AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Del Skrevet 24. juni 2021 Jeg er så nervøs... skal ta vaksine i morgen, og vi prøver å få barn. Noen sier man kan slite med fertilitet etter vaksinen.... Har noen her blitt gravide etter å tatt vaksinen? Anonymkode: 3f5e8...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #2 Del Skrevet 24. juni 2021 kilder ? Anonymkode: e41b3...e4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Del Skrevet 24. juni 2021 Jeg føler med deg altså.. jeg har slitt mye med de samme tankene. Har prøvd en stund å bli gravid uten hell, og tok første dose for noen uker siden. Skal ta andre dose neste uke, og kjenner igjen på en slags frykt.. var hos gyn for ikke så lenge siden, og han sa iallefall at det er ingenting som tilsier at det påvirker fruktbarheten 😊 vi får bare prøve å tenke det ikke har noe å si selv om det ikke er selvbestemt hva en tenker og frykter Anonymkode: 7521a...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Del Skrevet 25. juni 2021 "Noen sier..." Ja, noen konspirasjonstullinger på nett sier. Det finnes ikke fnugg av støtte for det der. Anonymkode: 4c005...7ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Del Skrevet 26. juni 2021 Du må bare ta et valg rett å slett. Dette med fertilitet er fortsatt ikke noe man kan finne ut av på et så tidlig stadige da vaksinen er ny. Forstår du er bekymret, men tror ingen kan svare deg på om det påvirker fertiliteten. Vi aner ikke ennå, men om det gjør det, så tror jeg det vil være en sjelden bivirkning. Anonymkode: 4a1aa...44b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ME97 Skrevet 26. juni 2021 #6 Del Skrevet 26. juni 2021 Tok pfizer i siste uka i mai, noen uker før vår første PP. Er 4+0 idag😬 Trodde syklusen ville forskyves med et par dager men det gjorde den ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Del Skrevet 26. juni 2021 ME97 skrev (1 time siden): Tok pfizer i siste uka i mai, noen uker før vår første PP. Er 4+0 idag😬 Trodde syklusen ville forskyves med et par dager men det gjorde den ikke. Det er heller ikke påvist noen sammenheng mellom syklus og vaksine, så det er ikke så rart. Jeg hadde heller ingen endring i syklus noen av gangene. Anonymkode: 4c005...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Del Skrevet 26. juni 2021 Gravid etter vaksine? Eh, det er ikke sånn man blir gravid! Anonymkode: 252bc...e40 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Del Skrevet 26. juni 2021 Jeg tok først astrazeneca-vaksinen. Fikk litt forlenget syklus, forsinket eggløsning med nesten en uke. Jeg hadde eggløsning altså, så jeg kunne sikkert blitt gravid denne syklusen også. Tok Pfizer som vaksine nr. 2, ingen tull med syklus, og ble gravid like etterpå😍 Anonymkode: 7193a...dc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #10 Del Skrevet 26. juni 2021 Har ikke tatt vaksine enda, så nå ble jeg litt nervøs! Jeg er 47 og hadde ikke tenkt å få flere barn enn de tre jeg har😮 Ikke har jeg mann heller, så blir i såfall alenemor.. Anonymkode: 516ca...1f4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ME97 Skrevet 26. juni 2021 #11 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er heller ikke påvist noen sammenheng mellom syklus og vaksine, så det er ikke så rart. Jeg hadde heller ingen endring i syklus noen av gangene. Anonymkode: 4c005...7ae Nei men flere har erfart det, og det er vel et studie også som pågår om det nå. Fikk Astra første gang og ble da litt forskjøvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiffig Skrevet 26. juni 2021 #12 Del Skrevet 26. juni 2021 Noen svært få sliter med blødninger. Det er ikke det samme som fertilitet. Jeg har ei venninne som blei gravid en måned etter siste dose Pfizer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #13 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har ikke tatt vaksine enda, så nå ble jeg litt nervøs! Jeg er 47 og hadde ikke tenkt å få flere barn enn de tre jeg har😮 Ikke har jeg mann heller, så blir i såfall alenemor.. Anonymkode: 516ca...1f4 Hahaha. Anonymkode: 10965...b2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 26. juni 2021 #14 Del Skrevet 26. juni 2021 Vel, jeg prøver ikke å bli gravid, men jeg fikk sinnsyke menstruasjonssmerter ca 12 timer etter første dose. Det gikk over etter et døgn, men ingen menstruasjon. Nå har jeg pauseuke fra pillebrettet, så spent på om menstruasjonen forløper slik den bruker. Har lest at noen får svært store blødninger etter vaksinen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #15 Del Skrevet 26. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Konspirasjonsteorier... Anonymkode: 4c005...7ae ...men det er jo ikke det. Personen du siterer kommer ikke med en eneste teori. Eller har jeg kanskje lest feil? Det kan være greit å vite betydningen av begrepene man bruker. Det dessverre slik at begrepet "konspirasjonsteori" er blitt totalt misbrukt under coronaen. Under denne pandemien har jo nettopp de menneskene som er blitt stemplet som konspirasjonsteoretikere hatt rett. Gang på gang også. Nei, jeg snakker ikke om folk som tror på Bill Gates, men om folk som har hatt reelle bekymringer rundt bivirkninger av vaksinene. De blir stemplet. De som har ment at viruset kommer fra et laboratorium er blitt stemplet. Det er ikke konspi å tenke slike tanker. FHI fraråder bruken av AstraZeneca. Vi vet at viruset stammer fra et laboratorium. Det betyr ikke at man mener at noen sitter med en mørk plan om verdensherredømme. Mest sannsynlig skjedde det et uhell, og det må være greit å tro det når alle beviser og nå selv media peker i den retning. Man blir ikke en konspirasjonsteoretiker av den grunn. Når folk begynner å tenke at corona er en del av en ond plan, DA er man konspirasjonsteoretiker Men jeg skjønner at man syns det er et tøft ord å bruke på andre, altså! Det er jo det perfekte nedsettende ordet fordi det får folk til å føle seg skikkelig dårlig samtidig som du får applaus. Anonymkode: b07e5...f11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #16 Del Skrevet 26. juni 2021 Fullvaksinert med Pfizer i februar, ble gravid på første forsøk i april. Anonymkode: 70580...25f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #17 Del Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 26.6.2021 den 21.50): ...men det er jo ikke det. Personen du siterer kommer ikke med en eneste teori. Eller har jeg kanskje lest feil? Det kan være greit å vite betydningen av begrepene man bruker. Det dessverre slik at begrepet "konspirasjonsteori" er blitt totalt misbrukt under coronaen. Under denne pandemien har jo nettopp de menneskene som er blitt stemplet som konspirasjonsteoretikere hatt rett. Gang på gang også. Nei, jeg snakker ikke om folk som tror på Bill Gates, men om folk som har hatt reelle bekymringer rundt bivirkninger av vaksinene. De blir stemplet. De som har ment at viruset kommer fra et laboratorium er blitt stemplet. Det er ikke konspi å tenke slike tanker. FHI fraråder bruken av AstraZeneca. Vi vet at viruset stammer fra et laboratorium. Det betyr ikke at man mener at noen sitter med en mørk plan om verdensherredømme. Mest sannsynlig skjedde det et uhell, og det må være greit å tro det når alle beviser og nå selv media peker i den retning. Man blir ikke en konspirasjonsteoretiker av den grunn. Når folk begynner å tenke at corona er en del av en ond plan, DA er man konspirasjonsteoretiker Men jeg skjønner at man syns det er et tøft ord å bruke på andre, altså! Det er jo det perfekte nedsettende ordet fordi det får folk til å føle seg skikkelig dårlig samtidig som du får applaus. Anonymkode: b07e5...f11 Men han kommer med en teori. En feilaktig teori, uten grunnlag i fakta, som ikke kan bevises. Fordi det er holdt hemmelig, og skjult for verden. Altså selve definisjonen på en konspirasjonsteori. Jeg tror du er den som bør lese om hva begrepet betyr. Og slutte å bruke hersketeknikker om at det er "et tøft ord å kalle noen" når du ikke kan argumentere i mot. Anonymkode: 4c005...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #18 Del Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 26.6.2021 den 22.05): Fullvaksinert med Pfizer i februar, ble gravid på første forsøk i april. Anonymkode: 70580...25f Hva sa legene til deg? Fikk du beskjed om å vente en hel syklus eller 14 dager? Anonymkode: e41b3...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 28. juni 2021 #19 Del Skrevet 28. juni 2021 Sprinkle skrev (På 26.6.2021 den 11.06): Vel, jeg prøver ikke å bli gravid, men jeg fikk sinnsyke menstruasjonssmerter ca 12 timer etter første dose. Det gikk over etter et døgn, men ingen menstruasjon. Nå har jeg pauseuke fra pillebrettet, så spent på om menstruasjonen forløper slik den bruker. Har lest at noen får svært store blødninger etter vaksinen. Det fikk faktisk jeg og, bare at det ikke forsvant. Men jeg har PCOS og så av og til så har jeg eggløsningssmerter inn over i menssmertene... Er og litt spent på om jeg kommer til å blø mer enn normalt. I så fall må jeg holde meg hjemme denne uka 😮 Ts, jeg har 3 venninner i 30 årene som nå har blitt gravid etter at de har fått siste dose. Syklusen deres var som den alltid hadde vært etter både første og siste dose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 28. juni 2021 #20 Del Skrevet 28. juni 2021 FrøkenMånestråle skrev (31 minutter siden): Det fikk faktisk jeg og, bare at det ikke forsvant. Men jeg har PCOS og så av og til så har jeg eggløsningssmerter inn over i menssmertene... Er og litt spent på om jeg kommer til å blø mer enn normalt. I så fall må jeg holde meg hjemme denne uka 😮 Ts, jeg har 3 venninner i 30 årene som nå har blitt gravid etter at de har fått siste dose. Syklusen deres var som den alltid hadde vært etter både første og siste dose. Tok siste pille på onsdag i forrige uke, og ENDA blør jeg ikke, til tross for flere perioder med menssmerter utover helgen. Det er uvanlig. Jeg bruker å blø 2-3 dager etter siste pille. Var tilfeldigvis hos legen i dag av andre grunner og drøftet dette samtidig, men hun mente det ikke var noe å bekymre seg over. Jeg tok en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Denne var negativ. Hva gjør jeg hvis menstruasjonen ikke dukker opp? Jeg har ikke påvist PCOS; men har mistenkt det en god stund så egentlig burde jeg ha vært hos gynekolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå