Gå til innhold

Kan det være for mye maling på en husvegg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt hus og far skal hjelpe meg å fikse det i sommerferien. Han er av den gammelgamle typen som nesten ikke snakker, så det er ikke lett å få ord ut av han. Han sa bare at det var for mye maling på kledningen, og den måtte skiftes. Men jeg skjønner ikke hvorfor. Hvordan kan det være for mye maling? Den er tett og fin, ikke noe behov for skraping, og vi fant ikke ett råttent bord en gang. Han sier bare "huh" når jeg spør og fortsetter med det han gjør. Blir en laaang sommer...Så please hjelp meg å forstå dette, takk!

Anonymkode: 21522...251

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du male da?

Når er huset bygget evt skiftet kledning på?

Anonymkode: e8301...7ad

AnonymBruker
Skrevet

Hus fra 1974, ni år gammel acrylmaling (Butinox Futura). Den er matt og jeg vil male i min farge - før det flasser. Kledning er ellers dyrt, ser ikke poenget med mindre jeg får en logisk forklaring. 

Anonymkode: 21522...251

AnonymBruker
Skrevet

Om det er for mye maling, så kan det flasse av. Muligens det er det han mener.

Anonymkode: afda5...f26

AnonymBruker
Skrevet

Det flasser ikke av, siden det ikke er behov for å skrape, så da skjønner ikke jeg hva han mener med for mye maling? Maling slites av vær og vind, den sitter ikke for evig heller lag på lag. 

Anonymkode: 7ef0b...13a

AnonymBruker
Skrevet

Ok. På 70-tallet startet de med å bygge lufting bak kledningen. Er det gjort det på huset ditt så er feks bx futura helt topp. 
Etter 9 år er det passelig slitt så du kan godt male igjen. ( Man skal ikke male for ofte heller, for malingen skal slites ned først). Hadde det vært nymalt siste årene ville jeg ha ventet. 

Anonymkode: e8301...7ad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...