AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Skrevet 24. juni 2021 Min mor har kjøpt isformer til å lage is osv i silikon fra ebay med den hensikt å lage is til mine barn. Kjenner jeg automatisk blir veldig skeptisk til silikon, plast osv fra ebay i og med at man ikke vet opphavet til materialene, spesielt da det blir brukt i matsammenheng. Er jeg hysterisk eller er det riktig å være litt skeptisk til dette? Kan det være giftig over tid feks? Anonymkode: d1673...f06 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #2 Skrevet 24. juni 2021 Silikon er noe av det tryggeste du kan bruke av plastlignende ting. Så ja, du er på grensa til å være hysterisk. Anonymkode: 1beb3...620 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Skrevet 24. juni 2021 Hvor nøye undersøker du innholdet av stoffer i de isformene du eventuelt ville kjøpt i en fysisk butikk i Norge? Det dukker jo innimellom opp tilfeller der produkter kjøpt i norske butikker også inneholder farlige stoffer. Anonymkode: 3de49...f2f 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Skrevet 24. juni 2021 Aldri i livet om noen hadde fått bruke isformer, plast etc fra ebay på mine barn. Nå har ikke jeg barn heller, men. Kjøp heller i Norge eller EC-sertifiserte produkter. Man ANER ikke hva det inneholder i Kina etc Ville ikke brukt det selv heller, forøvrig Anonymkode: 1d013...d91 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 Hvor kommer plasten eller silikonen du får kjøpt i Norge fra da? Jeg har bestilt slike isformer selv og brukt de. Enkelte ting lukter helt forferdelig når man åpner det, de tingene blir ikkw brukt. Isformene luktet ikke, så jeg har brukt de. Anonymkode: c2509...db5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #6 Skrevet 24. juni 2021 27 minutter siden, AnonymBruker said: Aldri i livet om noen hadde fått bruke isformer, plast etc fra ebay på mine barn. Nå har ikke jeg barn heller, men. Kjøp heller i Norge eller EC-sertifiserte produkter. Man ANER ikke hva det inneholder i Kina etc Ville ikke brukt det selv heller, forøvrig Anonymkode: 1d013...d91 Måtte jo være en hysteriker her TS: Ta det med ro. Man skal opp i så store verdier, at en isbit her og der er hélt innafor. Ikke pålegg mer bekymring, eller unødvendig diskusjon. Anonymkode: ff32c...473
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #7 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor kommer plasten eller silikonen du får kjøpt i Norge fra da? Jeg har bestilt slike isformer selv og brukt de. Enkelte ting lukter helt forferdelig når man åpner det, de tingene blir ikkw brukt. Isformene luktet ikke, så jeg har brukt de. Anonymkode: c2509...db5 De kommer fra Kina de også. Anonymkode: 20c59...05a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #8 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De kommer fra Kina de også. Anonymkode: 20c59...05a Ja, er akkurat det. Derfor jeg har brukt de isformene jeg har kjøpt. Det er nøyaktig samme greien som på butikken her, bare mer fancy innpakning Anonymkode: c2509...db5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå