Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem, og det er at jeg ikke tåler dusjsåpene jeg har kjøpt i det siste. Jeg får utslett på oversiden av underarmene, og det er skikkelig vondt. Det er hovent og hissig, klør ikke, men verker en del og svir litt.

Jeg trenger rett og slett forslag til dusjsåper. Jeg er glad i luksusfølelsen, og vil derfor egentlig ikke ha parfymefrie såper. Det aner meg at jeg må begynne å investere mer enn 40 kroner i en flaske også... Pris er dermed ikke viktigste faktor hvis dere foreslår ting. ;)

Skrevet

Jeg må egentlig si at jeg synes de mest nøytrale dusjsåpene er de beste. De hyperparfymerte fra Biotherm osv er drepen for sensitiv hud. Jo mer parfyme, jo verre for huden.

Favorittene mine er Palmolive Shea, og dusjoljen fra Sebamed, men Vichy har også en nydelig dusjkrem. Ellers har du en fantastisk dusjkrem som skummer veldig lite i Brazil Nut-serien fra Body Shop.

(Jeg har lekt detektiv, og brukt meg selv og min kresne hud som testobjekt)

Skrevet

Jeg satser på at deg som testobjekt er en god indikasjon på hva jeg kan tåle og ikke. ;)

Den jeg reagerer på nå er en av de "nye" fra Lux. Helt forferdelig, er det. Men lurer på om jeg skal ta turen inom body shop, ja. Glemmer alltid at den butikken finnes.

Skrevet

Jeg dusjer nok for mye, og er derfor kresen...De fra Lux syntes jeg tørket skrekkelig ut, men andre liker dem. Jeg vil også advare mot Biotherms dusjsåper, av samme grunn (som nevnt). Lano er faktisk også OK; den bruker Mannen, og han har eksemhud, og klør lett.

Så du trenger ikke bruke masse penger på dusjsåpe. Det er helt klart et område der "less is more". Jeg ville heller brukt litt mer på en OK bodylotion (her er L'Oreal og Vichy favoritter hos meg, men jeg sikler på Dermalogica).

Skrevet

Lano tåler jeg heller ikke. Huden kjennes to nummer for liten ut, og jeg klør som en gal...

Problemet med dette her er jo at man bruker så enormt mye penger på å finne noe man liker og tåler. Biotherm vet jeg er ille, så den holder jeg meg unna.

Skrevet

Jeg har vel ikke akkurat sensitiv hud,men merker fort om jeg bruker produkter med mye parfyme og lite pleiestoffer...

Nå for tiden bruker jeg Sanex dusjsåpe som koster rundt 10 kr for en stor flaske. jeg kjøper min hos Europris. Kjøpte de egentlig bare til barna,men etter å ha prøvd den selv så har jeg stort sett brukt denne. Litt for stor flaske egentlig....

Ellers liker jeg Niveas dusjolje som er billig og tørker absolutt ikke ut huden min. Men personlig synes jeg det er litt ekkelt å vaske seg med olje på en måte....

Om jeg skal skjemme meg litt bort bruker jeg å kjøpe Declor Aroma Spa Tonic Micro Shower Gel som peelier huden litt og lukter nøytalt og friskt. Huden blir babymyk etterpå:) Særlig hvis du tar over med en omgang Nivea dusjolje eller babyoil! :)

Håper jeg gav deg noen tips! ;)

Skrevet

Jeg sørger fortsatt over at jeg ikke lenger finner Sanex noen steder her. Det var absolutt den beste dusjsåpen, og billig.

Skrevet

Sanex importeres nesten ikke lengre. Sparkjøp var de siste som hadde den her i byen, og de sa den solgte så dårlig at de tok den ut. Veldig synd, for jeg digget virkelig deodoranten. Men jeg likte ikke dusjsåpen.

Jeg er visst fryktelig kresen, ser det ut til. :ler:

Skrevet
Jeg sørger fortsatt over at jeg ikke lenger finner Sanex noen steder her. Det var absolutt den beste dusjsåpen, og billig.

Hmm...rart det var da! Deodoranten er også kjempoe bra forresten.

Håper ikke jeg strødde salt i såret nå...måtte bare nevne det liksom:)

Vet ikke hvor du bor da,men...her i Arendals-området finner jeg det bare på Europris...

Skrevet

Jeg har letet på Europris, men der har de bare jallajalla-merker :cry:

Men jeg skal hamstre neste gang jeg skal utenlands. :)

Skrevet

Jeg liker Nivea dusjolje. Den både skummer, lukter godt og tørker ikke ut huden.

Skrevet

vaselin intensiv dusjsåpe er veldig god ,tørker ikke ut huden slik som sanex gjorde på min hud.

Skrevet

Hva med å prøve en intimsåpe? De renser jo huden like godt, men er mye mildere enn vanlige dusjssåper!:)

Skrevet

Jeg stemmer for Dermalogica Conditioning Body Wash. Grisedyr her i landet men jeg kjøper den på Lookfantastic.com, ca. 180 NOK for 500 ml pumpeflaske. Jeg dusjer hver dag og har den i 3 mnd. Bruker den sammen med Dermalogica kluten og lotionen etterpå. Da snakker vi babyhud all over :):)

Ser det er mange som bruker dusjolje her, enkelte får mye kviser av slike produkter så pass på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...