Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studere sammen med ei muslimsk dame fra Nord-Irak som bruker hijab. Men hun brukte ikke hijab da hun bodde i Nord-Irak, hun begynte med hijab da hun kom til Norge.  Jeg syns det virket rart. Noen som kan forklare dette? Har ikke så lyst å spørre henne, redd hun skal  bli fornærmet eller noe.

Anonymkode: 132dd...f49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være mange grunner. For noen er det en identitetsfølelse i en fremmed kultur. Kanskje endret hun mening etc. Synes fint du kan spørre om hun åpent har sagt dette :)

Anonymkode: 6384b...9dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altfor mange uintegrerbare landsby muslimer som norge gledelig gir opphold til, som fører til sosialt press

Jepp norge er verre enn irak visse steder nå! Tusen takk masse innvandring!

Anonymkode: ed93f...a6c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er hun kurder? Jeg kjenner syriske kurdere som ikke var spesielt religiøse da de bodde i Syria. F.eks fastet de ikke under ramadan da. Men etter at de kom til Norge har de begynt med det. Vil tro noen føler trygghet ved å praktisere skikker fra hjemlandet, mens andre er helt motsatt og ønsker å ta avstand fra det. 

Anonymkode: f4fd8...57d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er hun kurder? Jeg kjenner syriske kurdere som ikke var spesielt religiøse da de bodde i Syria. F.eks fastet de ikke under ramadan da. Men etter at de kom til Norge har de begynt med det. Vil tro noen føler trygghet ved å praktisere skikker fra hjemlandet, mens andre er helt motsatt og ønsker å ta avstand fra det. 

Anonymkode: f4fd8...57d

Ja, hun er kurder. 

Anonymkode: 132dd...f49

AnonymBruker
Skrevet

Ingen steder sitter hijaben strammere enn i Norge. Det ene bildet er Afghanistan. Der damen drar tøystykket så langt tilbake som mulig, samme med Iran. Så har vi  Norge. Kom hjem fra Albania etter 14 dager på ferie. Så ikke et eneste skaut. På Gardermoen var de overalt. Og de sitter godt....

Tipper det kommer av samme grunnen som at ingen er mer nordmenn en utflytta norskamerikanere. Unge engelske muslimer er mer konservative enn sine foreldre viser engelske undersøkelser. (google it)  Nordmenn kjøper bunader som aldri før av samme grunn. Identitetsmarkører. Før var alle norske nordmenn fra Norge, nå markerer vi opphav. Det var det liten grunn til tidligere. Norsk amerikanere glorifiserer et kultur som ikke finnes lenger, minoritetsungdommer kler seg slik du mener det praktiseres hjemme og trekker det enda litt lenger i konservativ retning. standard_hijab.jpg%2Fmethode%2Ftimes%2Fprod%2Fweb%2Fbin%2F509d2998-ec02-11e7-8850-c8e01ac6f9d5.jpg?crop=2046%2C1151%2C1041%2C1061&resize=1180Fawzia_Koofi_MP,_Afghanistan_-_Chatham_H

Anonymkode: 6520b...5be

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...