Gå til innhold

Skyhøy oppslutning om vaksinene i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.dagbladet.no/nyheter/skyhoyt-fhi-anslag-var-for-lavt/73943189

Så ser det ut til at alle vaksinemotstandere man finner her og i andre forum heldigvis ikke er så mange i virkeligheten. Når jeg tidligere leste alle kommentarene her og på vg før, trodde jeg vi skulle få høy vaksinemotstand i Norge. Men motstandere finnes knapt i virkeligheten...De er få, men bare roper høyt på forumet for og spre budskapet sitt. Har forøvrig sett at det har blitt mindre konspirasjon og motstand her. Kan hende noen av de har tatt vaksinen til og med... Det er forøvrig gledelig at folk flest har tillit til helsemyndigheter, og at vi i Norge har sjansen til og få verdens beste  flokkimmunitet. Bare synd at vaksinasjonen går litt sent i Norge da vi ikke bruker alle vaksinene og av den grunn mangler vaksiner. Men vi bruker de med høyest virkning og minst bivirkninger. Det er nok med og øke tilliten til vaksinasjonsprogrammet. 😊

Endret av J.E
  • Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.E skrev (25 minutter siden):

Så ser det ut til at alle vaksinemotstandere man finner her og i andre forum heldigvis ikke er så mange i virkeligheten. Når jeg tidligere leste alle kommentarene her og på vg før, trodde jeg vi skulle få høy vaksinemotstand i Norge. Men motstandere finnes knapt i virkeligheten...De er få, men bare roper høyt på forumet for og spre budskapet sitt. Har forøvrig sett at de har blitt mindre konspirasjon og motstand her. Kan hende noen av de har tatt vaksinen til og med... Det er forøvrig gledelig at folk flest har tillit til helsemyndigheter, og at vi i Norge har sjansen til og få verdens beste  flokkimmunitet. Bare synd at vaksinasjonen går litt sent i Norge da vi ikke bruker alle vaksinene og av den grunn mangler vaksiner. Men vi bruker de med høyest virkning og minst bivirkninger. Det er nok med og øke tilliten til vaksinasjonsprogrammet. 😊

Du har nok rett i at vaksinemotstanden er mindre i Norge sammenlignet med andre Europeiske land.

Jeg personlig er ingen vaksinemotstander, men er skeptisk til koronavaksinene og den politikk myndighetene fører med nærmest indirekte tvang for å få bukt med vaksineringen . Synes det er synd at ikke flere i Norge ser hvor feil dette er. Lenge leve segregering.

• Liker 20
Skrevet

Dette handler nok mye om at nordmenn generelt har høy grad av tillit til myndighetene.

• Liker 24
Skrevet

Rettigheter i forbindelse med reiser spiller nok mer inn enn FHI liker å tro.

• Liker 14
Skrevet
Bli medlem skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig. De fleste er villig til å gjøre mye for å unngå og miste rettigheter. Istedet for å stille spørsmål til myndighetene gjør man bare som man blir fortalt. Risiko for betennelse på hjertet, blodpropp og blødningsforstyrrelser blir bagatellisert. Stiller man spørsmål er man antivaxer og konspirasjonsteoretiker. Skremmende utvikling. 

• Liker 22
Skrevet
Ukjent. skrev (46 minutter siden):

Selvfølgelig. De fleste er villig til å gjøre mye for å unngå og miste rettigheter. Istedet for å stille spørsmål til myndighetene gjør man bare som man blir fortalt. Risiko for betennelse på hjertet, blodpropp og blødningsforstyrrelser blir bagatellisert. Stiller man spørsmål er man antivaxer og konspirasjonsteoretiker. Skremmende utvikling. 

Helt enig 

• Liker 10
Gjest Paramount
Skrevet
Mmmwhatever skrev (3 timer siden):

Dette handler nok mye om at nordmenn generelt har høy grad av tillit til myndighetene.

I tillegg til at nordmenn setter ikke fyr på bygninger, bildekk, sprenger biler, og kaster mursteiner gjennom butikkvinduer. Slikt slipper du ikke billig unna. Nordmenn har mye å tape økonomisk på å ikke oppføre seg. De tusler heller av gårde til vaksinekontoret og håper det går bra.

Skrevet
6 hours ago, J.E said:

Bare synd at vaksinasjonen går litt sent i Norge da vi ikke bruker alle vaksinene og av den grunn mangler vaksiner. 

Jeg meldte pass så da får de som vil ha den litt fortere :) Føler jeg har gjort de en tjeneste :)

• Liker 11
Skrevet

Jeg tok vaksinen .. AZ som første dose .. Pfeizer som 2. dose .. var ikke med lett hjerte jeg tok dose nr. 2 ….  Var også skeptisk til dose 1.  

Vil tro de fleste tenker igjennom sitt valg … 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er mye rart som er "vanlig" på kg som overhodet ikke er representativt for "det virkelige liv". Heldigvis.

Endret av FrøkenMånestråle
Irriterende skrivefeil :P
  • Liker 22
Skrevet
J.E skrev (6 timer siden):

Så ser det ut til at alle vaksinemotstandere man finner her og i andre forum heldigvis ikke er så mange i virkeligheten. Når jeg tidligere leste alle kommentarene her og på vg før, trodde jeg vi skulle få høy vaksinemotstand i Norge. Men motstandere finnes knapt i virkeligheten...De er få, men bare roper høyt på forumet for og spre budskapet sitt. Har forøvrig sett at de har blitt mindre konspirasjon og motstand her. Kan hende noen av de har tatt vaksinen til og med... Det er forøvrig gledelig at folk flest har tillit til helsemyndigheter, og at vi i Norge har sjansen til og få verdens beste  flokkimmunitet. Bare synd at vaksinasjonen går litt sent i Norge da vi ikke bruker alle vaksinene og av den grunn mangler vaksiner. Men vi bruker de med høyest virkning og minst bivirkninger. Det er nok med og øke tilliten til vaksinasjonsprogrammet. 😊

Snakk for deg selv. Kommer ikke til å ta den vaksinen. 

• Liker 9
Skrevet
Bli medlem skrev (8 timer siden):

Enig.

Å tilskrive oppslutningen tillit når det første folk gjør som fullvaksinerte er å bestille tur til syden og kjøpe billig drikke og mat i Sverige, er ganske så naivt.Det blir som å stikke hodet i sanden og ikke forholde seg til konsekvensene gulrøttene de deler ut medfører.

• Liker 8
Skrevet
J.E skrev (13 timer siden):

Tallene sier ikke noe om beveggrunnene til de som har mottatt den. Forhåpentligvis har det store flertallet tatt vaksinen helt frivillig. Jeg er i motsetning til hva mange tror positiv til vaksinen. Jeg vektlegger imidlertid friheten til både å velge vaksinen og å la være å motta den. Rasjonelle valg er det som skiller menneske fra dyrene. Vi bør veie for og imot. 

Tallene i seg selv er positivt nytt, men de kommer med en stygg bismak dersom mange har følt seg overstyrt. 

• Liker 4
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (9 timer siden):

Det er mye rart som er "vanlig" på kg som overhodet ikke er representativt for "det virkelige liv". Heldigvis.

Ikke vær så sikker på det du. 

Her kan folk være ærlig. 

AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 15.26):

Det lurer jeg på.

Anonymkode: 08e59...d

Feil sitert 

• Liker 2
Skrevet (endret)
FrøkenMånestråle skrev (9 timer siden):

Spør du meg i virkelig liv juger jeg å sier ja skal jeg ta vaksinen og kommer til å si jeg har tatt vaksinen. 

Så ikke vær så skrå sikker på det. 

Uansett vi får vite snart hvor mange prosent som egentlig tok vaksinen til slutt. 

Endret av ostekaker
  • Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet
MorTil2 skrev (3 timer siden):

Enig.

Å tilskrive oppslutningen tillit når det første folk gjør som fullvaksinerte er å bestille tur til syden og kjøpe billig drikke og mat i Sverige, er ganske så naivt.Det blir som å stikke hodet i sanden og ikke forholde seg til konsekvensene gulrøttene de deler ut medfører.

Jeg er fullvaksinert og har ikke bestilt sydentur, og det blir ikke utenlandstur denne sommeren. Slutt å skjære alle over samme kam.

Skrevet (endret)
hlidskjalf skrev (14 timer siden):

Snakk for deg selv. Kommer ikke til å ta den vaksinen. 

Vel vel snakker ikke helt for meg selv😊 Jeg og 95 % andre nordmenn tar vaksinen. Da er det du som er i den lille 5 % gruppen som får snakke for dere selv... 

Endret av J.E
  • Liker 9
Skrevet
J.E skrev (8 minutter siden):

Vel vel snakker ikke helt for meg selv😊 Jeg og 95 % andre nordmenn tar vaksinen. Da er det du som er i den lille 5 % gruppen som får snakke for dere selv... 

Hvis det er så høy andel som ønsker å ta vaksinen, så skjønner jeg ikke det mase om lusne 5 prosent. Eller 10 prosent for den gang skyld. 

• Liker 9
Skrevet
Blondie65 skrev (9 timer siden):

Jeg er fullvaksinert og har ikke bestilt sydentur, og det blir ikke utenlandstur denne sommeren. Slutt å skjære alle over samme kam.

De som gir uttrykk for å være i tvil om vaksinen, skjæres ganske bastant og raskt over en kam. De er vaksinemotstandere, feiginger, svikere osv. 

Som med det, og med de som er fullvaksinert, så er det selvsagt ikke slik. Jeg kjenner fullvaksinerte som ikke har reiseplaner, og fullvaksinerte som mer eller mindre hadde gått på første og beste fly samme dag som dose 2 ble satt.

Poenget mitt er at de godene fullvaksinerte nå tildeles ligner mer på gulrot enn på faglig fornuftige avgjørelser. Som en motpol kan man se på den merkelige definisjonen av "kjæreste". Det hele bare føyer seg inn i rekken av til dels uforståelige avgjørelser, som man så må forholde seg til, uansett hvor mye eller lite mening det gir.

• Liker 12
Skrevet
J.E skrev (3 timer siden):

Men er du ikke lykkelig da? :P drømmescenario dette. 

jeg skal ikke ta vaksinen. Men det er fordi jeg tenker at det er bedre at en annen får min vaksine, selv om de har ringt meg 5 ganger! Men jeg kaller det for å være solidarisk! 

• Liker 2
  • Opprett ny...