Gå til innhold

Hvilken av disse to knekkebrødene er sunnest å spise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tileggsinfo hvis det har noe å si:

Trenger dobbelt så mange av nr. 2 for å bli mett. Så til kvelds går det lett ned 4 av nr.2, mens det kan holde med 2 av nr.1.

Det er Sigdal med urter & havsalt og Wasa 100 på bildene.

20210624_091318.jpg

Anonymkode: 3159e...f25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo 6 g mer protein per 100g i den første, så det er ikke rart du blir mettere. Den har også mindre karbohydrater, så jeg vil si at nr. 1 er "sunnest". 

Hvis man vil bli mest mulig mett er det lurt å velge matvarer med mest mulig proteiner :)

Anonymkode: f9b17...4a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nr 1. Mer protein

Anonymkode: 15510...9c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sigdal sine veier vell mer enn 1 knekkebrød fra wasa? 

Anonymkode: bca36...dfb

Skrevet

Jeg hadde valgt det med flest proteiner. Du holder deg mett lengre av den :) 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, da lærte jeg litt idag også 😃

Men la merke til at Sigdal hadde 26.6g fett, mens Wasa bare 5g, har ikke dette så mye å si?

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tusen takk, da lærte jeg litt idag også 😃

Men la merke til at Sigdal hadde 26.6g fett, mens Wasa bare 5g, har ikke dette så mye å si?

TS

Frø, som jeg vil tro det er mye av i det knekkebrødet, har sunt fett. Det trenger vi :) Det er usunt fett som det er i potetgull og lignende, som vi ikke skal ha. 

Sunt fett er f.eks. det fettet som finnes i laks. Og det er jo bra :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wasa, på alle mulige måter, metthetsfølelsen er viktig i det lange løp. Knekkebrød er jo så godt også og mye deilig og sunt man kan ha som pålegg. Gode vaner er godt å ha. Spiser Wasa knekkebrød hver eneste dag selv, elsker følelsen av mat jeg vet er bra for meg, smaker bare ekstra godt :)

Anonymkode: 3bc46...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Av disse to velger jeg Wasa. Mer fiber, mindre fett. Jeg lar pålegget stå for fettet og proteinet, så jeg trenger ikke noen ekstra gram av det fra knekkebrødet. Sigdal-knekkebrødet er altfor kaloririkt for meg.

Anonymkode: 2f5fd...ceb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oki, litt mer forvirret nå, men tolker det da dit hen at begge er innenfor, ingen er skikkelig fy....?

Da kan jeg fortsette med Sigdal til frokost når jeg trenger å bli skikkelig mett og Wasa til kvelds når jeg er mest fysen på noe?

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oki, litt mer forvirret nå, men tolker det da dit hen at begge er innenfor, ingen er skikkelig fy....?

Da kan jeg fortsette med Sigdal til frokost når jeg trenger å bli skikkelig mett og Wasa til kvelds når jeg er mest fysen på noe?

TS

Knekkebrød er ikke fy uansett! Bare spis knekkebrød av hjertens lyst 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...