Gå til innhold

Ta økonomiutdannelse i voksen alder, hva slags type utdanning er lurt å satse på da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å ta utdannelse innenfor økonomi, ikke lenger enn 3-åring utdanningsløp. Hva bør jeg satse på da? Er avhengig av at det er enkelt å få jobb etterpå. 

Anonymkode: cf927...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som en bachelor i økonomi og administrasjon med regnskapsfordypning eller en ren bachelor i regnskap og revisjon/økonomistyring kan være veien å gå for deg hvis du er fullstendig låst til ideen om maks 3 år. Litt usikker på hvordan det er, men for å bli regnskapsfører kommer det vel en praksisperiode etter bachelor som du må igjennom (?) så det blir uansett mer enn 3 år. Virker som om regnskapsførere har gode jobbmuligheter da, hvertfall når du første er inne på "markedet".

Anonymkode: 38414...c0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som en bachelor i økonomi og administrasjon med regnskapsfordypning eller en ren bachelor i regnskap og revisjon/økonomistyring kan være veien å gå for deg hvis du er fullstendig låst til ideen om maks 3 år. Litt usikker på hvordan det er, men for å bli regnskapsfører kommer det vel en praksisperiode etter bachelor som du må igjennom (?) så det blir uansett mer enn 3 år. Virker som om regnskapsførere har gode jobbmuligheter da, hvertfall når du første er inne på "markedet".

Man må jobbe i to år for å få autorisasjon som regnskapsfører :)

Anonymkode: 28bc7...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Man må jobbe i to år for å få autorisasjon som regnskapsfører :)

Nettopp. Takk for oppklaringen! :) Antar at det er med lønn, men på et lavere lønnstrinn e.l.?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Takk for oppklaringen! :) Antar at det er med lønn, men på et lavere lønnstrinn e.l.?

Ja, man jobber helt "vanlig", må bare ha en autorisert regnskapsfører til å signere. Går opp i lønn når man er autorisert, ja. Går vel opp ca 100k, men varierer endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror dere noen vil ansette nyutdannede på over 40 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Å søke kunnskap blir aldri feil og du har mye livserfaring og mange år foran deg i arbeidslivet så det skulle ikke være noe problem.

Anonymkode: 217f7...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tanta mi ble ferdig med bachelor i regnskap som 40åring, og ble teamleder eller noe sånt 3 år etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tanta mi ble ferdig med bachelor i regnskap som 40åring, og ble teamleder eller noe sånt 3 år etterpå.

Så bra! Hva jobbet hun med tidligere? Er hun fornøyd med valg av studie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville valgt regnskap, ja, i og med at det er flust av stillingsutlysninger for regnskapsførere. 

Anonymkode: ae1e0...be2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så bra! Hva jobbet hun med tidligere? Er hun fornøyd med valg av studie?

Jobbet med butikk tidligere. Hun virker veldig fornøyd,  ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regnskapsførere kommer til å fases mer og mer ut de kommende årene. Mye blir digitalisert og behovet er mindre og mindre. Jeg startet på økonomi og ledelse som godt voksen, har et år igjen og er da 40 når jeg er ferdig. Gjennom de 2 første årene har vi fått høre at det er lurt å satse på noe annet enn regnskapsøfrer. Revisorer er det stort behov for, men det er jo master, dvs 2 år til. Jeg satser på ledelse og prosjektledelse som fordypning 3. året da det ser ut som behovet etter det er stort i tillegg til at jeg kan kombinere det med min bakgrunnn. Men om jeg har garantert jobb? Nei, det tror jeg ikke. Må nok søke mange jobber før jeg får napp og bruke nettverk for å få en fot innenfor.

Anonymkode: b5c59...f2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...