Gå til innhold

Saltvann og penere glatter hud. Kan man bruke saltvannsspray i ansiktet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Merker at huden blir klarere og friskere når jeg tar et lite bad i sjøen. Dusjer etterpå selvfølgelig. Men finnes det en spray jeg kan bruke i ansiktet? Vet at det finnes saltvannsspray for håret, men jeg vil bruke det i ansiktet. 

Bor ved sjøen så jeg bader ofte nå.

Anonymkode: f5655...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Saltløsning er jo veldig enkelt å lage selv og helle over på sprayboks. Hadde tidligere en skrubb som inneholdt salt, så mulig det har en peelingeffekt.

Anonymkode: e69b1...c67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Saltvann tørker ut huden, så ville ikke brukt det....

Anonymkode: 6d466...53d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor betale når du kan få det gratis? Stikk ned til sjøen og ta sjøvannet i en sprayflaske. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kenelz skrev (På 24.6.2021 den 11.47):

Hvorfor betale når du kan få det gratis? Stikk ned til sjøen og ta sjøvannet i en sprayflaske. :klo:

Dette kommer til å stinke etter en dag. Sjøvann er full av organismer og alger som råtner. Sjøvann som blir stående er ikke noe særlig. Det må i så fall brukes samme dag. 

Kok heller opp og bruk en spiseskje havsalt per liter vann, avkjøl og dra lett over med en klut mens du soler deg - den klare effekten du får er trolig av salt sammen med sol. Det har en litt spesiell effekt på glød og hud. Dusj etter at du er ferdig i sola. Ikke overdriv. Prøv gjerne en sprayflaske, men saltet tetter fort dysen på vanlige sprayflasker. 

Anonymkode: c851f...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...