marsvin Skrevet 24. juni 2021 #1 Skrevet 24. juni 2021 Vi er vel ikke et par helt enda, men det er på god vei og vi liker hverandre. Flott fyr, men jeg takler bare ikke matvanene hans :0 Han er 35 år, ellers oppegående og er leder i bedriften sin, men hele ukesmenyen hans består av barnemeny.. Pizza,taco,lasagne,pølser, og i dag spurte han om vi skulle lage pannekaker til middag 🤦♀️ jeg sa helst ikke, fordi jeg ser ikke på pannekaker med syltetøy og sukker som middag. Er jo ikke at jeg ikke synes dette er godt, men at jeg vil få i meg næring og ikke ende opp som en blubbe. overrasker meg at det er voksne mennesker som spiser som om de var 5 år og endelig fikk velge middag hver dag. Noen andre som har opplevd total krasj i matveien i forhold? og hvordan gikk det? 19
Gjest loveli Skrevet 24. juni 2021 #2 Skrevet 24. juni 2021 (endret) marsvin skrev (1 time siden): Vi er vel ikke et par helt enda, men det er på god vei og vi liker hverandre. Flott fyr, men jeg takler bare ikke matvanene hans :0 Han er 35 år, ellers oppegående og er leder i bedriften sin, men hele ukesmenyen hans består av barnemeny.. Pizza,taco,lasagne,pølser, og i dag spurte han om vi skulle lage pannekaker til middag 🤦♀️ jeg sa helst ikke, fordi jeg ser ikke på pannekaker med syltetøy og sukker som middag. Er jo ikke at jeg ikke synes dette er godt, men at jeg vil få i meg næring og ikke ende opp som en blubbe. overrasker meg at det er voksne mennesker som spiser som om de var 5 år og endelig fikk velge middag hver dag. Noen andre som har opplevd total krasj i matveien i forhold? og hvordan gikk det? For meg blir det så totalt avtennende at jeg ikke hadde klart å se på han som helt voksen. Og det hadde ført til dårlig sexliv for å si det sånn... og da hadde vi vel slått opp før eller siden. Det er min umiddelbare tanke. Jeg vil ha en mann som spiser sunt og som ikke nødvendigvis spiser mat fordi det smaker godt, men fordi kroppen trenger næring. Grønnsaker, grove produkter, vegetar, frukt, bær, bønner, linser... Rettelse: Hvis han er med på å smake ny mat, liker ny mat og også godtar at slike middager blir laget sunnere ser jeg ikke problemet. Men er dette det eneste han spiser og kommer til å spise i all fremtid og lasagnen MÅ lages fra Toro-eske så holder jeg fast ved det jeg skrev over. Spesielt om det bare er kneipp med Nugatti til frokost og kvelds. Da ser jeg for meg at jeg må leve lenge alene på slutten av livet fordi mannen er dævv av hjerneinfarkt og feilernæring rett etter fylte 50... Endret 24. juni 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Skrevet 24. juni 2021 Hva sier han når du spør om dere skal lage noe «voksent» da? Om det er slik han har vokst opp så er det jo ikke rart om det er en vane som fortsetter. Problemet kommer om det ikke finnes noen vilje til å lære seg å lage og like annen mat. Anonymkode: ed40d...5f9 19
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Skrevet 24. juni 2021 Hva vil du spise da? Jeg synes dette høres ut som normale middager, bortsett fra pannekaker som jeg ser på som dessert. Anonymkode: c8fea...762 43
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 Tipper det har noe med hvordan oppveksten har vært. Har han mange småsøsken? Her i huset har mannen vokst opp på husmannskost. Det skal være poteter til alt, ris hadde han omtrent ikke smakt da vi møttes og all fisk skal kokes. Koteletter kan man god spise tre ganger i uka…Nå spiser han både wok, taco, tapas, bakt potet, supper, fisk tilberedt på ulike måter med ulikt tilbehør osv. Anonymkode: db132...9ab 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 24. juni 2021 Jeg hadde ihvertfall ikke latt en bra mann gå fordi han spiste "feil" middag. Anonymkode: 0ad33...fdd 97
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #7 Skrevet 24. juni 2021 Du skal være rimelig inkompetent om du ikke klarer å gjøre de middagene sunne og næringsrike. Enn å la en flott person gå fordi man ikke har vett nok til å lage en sunn lasagnemiddag 😂 Anonymkode: 01e19...0b4 25
Realverdien Skrevet 24. juni 2021 #8 Skrevet 24. juni 2021 Fy fan jeg er glad jeg ikke er belemret med kvinnfolk i huset. Har blankt nektet damer å flytte inn i 25 år. Nå er dem ute etter lasagnaen til oss karene til og med. 34
Realverdien Skrevet 24. juni 2021 #9 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tipper det har noe med hvordan oppveksten har vært. Har han mange småsøsken? Her i huset har mannen vokst opp på husmannskost. Det skal være poteter til alt, ris hadde han omtrent ikke smakt da vi møttes og all fisk skal kokes. Koteletter kan man god spise tre ganger i uka…Nå spiser han både wok, taco, tapas, bakt potet, supper, fisk tilberedt på ulike måter med ulikt tilbehør osv. Anonymkode: db132...9ab Høres ut som meg detta her, før jeg flytta til Oslo og senere utlandet og fikk utvidet horisontene litt. Det er som du sier oppvekst. 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #10 Skrevet 24. juni 2021 Men er det sånn at han ikke liker normale middager, eller er det bare det at han ikke er vant til å lage dem selv? Hva sier han når du serverer fiskemiddag? Anonymkode: eeb16...cc6 7
GammelKaktus Skrevet 24. juni 2021 #11 Skrevet 24. juni 2021 Det hadde ikke vært noe problem så lenge han var i stand til å prøve nye ting og spise normal mat som kommer på bordet. Hvis det er slikt at han nærmest får angstanfall av en dag med laks til middag og så en dag med lapskaus så ville det jo ikke fungert. Sitter han der og syter over at han heller vil har pannekaker så er det jo ikke liv laga. 6
Anim92 Skrevet 24. juni 2021 #12 Skrevet 24. juni 2021 Mannen min kunne gjerne spist grandis annenhver dag og burger/pasta/taco (med kjøtt, ost og mais) resterende dager. Jeg derimot elsker wok, indisk, fisk og grønnsaker og vil gjerne leve sunnere, da jeg har noen kilo ekstra. Lar jeg min gode, snille kar som lar meg være den jeg er, gå av den grunn? Absolutt ikke. Jeg sniker inn grønnsaker der jeg kan og lager ekstra tilbehør/grønnsaker til meg, der han helst bare vil ha kylling og ris og saus. Indisk og «rare retter» lager jeg når han er borte og sushi bestiller jeg med venner. Skulle jeg i blant ønske at matopplevelser var noe vi kunne ha sammen? Jovisst. Men det er ikke en avgjørende faktor.. 14
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #13 Skrevet 24. juni 2021 Å herregud. Synes du skal forbli singel og la denne mannen gå, jeg. Anonymkode: 9e9bd...109 16
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #14 Skrevet 24. juni 2021 Jeg lager enkle middager fordi jeg rett og slett ikke trives på kjøkkenet og syntes det er gørr kjedelig å lage mat. Man kan vell ha forskjellige interesser? Om dere skulle flyttet sammen, så hadde dere jo ikke bare spist det du kaller barnemeny... Er også helt vanlig en dag i uka å ha en rask middag. Anonymkode: d9ee5...82e 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #15 Skrevet 24. juni 2021 marsvin skrev (1 time siden): Vi er vel ikke et par helt enda, men det er på god vei og vi liker hverandre. Flott fyr, men jeg takler bare ikke matvanene hans :0 Han er 35 år, ellers oppegående og er leder i bedriften sin, men hele ukesmenyen hans består av barnemeny.. Pizza,taco,lasagne,pølser, og i dag spurte han om vi skulle lage pannekaker til middag 🤦♀️ jeg sa helst ikke, fordi jeg ser ikke på pannekaker med syltetøy og sukker som middag. Er jo ikke at jeg ikke synes dette er godt, men at jeg vil få i meg næring og ikke ende opp som en blubbe. overrasker meg at det er voksne mennesker som spiser som om de var 5 år og endelig fikk velge middag hver dag. Noen andre som har opplevd total krasj i matveien i forhold? og hvordan gikk det? Både pizza, taco og lasagne kan lages sunne. Pølser er ikke så bra men pølser med mye kjøtt i går en gang iblant. Middagen min i dag var stekte pølser med paprika, lokalproduserte pølser fra bydelen jeg bor i. Pannekake lager jeg gjerne med ekstra smør og bacon i, eller jeg lager en tynn omelett uten sukker med veldig mye fløte + bacon, begge deler er mer lavkarbo og metter mer. Kanskje vil mannen din også like gryteretter, piroger, bakt laks, hjemmelagd helstekt kylling og vegetarboller med mye frisk salat til? Den som prøver får se. Anonymkode: 3c0c0...033 3
Gjest Smeltemann Skrevet 24. juni 2021 #16 Skrevet 24. juni 2021 marsvin skrev (1 time siden): Vi er vel ikke et par helt enda, men det er på god vei og vi liker hverandre. Flott fyr, men jeg takler bare ikke matvanene hans :0 Han er 35 år, ellers oppegående og er leder i bedriften sin, men hele ukesmenyen hans består av barnemeny.. Pizza,taco,lasagne,pølser, og i dag spurte han om vi skulle lage pannekaker til middag 🤦♀️ jeg sa helst ikke, fordi jeg ser ikke på pannekaker med syltetøy og sukker som middag. Er jo ikke at jeg ikke synes dette er godt, men at jeg vil få i meg næring og ikke ende opp som en blubbe. overrasker meg at det er voksne mennesker som spiser som om de var 5 år og endelig fikk velge middag hver dag. Noen andre som har opplevd total krasj i matveien i forhold? og hvordan gikk det? Hva er middag før voksne da? Spekesild, lungemos,ertersuppe,stekt lever? Kanskje han rett og slett er oppvokst på hurtigmat? At han tenker det er normal mat.
Hannah80 Skrevet 24. juni 2021 #17 Skrevet 24. juni 2021 Realverdien skrev (44 minutter siden): Fy fan jeg er glad jeg ikke er belemret med kvinnfolk i huset. Har blankt nektet damer å flytte inn i 25 år. Nå er dem ute etter lasagnaen til oss karene til og med. 🤭🤭🤭 12
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #18 Skrevet 24. juni 2021 Pizza, taco og lasagne er da voksenmat. Pølser og, hvertfall med ordentlig tilbehør. Pannekake er dessert for meg, men man kan lage grove middagspannekaker med fyll osv. Spør bare om dere kan lage disse rettene mer tilpasset deg? Anonymkode: 48a0e...778 10
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #19 Skrevet 24. juni 2021 Dette høres jo ut som vår ukesmeny 😅 Bare så det er nevnt, er vi begge normalvektige, faktisk i nedre sjiktet. Det er jo nydelige middager, som også kan være sunne. Taco er det f.eks veldig lett å gjøre sunn. Og så lurer jeg på hva du spiser i stedet da? Kyllingfilet, biff, fisk? Syns ikke det er noe mer voksent. Jeg spiser de tingene også, og har ikke tenkt på det som mer voksen mat. Anonymkode: b8604...94c 13
Zooey Skrevet 24. juni 2021 #20 Skrevet 24. juni 2021 En jeg datet spiste den type mat vi laget på ungdomsskolen fra "Boller til Burritos" 😁 Tomatsuppe, pannekaker, pølse med stappe etc. Alt var veldig lettvint, men han lagde hvertfall maten selv! Så lenge han er åpen for å prøve annen mat ser jeg ikke problemet. Ikke trenger det være vanskelig å være litt sunnere heller, hva med å heller foreslå en ny oppskrift? F.eks. en litt mer spennende twist på tacoen. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå