AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Del Skrevet 24. juni 2021 Jeg skal ha nytt kjøkken, og sliter litt med å velge. 🙈 Noen som har skiftet kjøkken, og har gode eller dårlige erfaringer å dele? Hvilke små løsninger og finesser MÅ jeg ha, og hvilke kan være kjekke å ha? Og hvilke er bortkastede penger? Anonymkode: 0720a...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Del Skrevet 25. juni 2021 Høyskap, ingen overskap, lys i alle skuffer. Det vil jeg garantert velge igjen. Anonymkode: f4ccb...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 25. juni 2021 #3 Del Skrevet 25. juni 2021 Om du skal ha overskap - ha de helt opp i taket! Du slipper alt støvet og rotet som samler seg på toppen. I tillegg kan du da sette de tingene du sjelden bruker helt øverst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Del Skrevet 25. juni 2021 Bortsett fra en vegg med langskap, har jeg bare skuffer. Veldig praktisk og oversiktlig. Legg litt penger i en god benkeplate som tåler mye. Kjedelig hvis det blir masse riper og merker med en gang. Anonymkode: f611d...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 25. juni 2021 #5 Del Skrevet 25. juni 2021 Tenk, hva ønsker du? Har lært at skuffer er bedre enn skap, iallefall nede. Overskap, skal de gå opp i taket? Det liker jeg. En venninne foreslo at jeg ikke trengte overskap, kanskje bare et par hyller. Jeg har ikke mye bodplass i boligen, og elsker å bake. Har utstyr deretter. Selvfølgelig må jeg ha overskap. Dessuten, hyller er støvsamlere. Tenker jeg. Du må se på dine behov. Hvis jeg har skjønt det riktig, gå til 3 forskjellige kjøkkenleverandører. Ink IKEA. Få tengninger. Se deg selv jobbe på dette kjøkkenet. Og sammenlign pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 25. juni 2021 #6 Del Skrevet 25. juni 2021 Har en vegg med høyskap, ellers ingen overskap utenom over ventilator. Har IKEA-kjøkken, med grå glatte og matte fronter, uten håndtak. Fronter med profiler er bare oppsamler til møkk... Men hvilke finesser som du må ha kommer an på ditt bruk... Jeg har ekstra benkplass istedet for spiseplass. Jeg har ingen hyller/skap med plass til kjøkkenmaskin, siden jeg ikke har (eller vil ha) kjøkkenmaskin. Jeg har ekstra hylle for krydderplanter. Det jeg glemte når jeg pusset opp i fjor var en fornuftig plass til tomgods... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Del Skrevet 25. juni 2021 Rikelig med plass. Skuffer nederst. Dobbel vaskekum og avrenningssone med uttrekkbar tut på vasken, eventuelt ekstra bred kum hvis du bruker mye store ting. Overskap helt opp til taket. Benkeplate som tåler alt. Feielist. Anonymkode: 7ce54...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Del Skrevet 25. juni 2021 Bred koketopp, 90cm. Anonymkode: 047c7...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #9 Del Skrevet 25. juni 2021 Jeg ville ikke ha valgt profiler på dørene, for det samler støv og fett. Det er kanskje ikke lurt å ha lys benkeplate, for alle flekker synes godt (noen er veldig vanskelige å få bort). Jeg drømmer om skuffer nede og overskap helt til taket. Jeg ville gjerne hatt god plass mellom benk og overskap, så det er plass til kjøkkenmaskiner osv. Høyskap er et must for meg. Mange kjøkkenleverandører har gode og praktiske løsninger nå. Stikkontakter på lure steder blant annet. Noe helt annet enn mitt fra -98. 😫 Anonymkode: 677e3...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #10 Del Skrevet 25. juni 2021 Høyskap med uttrekkbar løsning og stikkontakter for alt av småelektrisk. To ovner - en kombi damp/stek, en mikro/stek. Varmtvann og kulsyrevann direkte fra spring. Takintegrert vifte. Null søl, supereffektiv, og synes ikke. Ekstra stor platetopp, med soner som kan kobles. 180 integrert kombiskap blir for lite. Ha fryser et annet sted. Smalt skap ved vask. Genialt til zalo, ekstra kluter, vaskemidler, svamper, og alt. Så slipper man slikt på benken. Tenk over hva du har, hva du bruker. Vi har bygd kjøkkenet slik at alt vi bruker i hverdagen er "to steg" fra oppvaskmaskinen, og fra arbeidssonen. Så står ting som finservice, vinglass, vinskap, fryser, vaser og mer, lengst bort. Anonymkode: dffee...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #11 Del Skrevet 25. juni 2021 Glemte: "skjulte" stikkontakter, som går i flukt med benkplate. Med USB uttak. Anonymkode: dffee...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #12 Del Skrevet 25. juni 2021 Det første du må se på er hvor mye plass du trenger. Hvor mye plass har du i skuffer og skap i dag. Er dette nok eller trenger du mer? Hvor mye benkeplass har du og hvor mye har du behov for? Dette er noe som er veldig lurt å tenke over før du går i gang med å planlegge, for det er avgjørende for utformingen av kjøkkenet. I tillegg til budsjettet. Og det er vi forskjellige. Jeg som elsker å bake, ha store selskaper og gjerne kunne stå fire på kjøkkenet har helt andre behov enn en som lager mat fra toroposer og knapt eier en kjøkkenmaskin. Jeg har pusset opp tre kjøkken i mitt liv og dette er det jeg personlig har satt pris på - Bred koketopp - Sokkelskuffer - Skjule mikro bak dør i høyskap (mye billigere!) - Ekstra dyp benkeplate (80 i stedet for 60 på kjøkken med mindre plass) - Åpne hyller (noen elsker, andre hater. Jeg elsker det. Levd med det i over 10 år uten problemer med fett og støv) - Stikkontakter i benkeplaten - Le mans hjørneskap hvis man må ha hjørne. - En stor kum - Kildesorteringsskuff under vask - Uttrekkbar slange i kjøkkenkran - Zeolith tørking på oppvaskmaskinen. Jeg har mange andre ting på kjøkkenet mitt i dag som silestonebenkeplate, nedtrekk i platetopp, to stekeovner osv, men dette er ting jeg mener man klarer seg helt fint uten og fort kan spare 100.000+ på å droppe. Min erfaring er også at gode hvitevarer er digg med mange fine funksjoner, men min første stekeovn til 5000 stekte egentlig like bra som den jeg har i dag til 30 000. Så lenge det er termometer og pyrolyse kommer man uansett langt. På hvitevarer er det også mye å spare og jeg hadde heller valgt billigere hvitevarer enn et ikea kjøkken. Anonymkode: cc74f...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #13 Del Skrevet 25. juni 2021 Man må jo se an sine behov. Jeg liker å lage mat og bake, så mye benk og lagringsplass er viktig for meg. Jeg vil ha færrest mulig steder som kan samle støv og skit, så det meste bør kunne puttes inn i skap eller skuffer. Overskap helt til taket, og noe høyskap. Sokkelskuffer liker jeg, som litt ekstra lagring. Liker å ha to kummer, kan godt være en stor og en liten. En annen ting jeg liker, er uttrekkbar løsning til søppelsortering. Anonymkode: 6244b...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå