AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Skrevet 24. juni 2021 Hei! i én måned nå har jeg levd på noe som heter Allévo very low calorie diet. Jeg ønsket å bruke dette for å få en kickstart på vektnedgangen min, fordi jeg gikk opp ekstremt mye på veldig kort tid i løpet av det siste året, og følte meg egentlig veldig hjelpesløst.. Har aldri vært noe glad i å trene, annet enn å gå tur, så jeg trengte noe som kunne gi drastisk endring på kort tid, for å komme i gang. Det som er litt vrient nå, er at om jeg spiser vanlig mat nå, så legger jeg på meg igjen av ingenting. Jeg vet jo at man går opp igjen litt uansett når man slutter å slanke seg, men vil det stoppe på et punkt? Så det jeg lurer på, er om noen har vært i lignende situasjon, og kan svare meg på dette? Jeg har egentlig forstått det som at hvis jeg trapper ned på pulveret, og trapper opp på vanlig mat (salat, suppe, knekkebrød osv), så kunne jeg klare å stabilisere det. Og ja, jeg er veldig klar over at pulver ikke er en ideell måte å slanke seg på, og at det ikke er sunt osv. Jeg tenker at man må få gjøre det på sin egen måte, jeg har ikke intensjon om å fremme et usunt kroppsbilde eller oppfordrer andre til å gjøre dette. Alle er selvfølgelig flotte som de er! Jeg er bare ei som fikk panikk da jeg innså at jeg hadde lagt på meg veldig mye på veldig kort tid, og ønsker å gå ned i vekt i fred og ro. ☺️ Rett og slett for å hindre å legge på meg enda mer, da jeg merket at det begynte å gå utover kroppen min helsemessig. Anonymkode: 2b9e0...5dd
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #2 Skrevet 24. juni 2021 Derfor jeg er imot slike "kickstartere". Bedre å bare begynne rett på med gode vaner. Du kommer jo ikke til å fortsette å gå opp i vekt om du faktisk endrer matvaner fra tidligere, og går i underskudd over tid. Har du vært i ekstremt underskudd er det ikke rart kroppen bruker litt tid på å normalisere seg. Hvor lenge er det siden du begynte å spise normalt igjen? Hvor mange kalorier spiser du om dagen? Det kan være lurt å telle i noen uker så du vet hvordan du ligger an. Anonymkode: a473f...280
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Derfor jeg er imot slike "kickstartere". Bedre å bare begynne rett på med gode vaner. Du kommer jo ikke til å fortsette å gå opp i vekt om du faktisk endrer matvaner fra tidligere, og går i underskudd over tid. Har du vært i ekstremt underskudd er det ikke rart kroppen bruker litt tid på å normalisere seg. Hvor lenge er det siden du begynte å spise normalt igjen? Hvor mange kalorier spiser du om dagen? Det kan være lurt å telle i noen uker så du vet hvordan du ligger an. Anonymkode: a473f...280 Jeg har begynt med å spise frokost og middag, også tar jeg shake til lunsj og kvelds. Ligger på ca 1000 kalorier. Spiser variert og sunt, og ikke noe godteri eller desserter. Jeg teller kalorier, så jeg alltid kan ha kontroll. Grunnen til at jeg ville gjøre dette er fordi jeg har ekstremt lav forbrenning, og motivasjonen hadde streika for lenge siden fordi det går så sakte. Vet at det er en dårlig unnskyldning, men det har føltes riktig for meg. Anonymkode: 2b9e0...5dd 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 18.12): Jeg har begynt med å spise frokost og middag, også tar jeg shake til lunsj og kvelds. Ligger på ca 1000 kalorier. Spiser variert og sunt, og ikke noe godteri eller desserter. Jeg teller kalorier, så jeg alltid kan ha kontroll. Grunnen til at jeg ville gjøre dette er fordi jeg har ekstremt lav forbrenning, og motivasjonen hadde streika for lenge siden fordi det går så sakte. Vet at det er en dårlig unnskyldning, men det har føltes riktig for meg. Anonymkode: 2b9e0...5dd Det er ikke lov å diskutere inntak lavere enn 1200 kcal her inne. Anonymkode: 0292e...b9e 1
_popcorn_ Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet. * Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg