jeg skal sove og har nylig begynt med å drikke en kopp te laget på salatblader (det gjør en visstnok søvnig - det funker på meg!)  

Anonymkode: b191e...032

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke bry deg om de som sier at det ikke er slik TS. Jeg har visstnok vært likedan hele mitt liv, selv om ingen i familien er det minste overtroiske eller tilhengere av astrologi eller det overnaturlige. Tre netter varer det hos meg, men som voksen har jeg selvsagt klart å forberede meg til å være i bedre stand til å motvirke det. Jeg legger fra meg telefonen og andre skjermer to-tre timer før jeg skal sove og har nylig begynt med å drikke en kopp te laget på salatblader (det gjør en visstnok søvnig - det funker på meg!)  

Takk for tips. Jeg er dårlig på å holde meg unna skjermer før jeg legger meg, men skal prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man forbanner ikke månen 🙏 Er det rart du ikke får sove. Vis respekt for den hellige kraft. 

Anonymkode: 62cc9...24d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt rar og elsker fullmånen jeg 😂 Syns den er så fin å se på. Spesielt på vinteren når det er klarvær og jeg er ute med hunden på kvelden, den lyser opp så fint at jeg ikke trenger hodelykt en gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (45 minutter siden):

Selvsagt har månen innvirkning på mennesker. Menneskekroppen består jo av mye vann og månen har jo innvirkning på flo og fjære. Hvor for skulle ikke månen da ha innvirkning på mennesker? Bare sjekk forskning.no

Endret av Adrenalina1
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for tips. Jeg er dårlig på å holde meg unna skjermer før jeg legger meg, men skal prøve. 

Samme her, så jeg fikk meg disse: https://circadianeyewear.com/?gclid=Cj0KCQjw2tCGBhCLARIsABJGmZ4cfDjss_cwTqXH9VZQ-Augax3kgQn8oqCaS_b2jSo3TqD9SLC8y5caAstOEALw_wcB

Anonymkode: 870c8...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
jukkapalme skrev (27 minutter siden):

Jeg er litt rar og elsker fullmånen jeg 😂 Syns den er så fin å se på. Spesielt på vinteren når det er klarvær og jeg er ute med hunden på kvelden, den lyser opp så fint at jeg ikke trenger hodelykt en gang. 

Greit nok. Den kan være fin å se på, men er irriterende allikevel når den forstyrrer nattesøvnen flere netter på rad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (49 minutter siden):

Selvsagt har månen innvirkning på mennesker. Menneskekroppen består jo av mye vann og månen har jo innvirkning på flo og fjære. Hvor for skulle ikke månen da ha innvirkning på mennesker? Bare sjekk forskning.no

Du vet månen ikke påvirker vannet fordi det er vann ja? Hørt om gravitasjon? Månen kan trekke på deg og havet fordi månen, havet og du har masse.

F=G* (m_1*m_2)/ r

Anonymkode: 9d04e...c95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne? Sola mener du vel? Sola er jo oppe på himmelen hele døgnet nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skjer det alltid når det er fullmåne da? Jeg er heller ikke alene om å oppleve dette etter det jeg har hørt. 

Jeg tror det er pga. et fenomen som heter synkronisitet.  For å si det med Carl Jungs ord:

Sitat

"to describe circumstances that appear meaningfully related yet lack a causal connection."

Også kjent er "korrasjon medfører ikke kausalitet".

Adrenalina1 skrev (59 minutter siden):

Akkurat dette med vann tror jeg ikke er særlig korrekt.

Men takk, jeg skal sjekke forskningen som blir linket til i den forskning.no-artikkelen! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, og ikke bry deg om de som sier at jorden er rund heller. Det er jo bare tull. Men husk å ikke gå for nærme kanten da 🙃

Anonymkode: 26f54...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, og ikke bry deg om de som sier at jorden er rund heller. Det er jo bare tull. Men husk å ikke gå for nærme kanten da 🙃

Anonymkode: 26f54...277

Det der blir for dumt å sammenligne dette med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...