Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 23. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Etter omvisning satt Jeg, samboer og barnehagetante i en sirkel på gulet å pratet. Jenta vår, nysgjerrig som hun er, leker og krabber overalt for å utforske. Så plutselig krabber hun bort til tanta, å vil sitte på fanget. Er dette normalt? Anonymkode: 42ff2...4ac Det er vel ikke unormalt å sitte på fanget til sin tante. Det som er litt rart er at du har tanta med deg i barnehagen….. Anonymkode: e6a81...f31 Endret 24. juni 2021 av Vintermorgen Tråden er splittet ut, HI i den andre tråden er med i forkortet sitat her for at tråden skal gi mening for seg selv. 63
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel ikke unormalt å sitte på fanget til sin tante. Det som er litt rart er at du har tanta med deg i barnehagen….. Anonymkode: e6a81...f31 Barnehagetanten som var i barnehagen.. kaller henne «tanta» på slutten av innlegget istedenfor å skrive hele navnet.. Anonymkode: 42ff2...4ac 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel ikke unormalt å sitte på fanget til sin tante. Det som er litt rart er at du har tanta med deg i barnehagen….. Anonymkode: e6a81...f31 Tror hun mener barnehagetante her 😅 Anonymkode: e8444...0ed 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnehagetanten som var i barnehagen.. kaller henne «tanta» på slutten av innlegget istedenfor å skrive hele navnet.. Anonymkode: 42ff2...4ac Det heter ikke "barnehagetante" Anonymkode: a4406...600 83
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det heter ikke "barnehagetante" Anonymkode: a4406...600 Skjønte du hva jeg skrev? Eller skal du henge deg opp i om det ikke heter barnehagetante? Anonymkode: 42ff2...4ac 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønte du hva jeg skrev? Eller skal du henge deg opp i om det ikke heter barnehagetante? Anonymkode: 42ff2...4ac Her skal du plassere barnet ditt blant voksne som du ikke kan gi riktig arbeidstittel til en gang. Anonymkode: a4406...600 58
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her skal du plassere barnet ditt blant voksne som du ikke kan gi riktig arbeidstittel til en gang. Anonymkode: a4406...600 😂😂 Anonymkode: 42ff2...4ac 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Her skal du plassere barnet ditt blant voksne som du ikke kan gi riktig arbeidstittel til en gang. Anonymkode: a4406...600 Man kan jo snart ikke kalle noen for noe lenger. Barnehagetante er et kallenavn, akkurat som at jeg er ei kontorrotte. "Korrekte" titler er mest relevant på jobben, ikke for alle andre. Anonymkode: ad7f1...dc6 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 23. juni 2021 Ts, du vet at de aller fleste som jobber i barnehagen er høyt utdannet? Skjønner godt de ikke vil bli kalt tanter og onkler. Vis litt respekt, de fortjener det virkelig! ❤️ Har så enormt respekt for de som jobber i barnehage, spesielt nå i denne tiden vi står i og har stått i! Dere er jammen superhelter dere også ❤️ Anonymkode: 37049...54b 58
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts, du vet at de aller fleste som jobber i barnehagen er høyt utdannet? Skjønner godt de ikke vil bli kalt tanter og onkler. Vis litt respekt, de fortjener det virkelig! ❤️ Har så enormt respekt for de som jobber i barnehage, spesielt nå i denne tiden vi står i og har stått i! Dere er jammen superhelter dere også ❤️ Anonymkode: 37049...54b Synes «tante» er et koselig ord, jeg. Anonymkode: fb267...38f 28
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man kan jo snart ikke kalle noen for noe lenger. Barnehagetante er et kallenavn, akkurat som at jeg er ei kontorrotte. "Korrekte" titler er mest relevant på jobben, ikke for alle andre. Anonymkode: ad7f1...dc6 Jeg er hjelpepleier, blir kalt «søster» tar meg ikke nært av slike ting.. synes det er et fint kallenavn. Hvorfor ta seg nær av et kallenavn som er brukt i alle år? Ser ikke på det som noe galt å bli kalt «tante» er jo heller et priviligert kallenavn. Anonymkode: 42ff2...4ac 17
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts, du vet at de aller fleste som jobber i barnehagen er høyt utdannet? Skjønner godt de ikke vil bli kalt tanter og onkler. Vis litt respekt, de fortjener det virkelig! ❤️ Har så enormt respekt for de som jobber i barnehage, spesielt nå i denne tiden vi står i og har stått i! Dere er jammen superhelter dere også ❤️ Anonymkode: 37049...54b Jeg skjønner det ikke. Virker ikke som personer som bør ha med barn å gjøre om de blir fornærmet av å bli kalt tante/onkel. (noe som er rart, da dette er en høy tittel. Det vitner om tillit.) Klarer ikke å ha respekt for folk som blir fornærmet for alt og ingenting. Sånne folk er bare for slitsomme. Anonymkode: f586c...4d7 18
AnonymBruker 42 Skrevet 23. juni 2021 #13 Skrevet 23. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ts, du vet at de aller fleste som jobber i barnehagen er høyt utdannet? Skjønner godt de ikke vil bli kalt tanter og onkler. Vis litt respekt, de fortjener det virkelig! ❤️ Har så enormt respekt for de som jobber i barnehage, spesielt nå i denne tiden vi står i og har stått i! Dere er jammen superhelter dere også ❤️ Anonymkode: 37049...54b Hvis man er høyt utdannet, og fortsatt ikke forstår at "tante/onkel" er en "opphøyd-tittel", så er jo det ett godt tegn på at det ikke lengre er de smarteste som tar og klarer seg gjennom "høy utdanning" lengre, men "tittelryttere" og ekstremt sårbare mennesker Edit, skjønner nå at jeg stupte rett på "troll-pinnen" Endret 23. juni 2021 av Beeblebrox 11
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #14 Skrevet 24. juni 2021 Det er da ingen i fruktbar alder som bruker tante og onkel om de ansatte i barnehagen?? 😂 Da har man bodd under en stein altså. Eller er her for å 👹 Anonymkode: 7cfde...a42 27
Lorieen Skrevet 24. juni 2021 #15 Skrevet 24. juni 2021 Det er virkelig ingen med skamvett som sier «barnehagetante» lenger. Jeg er tante til fire, men ingen av de går i barnehagen der jeg jobber. Om noen kaller meg «barnehagetante" pleier jeg vennlig, men bestemt å opplyse dem om at jeg faktisk har både en bachelorgrad i småbarnspedagogikk og en mastergrad i ledelse og vil ha meg frabedt å bli «tantet» på jobb. 33
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #16 Skrevet 24. juni 2021 Men om du hadde latt være å bruke en utgått yrkesbeskrivelse hadde du fått flere svar på det du spurte om. Anonymkode: 17321...173 10
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Skrevet 24. juni 2021 Barnehagelærerutdanningen er profesjonsutdannelse for de som ikke enda har forstått omfanget av skolegang man må Gjennom for å få ansvar for små menneskers utvikling. Hjernefabrikk har også barnehagen blitt kalt, for det er her små hjerner utvikles. Hvis du er ok med å levere det ansvaret til en ufaglært tanteperson så tar du for lett på ansvaret for barnet. Anonymkode: a1c66...989 11
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #18 Skrevet 24. juni 2021 Lorieen skrev (14 minutter siden): Det er virkelig ingen med skamvett som sier «barnehagetante» lenger. Jeg er tante til fire, men ingen av de går i barnehagen der jeg jobber. Om noen kaller meg «barnehagetante" pleier jeg vennlig, men bestemt å opplyse dem om at jeg faktisk har både en bachelorgrad i småbarnspedagogikk og en mastergrad i ledelse og vil ha meg frabedt å bli «tantet» på jobb. At folk ikke skjønner det her... Jeg har ikke barn, og dermed heller ingen erfaring med barnehage. Men jeg har en venninne med master i bagasjen, og hun jobber i barnehage. Hun er da for pokker ikke tante.. Hun er en hardtarbeidende pedagog, med 5 år på skolebenken. At en ikke klarer å omtale noen med riktig tittel en gang, sier litt. En renholdsoperatør er ikke "vaskekjærring". En pedagog er ikke "tante/onkel". En dataingeniør er ikke "nørden på kontoret", eller "it-gubben". En bioingeniør er ikke "lab-rotta". Anonymkode: 33522...5ee 22
Gjest 123 eller noe Skrevet 24. juni 2021 #19 Skrevet 24. juni 2021 Lorieen skrev (20 minutter siden): Det er virkelig ingen med skamvett som sier «barnehagetante» lenger. Jeg er tante til fire, men ingen av de går i barnehagen der jeg jobber. Om noen kaller meg «barnehagetante" pleier jeg vennlig, men bestemt å opplyse dem om at jeg faktisk har både en bachelorgrad i småbarnspedagogikk og en mastergrad i ledelse og vil ha meg frabedt å bli «tantet» på jobb. Du sier det til en 1-3 åring? Har jobbet i bhg selv, så klart synes jeg det var koseligere å bli kalt tante, enn småbarnspedagog med bachelor og mastergrad! Kjekkere å knytte bånd, enn å flashe tittel og utdannelse for småunger som ikke bryr seg! Folk var kanskje mindre selvhøytidelige før, og tryggere på seg selv. Den tittelen der høres så kald og selvsentrert ut, og hadde vært irritert for å sette igjen barna mine hos deg hadde du svart meg sånn når jeg kalte deg tante.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #20 Skrevet 24. juni 2021 Jeg er jurist og ville synes det var temmelig kjipt om noen skulle omtalt meg som kontorrotte, bare fordi jeg jobber på kontor. Synes det er en uting å si barnehagetante, for de er ikke tanter og onkler, de er ansatte som gjør en jobb. Hvis man bare vil ha oppbevaring av ungen, kan man jo få en tante eller onkel til å passe. Men barnehagen er en institusjon med ansatte som driver pedagogisk opplegg. Anonymkode: e6b5b...d0c 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå