hobbykokken Skrevet 24. juni 2021 #1 Skrevet 24. juni 2021 Når man søker på en stilling i skole eller bhg i kommunen. Leser de som er tillitsvalgte i Utdanningsforbundet søknadene? Altså de som skal være med på intervjuet, har de noe å si ifht hvem som skal kalles inn?
Hengebuksvinet Skrevet 24. juni 2021 #2 Skrevet 24. juni 2021 Ja. Her er udf med i alle ansettelsesmøter 1
hobbykokken Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2021 SS skrev (4 minutter siden): Ja. Her er udf med i alle ansettelsesmøter Også når det gjelder hvem som skal kalles inn? Slik at rektor ikke bare kan bestemme det selv?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Skrevet 24. juni 2021 Nå kjenner ikke jeg utdanningssektoren spesifikt, men der jeg har jobbet har det vært vanlig at én tillitsvalgt er med i ansettelsesutvalg ved ansettelser. Men det er i tilfelle en representant, ikke mange. De har også taushetsplikt om hvem som har søkt og slik. Anonymkode: 21319...9c8
Hengebuksvinet Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 hobbykokken skrev (Akkurat nå): Også når det gjelder hvem som skal kalles inn? Slik at rektor ikke bare kan bestemme det selv? Det er vel skoleeier, rektor og udf om jeg ikke tar helt feil. Som sitter i alle ansettelsesmøter. Vet at udf også er involvert i prosessen fra søkerliste til intervju. Så, ja.
hobbykokken Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2021 Okei. Har søkt på en stilling i skolen hvor fristen gikk ut på tirsdag. Tenkte de kanskje skulle være kjappe med å kalle inn til intervju, men da kan det hende det tar noen dager da..
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #7 Skrevet 24. juni 2021 hobbykokken skrev (Akkurat nå): Okei. Har søkt på en stilling i skolen hvor fristen gikk ut på tirsdag. Tenkte de kanskje skulle være kjappe med å kalle inn til intervju, men da kan det hende det tar noen dager da.. Ha is i magen! Noen ganger ringer de før søknadsfristen er ute, andre ganger kan det gå flere uker ☺️ Anonymkode: 21319...9c8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #8 Skrevet 24. juni 2021 Rektor og avdelingsledere leser søknadene + CV og bestemmer hvem som kalles inn til intervju. Rektor, avdelingsledere og én tillitsvalgt er med på intervjuene. Var i hvert fall slik her. Anonymkode: 08422...d02
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #9 Skrevet 24. juni 2021 Her er fagforeningen kun med i intervjuene. Det er for å påse at intervjuene går rett for seg, at man ikke blir spurt om ting man ikke skal bli spurt om, at regler blir fulgt etc. Fagforeningen er ikke innvolvert i hvem som blir valgt ut til intervju, men de skal være med å godkjenne innstillingen Anonymkode: 3823d...dc5
hobbykokken Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #10 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rektor og avdelingsledere leser søknadene + CV og bestemmer hvem som kalles inn til intervju. Rektor, avdelingsledere og én tillitsvalgt er med på intervjuene. Var i hvert fall slik her. Anonymkode: 08422...d02 Da burde jeg vel egentlig ha hørt noe då? Fristen gikk ut på tirsdag. Dette er en lærerstilling så man skulle jo tro at de hadde hastverk.. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ha is i magen! Noen ganger ringer de før søknadsfristen er ute, andre ganger kan det gå flere uker ☺️ Anonymkode: 21319...9c8 På lærerstilling også? Trodde det hastet med å fylle disse.
Ananas. Skrevet 24. juni 2021 #11 Skrevet 24. juni 2021 hobbykokken skrev (2 minutter siden): Da burde jeg vel egentlig ha hørt noe då? Fristen gikk ut på tirsdag. Dette er en lærerstilling så man skulle jo tro at de hadde hastverk.. På lærerstilling også? Trodde det hastet med å fylle disse. Tirsdag er jo veldig kort tid siden. Det kan være at de ikke er interesserte i deg, men det kan også være at de har andre mer presserende oppgaver som må løses først. De fleste jeg kjenner som jobber i skolesektoren har fått jobbtilbud i forkant av ferien, men da rektor/avdelingsledersferie en gang i juli, ikke skoleferien. Det ville overrasket meg veldig om de ventet til etter ferien, for de attraktive kandidatene forsvinner fort til andre på slutten av året.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #12 Skrevet 24. juni 2021 Om fristen var for to dager siden er det ikke rart du har hørt noe ennå. Man skal jo rekke å lese gjennom søknadene og velge kandidater. At det haster med å få tilsatt noen (det gjør det jo ofte) så skal ikke det gå ut over prosessen slik at man blir unøyaktig. Anonymkode: 32233...541 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #13 Skrevet 24. juni 2021 hobbykokken skrev (6 minutter siden): Da burde jeg vel egentlig ha hørt noe då? Fristen gikk ut på tirsdag. Dette er en lærerstilling så man skulle jo tro at de hadde hastverk.. På lærerstilling også? Trodde det hastet med å fylle disse. De har ikke hastverk hvis dette er et sted med mange kvalifiserte søkere. Tenker de bruker denne uken på å lese gjennom og bestemme seg for hvem som skal kalles inn til intervju, også blir det intervju neste uke. Det har tross alt bare gått to dager. I min by blir det også lagt ut stillinger i juli og begynnelsen av august (og utover høsten), men her er det også ekstremt mange kvalifiserte søkere til hver stilling. Anonymkode: 08422...d02
hobbykokken Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #14 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har ikke hastverk hvis dette er et sted med mange kvalifiserte søkere. Tenker de bruker denne uken på å lese gjennom og bestemme seg for hvem som skal kalles inn til intervju, også blir det intervju neste uke. Det har tross alt bare gått to dager. I min by blir det også lagt ut stillinger i juli og begynnelsen av august (og utover høsten), men her er det også ekstremt mange kvalifiserte søkere til hver stilling. Anonymkode: 08422...d02 Altså at de kan sende ut innkallelse imorgen allerede? Jeg aner ikke noe om de andre søkerne og om det pleier å være endel søkere. Men dette er en stilling hvor man skal jobbe med tung spesped. Vil tro det snevrer inn antall søkere.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #15 Skrevet 24. juni 2021 hobbykokken skrev (1 minutt siden): Altså at de kan sende ut innkallelse imorgen allerede? Jeg aner ikke noe om de andre søkerne og om det pleier å være endel søkere. Men dette er en stilling hvor man skal jobbe med tung spesped. Vil tro det snevrer inn antall søkere. Av de som har spes.ped. utdannelse, så er det en stor andel som ønsker å jobbe i skolen, og på slike stillinger kan det være mellom 10-20 relevante søkere. Da kan det fort bli plukket ut mellom 5-10 stykker til intervju. Det er kamp om jobbene når det kommer til spes.ped., spesielt nå før sommeren hvor det er flere nyutdannede også. Det kan jo være at de allerede har ansatt noen også, internt. En liten sidenote: I forbindelse med koronapandemien har det sprengt i antall søkere på skolene, når jeg har vært på intervju, så har det vært oppi 60-70 søkere i f.eks. Oslo, fordi folk trenger jobb. Da tar det litt tid å gå igjennom søknadene for å plukke ut relevante søkere, så akkurat nå for tiden så er det nok vanskelig å forutse hvor mange som søker på de ulike stillingene selv om arbeidsmarkedet er bedre enn det var i fjor. Anonymkode: 6c3b4...756
hobbykokken Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #16 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Av de som har spes.ped. utdannelse, så er det en stor andel som ønsker å jobbe i skolen, og på slike stillinger kan det være mellom 10-20 relevante søkere. Da kan det fort bli plukket ut mellom 5-10 stykker til intervju. Det er kamp om jobbene når det kommer til spes.ped., spesielt nå før sommeren hvor det er flere nyutdannede også. Det kan jo være at de allerede har ansatt noen også, internt. En liten sidenote: I forbindelse med koronapandemien har det sprengt i antall søkere på skolene, når jeg har vært på intervju, så har det vært oppi 60-70 søkere i f.eks. Oslo, fordi folk trenger jobb. Da tar det litt tid å gå igjennom søknadene for å plukke ut relevante søkere, så akkurat nå for tiden så er det nok vanskelig å forutse hvor mange som søker på de ulike stillingene selv om arbeidsmarkedet er bedre enn det var i fjor. Anonymkode: 6c3b4...756 Da får jeg bare krysse fingrene! Dette er virkelig tung spesped og stillingen kom jo ut forholdsvis sent på året, så da håper jeg at de største konkurrentene har fått andre jobber 😅 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Skrevet 24. juni 2021 hobbykokken skrev (2 minutter siden): Da får jeg bare krysse fingrene! Dette er virkelig tung spesped og stillingen kom jo ut forholdsvis sent på året, så da håper jeg at de største konkurrentene har fått andre jobber 😅 Her siterte jeg feil + er Off topic men pyttsann. jeg søkte på en spesped stilling som gjaldt tunge brukere, jeg er selv vanlig lærer + master i spesped. Det var 70 søkere, jeg og tre andre ble valgt ut til intervju for en stilling. Jeg selv har en veldig attraktiv CV, vet ikke med de andre. Alle fire hadde master. Så ja, det er kamp om de jobbene der. Anonymkode: 30035...198
hobbykokken Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #18 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her siterte jeg feil + er Off topic men pyttsann. jeg søkte på en spesped stilling som gjaldt tunge brukere, jeg er selv vanlig lærer + master i spesped. Det var 70 søkere, jeg og tre andre ble valgt ut til intervju for en stilling. Jeg selv har en veldig attraktiv CV, vet ikke med de andre. Alle fire hadde master. Så ja, det er kamp om de jobbene der. Anonymkode: 30035...198 Kan vi snakke på pm? Har noen spørsmål 😃
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #19 Skrevet 24. juni 2021 Jeg er lærer med spesped og min erfaring er at det er veldig lett å få seg jobb innenfor spesped så lenge man har godkjent lærerutdannelse i bunn. Har opplevd at veldig mange av skolene jeg søker på får flust av søkere med spesped-utdannelse som da ikke kan settes inn i fast undervisningsstilling i grunnskolen. Anonymkode: 40ab2...f2f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #20 Skrevet 26. juni 2021 Ja hos oss er representant for Utdanningsforbundet med på ansettelsesprosess og det er også representant fra annet forbund og verneombud. Vi leser søknader og er med på å velge ut. Anonymkode: 6e730...4af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå