AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Skrevet 24. juni 2021 Hei. Jeg har bestilt en pakke fra Zalando. De leverer visst med PostNord. Det er første gang jeg bestilte derfra. Jeg gjorde en ganske stor bestilling. Ved utsjekk i nettbutikken kunne jeg velge hvilket utleveringssted jeg ønsket av de som ligger nærmest. Jeg valgte den nærmeste. Det går 1 ukes tid og jeg får beskjed fra PostNord at de skal kjøre pakken hjem til meg på døren. Det ble jo litt feil, for jeg valgte tross alt å få den levert på nærmeste utleveringssted. Jeg jobber lange dager og er ofte borte fra tidlig om morgenen til seint på kvelden. Så jeg kontaktet PostNord og ba dem holde seg til det jeg hadde bestilt - nemlig utlevering til nærmeste utleveringssted. Dette sa de var greit. Så går det et par dager til og jeg får hentemelding om at pakken kan hentes...på helt FEIL utleveringssted. De har av en eller annen grunn klart å levere pakken til en liten dagligvarehandel på et sted i Norge jeg ikke har hørt om engang. Jeg kontaktet PostNord igjen. De beklaget veldig og skulle "få rettet opp i dette". Jeg gikk ut fra at dette kom til å ta maks 2-3 dager. Nå er det gått 2 uker. Pakken er fortsatt ikke ankommet utleveringsstedet hos meg. Jeg har vært i kontakt med PostNord nesten daglig, fått nye "kontaktpersoner/saksbehandlere" hver gang som LOOOOOVER å følge opp saken og holde meg oppdatert. Men hører jeg noe? Nei. Nada. Hva i alle dager er dette for slags firma?? Og hvordan kan Zalando, som er en gigantisk nettbutikk benytte seg av noe slikt? Jeg kontaktet Zalando om dette, som sa de skulle kontakte PostNord for meg for å hjelpe meg litt. Zalando sa så at de fikk beskjed av PostNord om at de dessverre ikke kunne endre utleveringssted, selv om pakken var levert feil?! Folka i kundeservicen til PostNord høres ut som roboter, de svarer bare på autopilot uten egentlig å høre etter på hva du sier. Og på toppen av det hele, avslutter de med "ha en fin dag!"??? Hva slags mennesker er det som jobber der egentlig? I-landsproblem jeg vet, men altså... hva gjør man?? Anonymkode: 3a36c...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #2 Skrevet 24. juni 2021 Velkommen etter. PostNord burde avvikles. Det er null håp. Du må bare godta at postNord gjør hva faen de vil og ikke pokker om de hjelper deg med å fikse et problem som de selv kan for. Du har all min sympati, men ingen tips funker. Det er ingenting noen kan si for å hjelpe deg. Lykke til videre og tips til neste gang; se om du kan finne varen i en annen nettbutikk som ikke bruker postNord. Anonymkode: b4ecc...588 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Skrevet 24. juni 2021 Kan det stedet pakken har kommet til, videresende den da? Anonymkode: d21fe...979
Cocogirl Skrevet 24. juni 2021 #4 Skrevet 24. juni 2021 Bestilte noe fra power og selvfølgelig er det postnord... for håpe på de leverer idag som forventet.... har alltid hatt mega problemer med postnord. Som du beskrev, gjeng med roboter 🤬 1
dyptvann Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 Jeg kaller de konsekvent Postdriit og unngår/boikotter nettbutikker som bruker dem. Er det ett selskap som burde gå ad undas, er det dem! Fikk tilfeldigvis en pakke utlevert med posten i dag og til sammenligning: * i dag tidlig da pakken var klar til utkjøring, så fikk jeg en melding om forventet tidspunkt mellom 1740 og 1840 * så fikk jeg melding 1821 med GPS livefeed til bilen der det stod at jeg var neste kunde og forventet ankomst var 1824 * så ringte sjåføren meg for å høre om jeg var hjemme *pakken ble levert 1824! Må si at jeg ble umiddelbart veldig fan av deres gjennomføring og oppleves MYE bedre enn Postdriit 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #6 Skrevet 24. juni 2021 Opplevde det samme nylig med en Zalando-pakke - valgte levering til utleveringssted, og så plutselig tikket det inn en SMS en morgen om at pakken var lastet på bil og ville bli levert på døren den dagen. Jeg var tilfeldigvis på hjemmekontor den dagen, så tenkte jaja, får bare holde meg hjemme noen timer til den er levert. Men ingen pakke kom - sjekket sporingen senere på dagen, og der stod det at pakken var forsøkt levert men mottaker var ikke hjemme. Noe som er blank løgn, og bare tull - ingen som hadde ringt på døren eller ringt via telefon til meg den dagen. Deretter brukte Postnord om lag én uke på å klare å levere pakken til utleveringsstedet. (Noe som normalt tar 2, maks 3 dager…) Hadde også nylig en pakke med noen hårprodukter som ble levert med Postnord - det tok TO UKER før den var fremme (og dette er levering innenfor Ring 2, som normalt tar maks 2/3 dager det også). En annen gang for to år siden dumpet de en pakke på døren i en annen gate om lag 4-500 meter fra der jeg bor - heldigvis var en av dem som bodde i den blokken snill nok til å søke opp nummeret mitt og møte meg med den. Postnord kundeservice nektet å svare for seg, og gav bare masse svada som tilsa at de ikke skjønte spørsmålene mine (eller bare håpet at jeg skulle la være å «plage» dem). Unngår det selskapet så langt jeg kan. Hadde gladelig betalt mer i frakt for å få det med Posten, aldri hatt problemer med dem. Anonymkode: 3f84d...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 PostNord har hatt slike problemer i flere år. Har selv opplevd å fått pakke til henting på et utleveringssted langt unna, der den hadde havnet ved en feil. Kontaktet PostNord flere ganger, og de lovte å få den overført til vårt lokale utleveringssted. Kontaktet også avsender og forklarte situasjonen, slik at de var klar over den hvis pakken kom i retur. Det endte med at pakken brukte halvannen måned på å komme frem, og at det da viste seg at den hadde gått i retur og blitt sendt fra avsender på nytt. (Heldigvis ble den sendt riktig gang nr 2.) Andre pakker har brukt 3 uker fra de "var lastet på bil for utkjøring" og til de faktisk ankom utleveringssted. (Som ligger 15 min kjøring unna terminalen) Anonymkode: 5a8cf...483
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei. Jeg har bestilt en pakke fra Zalando. De leverer visst med PostNord. Det er første gang jeg bestilte derfra. Jeg gjorde en ganske stor bestilling. Ved utsjekk i nettbutikken kunne jeg velge hvilket utleveringssted jeg ønsket av de som ligger nærmest. Jeg valgte den nærmeste. Det går 1 ukes tid og jeg får beskjed fra PostNord at de skal kjøre pakken hjem til meg på døren. Det ble jo litt feil, for jeg valgte tross alt å få den levert på nærmeste utleveringssted. Jeg jobber lange dager og er ofte borte fra tidlig om morgenen til seint på kvelden. Så jeg kontaktet PostNord og ba dem holde seg til det jeg hadde bestilt - nemlig utlevering til nærmeste utleveringssted. Dette sa de var greit. Så går det et par dager til og jeg får hentemelding om at pakken kan hentes...på helt FEIL utleveringssted. De har av en eller annen grunn klart å levere pakken til en liten dagligvarehandel på et sted i Norge jeg ikke har hørt om engang. Jeg kontaktet PostNord igjen. De beklaget veldig og skulle "få rettet opp i dette". Jeg gikk ut fra at dette kom til å ta maks 2-3 dager. Nå er det gått 2 uker. Pakken er fortsatt ikke ankommet utleveringsstedet hos meg. Jeg har vært i kontakt med PostNord nesten daglig, fått nye "kontaktpersoner/saksbehandlere" hver gang som LOOOOOVER å følge opp saken og holde meg oppdatert. Men hører jeg noe? Nei. Nada. Hva i alle dager er dette for slags firma?? Og hvordan kan Zalando, som er en gigantisk nettbutikk benytte seg av noe slikt? Jeg kontaktet Zalando om dette, som sa de skulle kontakte PostNord for meg for å hjelpe meg litt. Zalando sa så at de fikk beskjed av PostNord om at de dessverre ikke kunne endre utleveringssted, selv om pakken var levert feil?! Folka i kundeservicen til PostNord høres ut som roboter, de svarer bare på autopilot uten egentlig å høre etter på hva du sier. Og på toppen av det hele, avslutter de med "ha en fin dag!"??? Hva slags mennesker er det som jobber der egentlig? I-landsproblem jeg vet, men altså... hva gjør man?? Anonymkode: 3a36c...8e7 Post Nord vet man er dritt så handler ikke fra steder som benytter dem. Kontakt Zalando og kanseller bestillingen. Eneste som gjør at de får fingeren ut Anonymkode: c496b...965
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #9 Skrevet 25. juni 2021 Bare rot når jeg også skulle ha pakke fra Zalando,brukte totalt 3 timer av livet mitt på å sitte i telefonkø og kjøre frem og tilbake til tom postboks. Post Nord skyldte på Zalando og Zalando på PostNord. Gidder ikke noen av de selskapene igjen. Anonymkode: becdb...8ea
Maleficenta Skrevet 25. juni 2021 #10 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei. Jeg har bestilt en pakke fra Zalando. De leverer visst med PostNord. Det er første gang jeg bestilte derfra. Jeg gjorde en ganske stor bestilling. Ved utsjekk i nettbutikken kunne jeg velge hvilket utleveringssted jeg ønsket av de som ligger nærmest. Jeg valgte den nærmeste. Det går 1 ukes tid og jeg får beskjed fra PostNord at de skal kjøre pakken hjem til meg på døren. Det ble jo litt feil, for jeg valgte tross alt å få den levert på nærmeste utleveringssted. Jeg jobber lange dager og er ofte borte fra tidlig om morgenen til seint på kvelden. Så jeg kontaktet PostNord og ba dem holde seg til det jeg hadde bestilt - nemlig utlevering til nærmeste utleveringssted. Dette sa de var greit. Så går det et par dager til og jeg får hentemelding om at pakken kan hentes...på helt FEIL utleveringssted. De har av en eller annen grunn klart å levere pakken til en liten dagligvarehandel på et sted i Norge jeg ikke har hørt om engang. Jeg kontaktet PostNord igjen. De beklaget veldig og skulle "få rettet opp i dette". Jeg gikk ut fra at dette kom til å ta maks 2-3 dager. Nå er det gått 2 uker. Pakken er fortsatt ikke ankommet utleveringsstedet hos meg. Jeg har vært i kontakt med PostNord nesten daglig, fått nye "kontaktpersoner/saksbehandlere" hver gang som LOOOOOVER å følge opp saken og holde meg oppdatert. Men hører jeg noe? Nei. Nada. Hva i alle dager er dette for slags firma?? Og hvordan kan Zalando, som er en gigantisk nettbutikk benytte seg av noe slikt? Jeg kontaktet Zalando om dette, som sa de skulle kontakte PostNord for meg for å hjelpe meg litt. Zalando sa så at de fikk beskjed av PostNord om at de dessverre ikke kunne endre utleveringssted, selv om pakken var levert feil?! Folka i kundeservicen til PostNord høres ut som roboter, de svarer bare på autopilot uten egentlig å høre etter på hva du sier. Og på toppen av det hele, avslutter de med "ha en fin dag!"??? Hva slags mennesker er det som jobber der egentlig? I-landsproblem jeg vet, men altså... hva gjør man?? Anonymkode: 3a36c...8e7 har hatt problem med podtnord en gang, da de hadde levert til feil adresse, men det ordnet seg samme kveld. Det du har opplevd høres jo helt ille ut. Tenker postnord st fu sksl kjøre til gokk å hente pakken liksom? Hvordan klarer de å levere sååå feil når de har postnr ditt liksom. Dette mp de ordne opp i
Minya Skrevet 25. juni 2021 #11 Skrevet 25. juni 2021 7 hours ago, Maleficenta said: har hatt problem med podtnord en gang, da de hadde levert til feil adresse, men det ordnet seg samme kveld. Det du har opplevd høres jo helt ille ut. Tenker postnord st fu sksl kjøre til gokk å hente pakken liksom? Hvordan klarer de å levere sååå feil når de har postnr ditt liksom. Dette mp de ordne opp i Fuglene vet. Jeg hadde bestilt et tastatur fra Komplett en gang, det skulle fra Kullerød i Sandefjord, til Drammen. Var spennende å følge med på den roadtrippen det stakkars tastaturet fikk. Særlig når det var en tur innom både Oslo, Bergen og Harstad (!) før det kom fram. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #12 Skrevet 25. juni 2021 Maleficenta skrev (8 timer siden): har hatt problem med podtnord en gang, da de hadde levert til feil adresse, men det ordnet seg samme kveld. Det du har opplevd høres jo helt ille ut. Tenker postnord st fu sksl kjøre til gokk å hente pakken liksom? Hvordan klarer de å levere sååå feil når de har postnr ditt liksom. Dette mp de ordne opp i TS her. De klarte ikke å ordne opp i det. De skyldte på at butikken pakken var feillevert til ikke tok telefonen når de ringte dem...... Jeg snakket med flere ulike på telefon, som alle lovte å ordne opp og at de skulle fikse med "opphenting fra kjørekontoret" og at jeg skulle få oppdatering dagen etter. Dette sa de hver eneste dag og de lovte at pakken ikke skulle sendes i retur til avsender, for den skulle bli "holdt igjen". Pakken endte selvfølgelig med å gå i retur til Zalando. Zalando har ikke noe system på at de da kan sende pakken på nytt, når de har fått den i retur. Så dermed må jeg legge inn ny bestilling - og flere av varene jeg hadde kjøpt er nå utsolgt i min størrelse. Det som irriterte meg mest var hvor roboter de var på telefonen. Flere prøvde å kutte samtalen raskest mulig ved å bare si "jeg skal se på saken, du hører fra meg" - "da ønsker jeg deg en fin dag videre!" osv. Prøvde jeg å si at jeg har hørt det samme hver dag i mange, mange dager, ble jeg bare møtt med "som sagt så skal jeg se på saken, du hører fra meg, ha en fin dag"... i helt monoton stemme. Skjønner de som jobber der får mye dritt, men herregud.. Jeg skal ALDRI bruke PostNord igjen. Så det ble første og siste handel hos Zalando. Anonymkode: 3a36c...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #13 Skrevet 25. juni 2021 Zalando bruker vel postnord fordi de er billigst. Det i sin tur skyldes underbetalte ansatte. Anonymkode: 5cce1...dd3
Maleficenta Skrevet 25. juni 2021 #14 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. De klarte ikke å ordne opp i det. De skyldte på at butikken pakken var feillevert til ikke tok telefonen når de ringte dem...... Jeg snakket med flere ulike på telefon, som alle lovte å ordne opp og at de skulle fikse med "opphenting fra kjørekontoret" og at jeg skulle få oppdatering dagen etter. Dette sa de hver eneste dag og de lovte at pakken ikke skulle sendes i retur til avsender, for den skulle bli "holdt igjen". Pakken endte selvfølgelig med å gå i retur til Zalando. Zalando har ikke noe system på at de da kan sende pakken på nytt, når de har fått den i retur. Så dermed må jeg legge inn ny bestilling - og flere av varene jeg hadde kjøpt er nå utsolgt i min størrelse. Det som irriterte meg mest var hvor roboter de var på telefonen. Flere prøvde å kutte samtalen raskest mulig ved å bare si "jeg skal se på saken, du hører fra meg" - "da ønsker jeg deg en fin dag videre!" osv. Prøvde jeg å si at jeg har hørt det samme hver dag i mange, mange dager, ble jeg bare møtt med "som sagt så skal jeg se på saken, du hører fra meg, ha en fin dag"... i helt monoton stemme. Skjønner de som jobber der får mye dritt, men herregud.. Jeg skal ALDRI bruke PostNord igjen. Så det ble første og siste handel hos Zalando. Anonymkode: 3a36c...8e7 så sykt irriterende. Håper du slapp å betale for varen iallefall. Nå vet jeg hvilke nettbutikker jeg dkal styre unna frå nå av og ikke benytte meg av postnord mer. Man vet visst aldri hva som kan skje. 1
male32 Skrevet 25. juni 2021 #15 Skrevet 25. juni 2021 Jeg registrerer at postnord får mange klager. Selv har jeg aldri hatt problemer med postnord. De er raske og har alltid fungert bra. Jeg handler mye på nett så får mange pakker. Posten derimot har det vært mye tull med.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #16 Skrevet 25. juni 2021 Jeg bestiller utrolig mye med postnord, og gjort det i flere år. En eneste gang, leverte de til feil sted, da ringte jeg og sa fra, og 2 dager etter ble den levert til riktig sted. Anonymkode: c5f1f...b3a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #17 Skrevet 25. juni 2021 Det med at utlevering blir gjort om til hjemlevering kan være Zalando sitt værk. Sliter med det samme når jeg bestiller fra Lindex. Bestiller alltid med henting på post nord utleveringssted, de forandrer alltid til levering hjem med Posten. Jeg klager, men de sier bare at slik gjør dem og slik vil det forbli. Anonymkode: 6c882...99b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #18 Skrevet 25. juni 2021 male32 skrev (45 minutter siden): Jeg registrerer at postnord får mange klager. Selv har jeg aldri hatt problemer med postnord. De er raske og har alltid fungert bra. Jeg handler mye på nett så får mange pakker. Posten derimot har det vært mye tull med. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg bestiller utrolig mye med postnord, og gjort det i flere år. En eneste gang, leverte de til feil sted, da ringte jeg og sa fra, og 2 dager etter ble den levert til riktig sted. Anonymkode: c5f1f...b3a Heldig dere.. har dere lest kommentarene på Postnord sine FB sider eller på google anmeldelser? jeg gjorde det tidligere i dag og jeg er visst langt fra alene. TS Anonymkode: 3a36c...8e7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #19 Skrevet 25. juni 2021 PostNord er helt håpløse! 🤦♀️ Jeg styrer mest mulig unna nettbutikker som kun sender med PostNord. En gang bestilte jeg en vare på salg, og PostNord presterte å levere den til et hentested jeg måtte Google for å finne ut hvor var. Det var så langt unna at jeg kunne ha kjørt fram og tilbake til butikken jeg bestilte den fra tre ganger på samme tiden. 🤦♀️ Kontaktet PostNord, men de kunne visstnok ikke levere den til det utleveringsstedet den var bestilt til. 🤦♀️ Varen gikk i retur, men den var fortsatt på salg så jeg bestilte den på nytt. Igjen ble den levert til et sted så langt unna at jeg ikke hadde nubbsjans til å hente den, og igjen gikk den i retur. Og nå var varen ikke lenger på salg heller. 🤦♀️ Siden jeg ikke kom noen vei med PostNord kontaktet jeg butikken direkte og de tok det opp med PostNord og plutselig en sen kveld dukket det en mann fra PostNord, i en sedan personbil med et lite barn i baksetet, opp på døren min med pakken. En annen gang fikk jeg en telefon fra en fremmed person som lurte på hvorfor jeg hadde sendt han et askebeger. Jeg har aldri eid noe askebeger og heller aldri sendt et til noen, så jeg skjønte jo ingen ting, men fikk tilsendt bilder av både gjenstanden og pakkelappen PostNord hadde printet ut, og der sto mitt navn og adresse som avsender. 🤷♀️ Viste seg i ettertid at mannen hadde kjøpt noe sportsutstyr fra meg på Finn 2 år i forkant, og PostNord på et eller annet vis hadde prestert å gjenbruke den gamle pakkelappen fra den gang. Anonymkode: e6732...1f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå