Gå til innhold

Hva tjener en nyutdannet Siv ing fra ntnu i privat sektor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva en privatansatt nyutdannet Siv ing fra ntnu tjener med greie karakterer og relevant studentjobb erfaring? Hva er en vanlig årslønn og evt ansattegoder som pensjon etc??

Anonymkode: 46515...419

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Siv.ing hva? Det er noe forskjell på bioteknologi og petroleumsfag. 

Tenker du klassisk rådgiverbransje i byggenæringen? Ser ut som Teknas statistikk sier 530-575k for folk med eksamensår 2020

Endret av newman01
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo stor forskjell mellom de ulike fagdisiplinene da. Og hvor i Norge du skal jobbe, type firma, om det er en Graduate/Trainee-stilling.

Jeg er også ingeniør fra NTNU, ferdig med masteren nå i 2021. Skal jobbe i byggebransjen i en stor norsk by (ikke Oslo) i en trainee-stilling, startlønn 560.000 kr. 

Anonymkode: 1ce5b...41d

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

ansattegoder som pensjon etc??

Her varierer det veldig fra selskap til selskap. Mange får mobil og abn dekt av arbeidsgiver. Så får man arbeidsforsikring, yrkesforsikring og slike ting. Noen har også helseforsikring, behandlingsforsikring og andre helsemessige fordeler. 

Noen selskaper opererer med flere fridager enn lovpålagt, som alle dager i påsken, inneklemte dager mellom jul og nyttår. 

Ellers er minste pensjonssats 2% av lønn over 1G. Noen tilbyr 8+8, andre 3+4 eller andre tallkombinasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Har selv den bakgrunnen du spør etter. Jeg har 530k i bruttoinntekt, og 5 års erfaring. Jobber i Oslo.

Hadde B i snitt fra master.

Anonymkode: 5238c...e48

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss tipper jeg rundt 550 000 kr pr år + diverse goder (privat sektor, stor bedrift).

Goder er f eks fri mobil, bredbånd, god pensjon og forsikringsordning, firmahytter, bedriftsidrettslag, kurs, billetter til diverse konserter+++

Lønnsutviklingen etter det avhenger av utvikling og at man får høyere stillinger internt.

Dvs. man kan i teorien få ca. 1% mer enn inflasjon hvis man ikke stiger i gradene gjennom vanlig, årlig lønnsregulering som alle får, så etter 20 år har man 670 000 kr i dette eksempelet.

Men normalt får man stillinger på høyere trinn, og dermed høyere lønn. Det er imidlertid vanskeligere og vanskeligere å få høyere trinn etterhvert som man stiger siden det er en pyramide med færre og færre stillinger jo høyere man kommer, så de fleste flater ut på en "senior" fagstilling og rundt 800-950 000 kr. 

Anonymkode: 090be...828

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 11.37):

Er jo stor forskjell mellom de ulike fagdisiplinene da. Og hvor i Norge du skal jobbe, type firma, om det er en Graduate/Trainee-stilling.

Jeg er også ingeniør fra NTNU, ferdig med masteren nå i 2021. Skal jobbe i byggebransjen i en stor norsk by (ikke Oslo) i en trainee-stilling, startlønn 560.000 kr. 

Anonymkode: 1ce5b...41d

Samme som min startlønn med bachelor i privat

Anonymkode: 92f08...b89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Graduate/trainee lønner mindre

Fikk 500.000 fra TietoEVRY som "standard tilbud" for graduate i 2020 for bachelor innen IT for en annen by enn Oslo.  De er kjent for å lønne lavere enn Oslo-firma.

Anonymkode: 5c66c...df8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilken bachelor?

Anonymkode: dc9e8...da3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...