Gå til innhold

Reiser på handletur til Sverige uten å være vaksinert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

First of all! : de av dere som skal spy ut med kommenterer om at man ikke skal reise unødvendig, handle i eget land osv, spar dere! Absolutt ikke interessert i slike svar, og kommer ikke til å endre mening!

Så over til det faktiske spørsmålet, dersom jeg (uvaksinert) reiser til Charlottenberg på shopping, hva må jeg tenke på?

Leste at man må fylle ut innreiseskjema 72 timer før ankomst til Norge igjen, ta en test på grensen på vei hjem og vente til den er klar, samt gå i hjemmekarantene 10 dager etter? Stemmer dette?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det siste jeg leste var at en slipper karantene. Kun det skjemaet og test på grensa.

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg forstår det riktig (noe det slettes ikke er sikkert jeg gjør) må uvaksinerte på karantenehotell etter innreise fra rødt land.

• Liker 4
Skrevet
Imsdalen skrev (6 minutter siden):

Hvis jeg forstår det riktig (noe det slettes ikke er sikkert jeg gjør) må uvaksinerte på karantenehotell etter innreise fra rødt land.

Det er riktig. Så er Sverige rødt? Følger ikke med på det da jeg ikke skal ut av landet i sommer.

Skrevet

Nei. Man MÅ ikke på karantenehotell fra Sverige. Men du må gjennomføre karantene i egen bolig hvor det er mulig å unngå nærkontakt med andre. Enerom, eget bad og eget kjøkken eller matservering. Hvis du ikke har det så skal du på karantenehotell. Test på dag 7. 

• Liker 5
Skrevet
Tovalova skrev (14 minutter siden):

Nei. Man MÅ ikke på karantenehotell fra Sverige. Men du må gjennomføre karantene i egen bolig hvor det er mulig å unngå nærkontakt med andre. Enerom, eget bad og eget kjøkken eller matservering. Hvis du ikke har det så skal du på karantenehotell. Test på dag 7. 

Takk for svar 🙏🏽 det er slik jeg har forstått det også!

• Liker 1
Skrevet
zemer skrev (25 minutter siden):

Det er riktig. Så er Sverige rødt? Følger ikke med på det da jeg ikke skal ut av landet i sommer.

Ja Sverige er rødt, men jeg mener det kun fra mørkerød land det er hotellkarantene?

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, Sfr said:

32 minutter siden, Sfr said:

Takk for svar 🙏🏽 det er slik jeg har forstått det også!

Da har du forstått riktig! 

Skrevet

Hva som gjelder, endrer seg hele tiden, så ville fulgt mer med på FHI sin inndeling av land i ulike soner, enn hvilket svar du får her. Og er det ikke slik at det blir nye bestemmelser fra 5.juli?

Synes det hele er kjempe forvirrende og orker ikke stresset med å finne ut av det. Har jo også med dekning på reiseforsikringen å gjøre. Så ville undersøkt grundig.

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet
zemer skrev (På 24.6.2021 den 17.23):

Det siste jeg leste var at en slipper karantene. Kun det skjemaet og test på grensa.

Fysj. Hadde nekta testen, og tatt karantene i stedet om det var meg.

Skrevet
Villfisker skrev (1 time siden):

Fysj. Hadde nekta testen, og tatt karantene i stedet om det var meg.

Min eks var i Sverige nå ikke test om en er vaksinert.

Gjest Villfisker
Skrevet
zemer skrev (1 time siden):

Min eks var i Sverige nå ikke test om en er vaksinert.

Men jeg skal ikke ha vaksinen ;) 

Skrevet
Villfisker skrev (Akkurat nå):

Men jeg skal ikke ha vaksinen ;) 

Ikke jeg heller. Må da teste.

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet
zemer skrev (2 minutter siden):

Ikke jeg heller. Må da teste.

Du gjør det du må. Selv dropper jeg nok bare å reise, og det er også greit. Enhver må vurdere hva en selv syns er best. Det er ikke opp til andre :) 

Skrevet
Villfisker skrev (Akkurat nå):

Du gjør det du må. Selv dropper jeg nok bare å reise, og det er også greit. Enhver må vurdere hva en selv syns er best. Det er ikke opp til andre :) 

Helt riktig. Jeg blir i Norge uansett.

• Liker 1
Skrevet

Ts her! Jeg var i Sverige(Charlottenberg) på fredag, veeeldig lite mennesker men det var midsommarafton og Systembolaget var stengt så sikkert derfor. Måtte registrere innreiseskjema med bankid på mobil. Men måtte ikke ta test på grensa, spurte politifolkene som stod der. Karantene hjemme i 10 dager, men det går fint for jeg har handlet mer mat enn noensinne i hele mitt 😛

• Liker 1
Skrevet
Sfr skrev (1 time siden):

Ts her! Jeg var i Sverige(Charlottenberg) på fredag, veeeldig lite mennesker men det var midsommarafton og Systembolaget var stengt så sikkert derfor. Måtte registrere innreiseskjema med bankid på mobil. Men måtte ikke ta test på grensa, spurte politifolkene som stod der. Karantene hjemme i 10 dager, men det går fint for jeg har handlet mer mat enn noensinne i hele mitt 😛

Måtte du ta test før du dro? Vi vurderer dra til familien til helgen, men ser ikke helt hvor vi skal få tatt test før vi reiser hjem

• Liker 1
Skrevet
Elhaym skrev (2 timer siden):

Måtte du ta test før du dro? Vi vurderer dra til familien til helgen, men ser ikke helt hvor vi skal få tatt test før vi reiser hjem

Nei, måtte ikke teste hverken på vei inn til Sverige eller inn til Norge. Kun at man kan teste seg ut av karantene på dag 10 :)

Skrevet
Elhaym skrev (5 timer siden):

Ja, for dette skjønner ikke jeg helt. Det står at man må ta test FØR man kommer til Norge igjen, i tillegg til på grensa? Men jeg hører ikke noe om det? Og TS her behøvde heller ikke det? 

• Opprett ny...