Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er den "magiske" grensa fortsatt på 350 kr for bestilling av varer utenlands hos f.eks Wish? Ønsker unødig en ekstra regning. 

Anonymkode: ad380...290

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, nå spiller det ingen rolle hva det koster, så lenge nettbutikken ikke har avtale med norsk tollvesen.

Edit for klarering; Hvis nettbutikken ikke har gjort en avtale med norsk tollvesen, blir alt du kjøper på nett fortollet og du får en ekstra regning i posten/pr sms en ukes tid eller så etter at du har fått pakken i posten.

Endret av Minya
AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanskelig er det å lese seg opp sjøl? Toll.no

Der står ALT med teskje

Anonymkode: f53c5...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Men da er spørsmålet om f.eks Wish har avtale med norsk tollvesen, men det tviler jeg egentlig  sterkt på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar. Men da er spørsmålet om f.eks Wish har avtale med norsk tollvesen, men det tviler jeg egentlig  sterkt på. 

Wish har avtale med norsk tollvesen. De står på en liste (skal se om jeg finner den) som gjør at de legger til det VMA beløpet automatisk når du skal betale i kassen. Selve VMA beløpet er merket tydelig og står i kassen ved utsjekking.

Ikke alle nettsider har dette og da må man betale fortolling etterpå, når man har mottatt eller henter ut varen på posten. Men Wish er på denne listen som slipper dette. Jeg har selv kjøpt masse fra Wish etter de nye reglene trådde i kraft, har aldri måtte betalt noe ekstra i ettertid.

Anonymkode: 46b2b...b96

AnonymBruker
Skrevet
Minya skrev (13 minutter siden):

Nei, nå spiller det ingen rolle hva det koster, så lenge nettbutikken ikke har avtale med norsk tollvesen.

Edit for klarering; Hvis nettbutikken ikke har gjort en avtale med norsk tollvesen, blir alt du kjøper på nett fortollet og du får en ekstra regning i posten/pr sms en ukes tid eller så etter at du har fått pakken i posten.

Dette er jo bare tull.

Hvis nettbutikken er VOEC-registrert hos skatteetaten skal nettbutikken beregne og kreve opp merverdiavgift.

Merverdiavgift og toll er to forskjellige avgifter som ikke har noe med hverandre å gjøre.

Anonymkode: 9c750...cbd

• Liker 2
Skrevet

EBay har hatt VOEC-avtale lenge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (28 minutter siden):

EBay har hatt VOEC-avtale lenge.

Wish også 👍

Anonymkode: 4026b...65c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...