Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det var på tide med en morsom motvekt av tråden om gjerrigknarker rundt om i Norges land.

Det må da finnes noen morsomme historier om folk som ikke evner å holde styr på pengene sine, også 😄

Hold en fin tone i tråden, og ikke vær ekle og nedlatende (ikke alle har hatt samme forutsetninger for å ha god lærdom om privatøkonomi). 

Anonymkode: 6f870...55b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg trengte 300.000 kr i egenkapital for å kjøpe leilighet var det UTROLIG bittert å regne meg frem til at jeg hadde brukt omtrentlig 300.000 kr på sigaretter de siste fem årene. 

Sluttet tvert å røyke! Er nå boligeier, men det tok litt tid. Angrer som en hund, FADER så dum jeg var. 

Jeg har også sikkert brukt 10.000 kr på diverse hobbyutstyr jeg ikke bruker… :flau: :sjenert:  Og sikkert fem ganger så mye mer på turutstyr… er ikke på tur lenger (men var MYE før! Så timesprisen på utstyret har sunket betraktelig :fnise: ) 

Og ja, 1200 kr på en veske fra Diesel som jeg brukte kanskje to ganger før jeg innså at jeg egentlkg ikke syns den var fin, altså, hva TENKTE jeg på der…

Anonymkode: c2f2c...35e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lunsjordning på jobben før korona, de som var med handlet hver uke og kastet det som ble til overs hver gang. Ordningen kostet 400 i mnd og de kastet sikkert halvparten. 

Anonymkode: f1204...187

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lunsjordning på jobben før korona, de som var med handlet hver uke og kastet det som ble til overs hver gang. Ordningen kostet 400 i mnd og de kastet sikkert halvparten. 

20 kr dagen på lunsj kan vel knapt kalles sløsing

Anonymkode: e2708...16e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha nå kom jeg på en «hemmelighet» jeg har. Var på backpacking i Australia og skulle fly videre til Indonesia. Reiste til flyplassen med mine to venninner og skulle sjekke inn, fikk beskjed om at flyet vi hadde bestilt gikk om 1 mnd (feil dato). 
Jeg hisset meg opp i skranken der og mente det var feil, helt til jeg sjekket mailen min og så at jeg hadde bestilt flybilletter til neste måned...

Venninnene mine hadde da gått å satt seg ned en plass i mens jeg skulle «ordne opp i feilen» Det endte med at jeg skammet meg sånn for dette, så jeg kjøpte heller nye flybilletter til oss i smug..

Siden dette var min feil, så ville jeg ikke at de skulle vite at vi hadde betalt flere tusen kroner for et fly ikke skulle ta..

heldigvis fikk jeg de nye billettene veldig rimelig, for flyet skulle jo tross alt ta av snart og det var mye ledig 😂 

men den svei ja..

Anonymkode: b641e...9df

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en dame som tjener ekstremt bra, har arvet en del og er en solstråle generelt. Er det vorspiel hos henne skal ingen ta med noe, hun spanderer. Det gjør hun også på byen. Jeg har ikke oversikt hvor mye hun bruker på det, men det må være mange tusen hver eneste gang.

Hun er flink til å sile ut snyltere da, vennenne hennes viser at de setter pris på henne ved å stille opp og glede henne med noe som ikke nødvendigvis koster noe. Jeg tror hun rett og slett er typen som finner glede i andres glede.

Anonymkode: c9be5...506

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Haha nå kom jeg på en «hemmelighet» jeg har. Var på backpacking i Australia og skulle fly videre til Indonesia. Reiste til flyplassen med mine to venninner og skulle sjekke inn, fikk beskjed om at flyet vi hadde bestilt gikk om 1 mnd (feil dato). 
Jeg hisset meg opp i skranken der og mente det var feil, helt til jeg sjekket mailen min og så at jeg hadde bestilt flybilletter til neste måned...

Venninnene mine hadde da gått å satt seg ned en plass i mens jeg skulle «ordne opp i feilen» Det endte med at jeg skammet meg sånn for dette, så jeg kjøpte heller nye flybilletter til oss i smug..

Siden dette var min feil, så ville jeg ikke at de skulle vite at vi hadde betalt flere tusen kroner for et fly ikke skulle ta..

heldigvis fikk jeg de nye billettene veldig rimelig, for flyet skulle jo tross alt ta av snart og det var mye ledig 😂 

men den svei ja..

Anonymkode: b641e...9df

Huff denne måtte jeg le litt av 😂 Synes du var svært ydmyk ovenfor vennene dine da! 

Vet de dette idag?

Anonymkode: 2bfac...f13

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

20 kr dagen på lunsj kan vel knapt kalles sløsing

Anonymkode: e2708...16e

Poenget var at halvparten ble kastet. Med 50 ansatte ble det kastet mat for 120 000 i året istedenfor å vente med å kjøpe inn til maten var spist. 

Anonymkode: f1204...187

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...