Gå til innhold

Krymper jeans i vask?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt jeans før, har kjøpt en uten stretch, må jeg forvente at den blir noe trangere etter vask?

Anonymkode: a830f...695

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis du vasker de riktig. Selv bruker jeg ikke tørketrommel på klær. Mulig de krymper litt i tørketrommel. Det vanlige er vel at de utvider seg noe etter bruk.

Anonymkode: 66405...eb3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke hvis du vasker de riktig. Selv bruker jeg ikke tørketrommel på klær. Mulig de krymper litt i tørketrommel. Det vanlige er vel at de utvider seg noe etter bruk.

Anonymkode: 66405...eb3

Takk for raskt svar😊 skal ikke bruke tørketrommel og tror det stod 40 grader👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig de kan føles litt strammere når de er nyvasket, men utvider seg etter veldig kort tid🙂

Anonymkode: 88098...90a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på stoffet, om det er vasket i utgangspunktet. Er det ikke det, vil bomullsstoff krympe 3-5% i vask. Dette er nokså ubetydelig, og det andre skriver om at buksa vider seg ut etter at du har tatt den på, stemmer. Men littegrann vil en gammeldags jeansbukse/olabukse krympe i første gangs vask. Med gammeldags mener jeg stoffet - sånn det var på 70-tallet. Vet ikke hva som selges rundtomkring nå.

Anonymkode: aaa0d...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Husk at jeans ikke skal vaskes med skyllemiddel, det ødelegger stoffet. Ellers støtter jeg kommentaren over her. 

Anonymkode: 16964...722

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Husk at jeans ikke skal vaskes med skyllemiddel, det ødelegger stoffet. Ellers støtter jeg kommentaren over her. 

Anonymkode: 16964...722

Takk😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...