Gå til innhold

Fjerne limrester fra syltetøyglass/krydderglass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fjernet etiketten, og alle papirrester, uten problem. Men det er fortsatt ekle limrester igjen på glasset. Finnes det et triks for å fjerne dem. Jeg har prøvd kokende vannbad (med og uten oppvaskmiddel), men det funket ikke.

Anonymkode: c3aca...b84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd aceton/neglelakkfjerner?  Det bruker å hjelpe på limrester.  :)

Anonymkode: fd415...48e

Skrevet

Plasterfjerner. Fås kjøpt på apoteket. Genialt produkt

• Liker 1
Skrevet

Løsemiddel, typ malingsrens eller neglelakkfjerner er de enkle alternativene, men det er jo selvfølgelig ikke helt bra med tanke på hva du puster inn. Det finnes en mer trygg, men tungvinn måte.

Ta litt matolje på glasset, og gnikk med kjøkkenpapir. Tilsett mer olje underveis. Bruk den oljen du har. Jeg bruker olivenolje. Det tar litt tid, men gjør jobben! 😊

AnonymBruker
Skrevet

oppvaskmaskin med tørk.

Anonymkode: a48cd...cf8

Gjest Lunaris
Skrevet (endret)

Hexandion eller neglelakkfjerner.

Endret av Lunaris
Skrevet

Har samme problem med gjenbruk av ølflasker. Etter at etiketten er fjernet med vask så løser jeg opp limet med matolje, og vasker en gang til.

Citrus rens våtservieter er også effektivt. Ellers kan du bruke "label off" (klistremerke fjerner) som du får kjøpt på Biltema eller lignende.

AnonymBruker
Skrevet

Citrusrens er gull til slikt. (Og mye annet.)

Anonymkode: 41844...189

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet

De har en flaske på claseren. Husker ikke hva den het men den funker kjempebra. Har brukt den til å akkurat det du beskriver. Stikk dit og spør. 

Skrevet

På apoteket kjøper du bare en flaske med plasterfjerner. Fjerner lett alle limrester og slikt. Ta litt på en bomullspad og gni vekk limrestene.

Har alltid en flaske i beredskap hjemme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...