AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Skrevet 24. juni 2021 Hadde en diskusjon med kona om dette og vi blir ikke enig. Hun mener det er ok å bli spandert på av fremmede menn ute på byen når hun er ute med venninner. Jeg mener dette er feil, og viser liten respekt for meg og vårt forhold Hun sier at hun ikke ber om drikke, hun "gjør ikke noe galt" og mener det må være greit. Jeg tenker at når en mann spør om å spandere og hun svarer ja indikerer det sterkt at hun liker hvordan han fremstår. Hadde fyren vært avskyelig ville hun sagt nei. Fordi når han har kjøpt drikken er det tatt for gitt at han kan sette seg ned, bli bedre kjent. Presentere seg. Sannsynligvis flørte litt. Å motta drikke og be fyren gå sin veg/nekte han og sitte ned er ikke normalt. Har har for alle praktiske formål "kjøpt seg litt selskap i 15 minutter" Hun mener dette er ok, at hun er den passive og ikke gjør noe feil. Jeg mener at hun ikke er passiv, dvs hun spiller sin rolle i samspillet ute på byen i dette ved å akseptere fremstøtet. Slik det normalt foregår. mannen tar kontakt, hun "aksepterer" Jeg spurte om det var greit om jeg tok kontakt med i fremmed dame og spanderte, satte meg ned og ble bedre kjent?? Nei, det var det ikke. Det var annerledes. Selv om det for alle praktiske formål er samme spillet. Vi snakker ikke om en fyr som spanderer en runde på alle, eller en felle bekjent, men en fremmed inviterer til "one on one" samtale på et utested. Lakmustesten, slik jeg ser det, er hvis hun aksepterer en drink, han går og kjøper. I mellomtiden kommer jeg inn i lokalet og setter meg ned med min kone. Deretter dukker han opp med en drink til seg selv og min kone. Ville det blitt kleint?! . Jeg mener ja og vi forstår alle hvorfor. Det er et fremstøt hun har akseptert. Å late som noe annet blir for dumt. Er jeg helt på jordet her?? Anonymkode: 55b87...26f 1
ostekaker Skrevet 24. juni 2021 #2 Skrevet 24. juni 2021 (endret) Du overdriver, få en drink er ikke lik sex. Endret 24. juni 2021 av ostekaker 10
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Skrevet 24. juni 2021 1 minutt siden, ostekaker said: Du overdriver, få en drink er ikke lik sex. Du overdriver, det var jo ikke det hun skrev. Anonymkode: 5a21e...2d8 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Skrevet 24. juni 2021 ostekaker skrev (Akkurat nå): Du overdriver, få en drink er ikke lik sex. Har ikke sagt hun kommer til å ha sex. Men hun er gift. Hvilket signal sender hun da?? Anonymkode: 55b87...26f
ostekaker Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke sagt hun kommer til å ha sex. Men hun er gift. Hvilket signal sender hun da?? Anonymkode: 55b87...26f Ingenting, hun mottar en drink og har en hyggelig samtale uten at det behøver å bety noe som helst. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #6 Skrevet 24. juni 2021 Menn legger ofte mer i det enn hva kvinner gjør. Om en mann vil kjøpe meg en drink helt ut av det blå, tar jeg gjerne i mot. Gratis er gratis. Ikke min feil at han ikke sonderer terrenget først. Anonymkode: b55cc...ba1 9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #7 Skrevet 24. juni 2021 Ingen som spanderer en drink til en fremmed uten at dem vill noe mer. Anonymkode: b36b7...cf4 10
Kenelz Skrevet 24. juni 2021 #8 Skrevet 24. juni 2021 Sier alltid ja til gratis drinker Jeg tar i mot drikken også stikker jeg/ignorerer/forteller jeg ikke er interessert/er i et forhold. Bare fordi man får drikke betyr ikke at man står i gjengjeld. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #9 Skrevet 24. juni 2021 Hvis en mann spanderer drink på én kvinne, ville jeg sett på det som tegn på at han var interessert i "noe mer" og takket høflig nei. Hvis jeg følte at han hadde misforstått situasjonen om vi var i en samtale, hadde jeg sørget for at han hadde fått med seg at jeg var i et forhold og at jeg kun var interessert i å snakke. Og selvsagt ikke seksuelt. Anonymkode: f31e4...0c0 9
ostekaker Skrevet 24. juni 2021 #10 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis en mann spanderer drink på én kvinne, ville jeg sett på det som tegn på at han var interessert i "noe mer" og takket høflig nei. Hvis jeg følte at han hadde misforstått situasjonen om vi var i en samtale, hadde jeg sørget for at han hadde fått med seg at jeg var i et forhold og at jeg kun var interessert i å snakke. Og selvsagt ikke seksuelt. Anonymkode: f31e4...0c0 Ja, selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #11 Skrevet 24. juni 2021 Nja, jeg synest ikke det er så ille. Så lenge hun vet at for henne er det kun en kort, hyggelig prat. Det trenger ikke ikke bety han er ute etter noe mer enn akkurat det heller. Ting blir komplisert når en legger inn alle mulig antagelser som kanskje ikke har noe rot i virkeligheten. Men det kommer an på settingen i det hele. Hadde det vært en som tydelig flørtet Så synest jeg nok det hadde vært mest riktig å si nei. Men på den annen side synest jeg ikke det hadde vært så veldig stor sak. Anonymkode: 64315...f8c 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #12 Skrevet 24. juni 2021 Jeg ville uansett sagt nei. Man vet aldri hva han tenker og forventer. Plutselig venter han på utsiden av utestedet... Jeg har uansett råd til å betale drinkene mine selv. Anonymkode: f31e4...0c0 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #13 Skrevet 24. juni 2021 Med mindre en fyr bare dukker opp med en drink har hun jo takket ja til å bli spandert på. Så passiv er hun jo ikke. Anonymkode: 13f62...b6a 3
Gjest Chicchi Skrevet 24. juni 2021 #14 Skrevet 24. juni 2021 Jeg er gift og hadde takket nei, selv om han var aldri så kjekk. Og så forventer jeg også at mannen min ikke spanderer drikker på fremmede damer. Kona di er dobbeltmoralsk. En drink = pratetid. Nei, man eier ikke partneren sin. Men å ta imot en drink innebærer å vie sin oppmerksomhet til personen som har gitt. Det er ikke det samme som at en mann setter seg ned og slår av en prat; det er ganske nøytralt. Drinken endrer balansen. Hun "skylder" ham noe. I tillegg synes jeg det er kleint med kvinner som absolutt skal ta imot en drink bare fordi de elsker bekreftelsen og det er kleint med menn som må kjøpe seg en prat.
Cuntzilla Skrevet 24. juni 2021 #15 Skrevet 24. juni 2021 Jeg synes ikke det er noe big deal. For min del synes jeg også man kan gå ut og flørte litt selv når man er i et forhold. Når det er sagt så takker jeg nei til å bli påspandert når jeg ikke er interessert i å prate med fyren. Jeg anser det litt som å "kjøpe 15 minutter" som du skriver, et spørsmål om man vil snakke litt sammen. Og synes sånne damer som bare tar drinken og stikker er litt kjipe, det er patetisk å gå på byen med mål å bare drikke på andres lommebok. Men jeg ser ikke på det som at man skylder vedkommede romantisk eller seksuell interesse, jeg har jo blitt påspandert på byen av menn det har vært hyggelig å henge med på puben, men hvor noe annet aldri var aktuelt. Man må få lov til å prate med personer av det motsatte kjønn, selv når det er åpenbart at de er interessert i noe mer. Det blir litt vel hysterisk av deg å mene at hun skal si "nei takk jeg har kjæreste" til noe som faktisk er så uskyldig som en påspandert øl på byen. Om du har tillit til henne, så burde det ikke være behov for at du setter regler her. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #16 Skrevet 24. juni 2021 Jeg er dame, og er enig med deg. Å ta i mot drinker signaliserer at man er åpen for flørt. Personlig orker jeg ikke å forholde meg til menn som er ute etter dame/sex, det gir meg ingenting Anonymkode: 61b4c...a68 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Skrevet 24. juni 2021 PS, vil legge til at jeg ikke ser sjarmen i å snakke med vilt fremmede, uavhengig av kjønn... Anonymkode: 61b4c...a68
Festlig Skrevet 24. juni 2021 #18 Skrevet 24. juni 2021 Jeg tar ikke imot drinker fra fremmede karer på byen. Det må være noe veldig spesielt til for at jeg skal gjøre et unntak. De fleste vet at det er en metode for å prøve å sjarmere damen til noe mere action senere på kvelden. Jeg synes det er greit å ha ryggen fri og kunne avvise en mann uten å bli anklaget for å være luremus og snylter. En burde kunne klare å betale drinkene sine sjøl og beholde sjølrespekten. Det er tross alt likestilling, og det gjelder for oss damene og 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #19 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde en diskusjon med kona om dette og vi blir ikke enig. Hun mener det er ok å bli spandert på av fremmede menn ute på byen når hun er ute med venninner. Jeg mener dette er feil, og viser liten respekt for meg og vårt forhold Hun sier at hun ikke ber om drikke, hun "gjør ikke noe galt" og mener det må være greit. Jeg tenker at når en mann spør om å spandere og hun svarer ja indikerer det sterkt at hun liker hvordan han fremstår. Hadde fyren vært avskyelig ville hun sagt nei. Fordi når han har kjøpt drikken er det tatt for gitt at han kan sette seg ned, bli bedre kjent. Presentere seg. Sannsynligvis flørte litt. Å motta drikke og be fyren gå sin veg/nekte han og sitte ned er ikke normalt. Har har for alle praktiske formål "kjøpt seg litt selskap i 15 minutter" Hun mener dette er ok, at hun er den passive og ikke gjør noe feil. Jeg mener at hun ikke er passiv, dvs hun spiller sin rolle i samspillet ute på byen i dette ved å akseptere fremstøtet. Slik det normalt foregår. mannen tar kontakt, hun "aksepterer" Jeg spurte om det var greit om jeg tok kontakt med i fremmed dame og spanderte, satte meg ned og ble bedre kjent?? Nei, det var det ikke. Det var annerledes. Selv om det for alle praktiske formål er samme spillet. Vi snakker ikke om en fyr som spanderer en runde på alle, eller en felle bekjent, men en fremmed inviterer til "one on one" samtale på et utested. Lakmustesten, slik jeg ser det, er hvis hun aksepterer en drink, han går og kjøper. I mellomtiden kommer jeg inn i lokalet og setter meg ned med min kone. Deretter dukker han opp med en drink til seg selv og min kone. Ville det blitt kleint?! . Jeg mener ja og vi forstår alle hvorfor. Det er et fremstøt hun har akseptert. Å late som noe annet blir for dumt. Er jeg helt på jordet her?? Anonymkode: 55b87...26f Enig med deg - jeg synes det fremstår som litt billig å motta drinker fra vilt fremmede menn. Når det er sagt, fremstår også sånne menn som litt teite og desperate. Anonymkode: f5666...b2c
Vera Skrevet 24. juni 2021 #20 Skrevet 24. juni 2021 Ville ikke ha blitt påspandert selv, og heller ikke ha likt at mannen min kjøpte drikke til random kvinner på byen. Er det derimot venner som spanderer stiller saken seg helt anderledes. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå