AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Skrevet 24. juni 2021 Jeg kryssa av på at jeg ønsket utvidet søkerliste når jeg søkte på en jobb. Kommer den på epost da? Og hvor lenge etter fristen ca? Anonymkode: 101b1...d11
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Ja. Noen dager etter fristen, som regel. Anonymkode: 9472d...2f0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Som regel blir det sendt til din e-post, ja. Noen få ganger blir det sendt per brev til postkassen. Andre ganger er det webcruiter det blir tilgjengelig i. Anonymkode: a98b8...7e4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 Og noen ganger kommer den aldri, selv hvis du purrer 🙃 Anonymkode: a308f...a77
Eplen Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og noen ganger kommer den aldri, selv hvis du purrer 🙃 Anonymkode: a308f...a77 Jeg skrev at jeg ønsket utvidet søkerliste. Jeg fikk ikke svar, men da sendte jeg ny epost og minnet dem på forvaltningsloven § 5-15. Jeg fikk den veldig kjapt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 Eplen skrev (7 timer siden): Jeg skrev at jeg ønsket utvidet søkerliste. Jeg fikk ikke svar, men da sendte jeg ny epost og minnet dem på forvaltningsloven § 5-15. Jeg fikk den veldig kjapt. Fikk du jobben? Er redd for å virke vanskelig selvom det bare er rett og rimelig. Anonymkode: 101b1...d11
Baktusen Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 Jeg ville nok bedt om utvidet søkerliste i etterkant. Det kan potensielt slå negativt ut at du ber om den før du har blitt avslått. Du kan fremstå som er regelrytter, og potensielt litt vanskelig. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 Baktusen skrev (3 minutter siden): Jeg ville nok bedt om utvidet søkerliste i etterkant. Det kan potensielt slå negativt ut at du ber om den før du har blitt avslått. Du kan fremstå som er regelrytter, og potensielt litt vanskelig. Ja, men det var en boks hvor jeg kunne krysse av for om jeg ønska utvidet søkerliste. Jeg gjorde det, har ikke sendt mail og bedt om det. Virker det fremdeles regelrytteraktig? 🤔😅 Anonymkode: 101b1...d11
Baktusen Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, men det var en boks hvor jeg kunne krysse av for om jeg ønska utvidet søkerliste. Jeg gjorde det, har ikke sendt mail og bedt om det. Virker det fremdeles regelrytteraktig? 🤔😅 Anonymkode: 101b1...d11 Du spør godt. Ja kanskje litt? Jeg er usikker. Var ihvertfall de kommentarene og tipsene jeg fikk av ulike mennesker når jeg har spurt, personalleder, ei som jobbet innen HR og jobbspesialist.
Mardrøm Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 Det er helt vanlig å be om utbudet søkerliste når man søker jobb i det offentlige. Normalt så sendes dette ut automatisk til de som har sagt de ønsker det, etter at søknadsfristen har gått ut. Det kan imidlertid gå noen dager før søkerlisten er klar, fordi det kan være personer på den som har bedt om at søknaden unntas offentlighet. Lederen som rekrutterer vil normalt knapt vite at du har bedt om utvidet søkerliste, og en seriøs arbeidsgiver vil aldri la dette påvirke vurderingen av deg. MEN: dersom du maser flere ganger og ikke har litt tålmodighet, så kan det bli stilt spørsmål ved dømmekraften din.
Eplen Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fikk du jobben? Er redd for å virke vanskelig selvom det bare er rett og rimelig. Anonymkode: 101b1...d11 Jeg spurte om utvidet søkerliste etter at jeg hadde fått avslag.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 Jeg har krysset av flere ganger, aldri fått tilsendt (kommune). Anonymkode: 427df...392
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #13 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har krysset av flere ganger, aldri fått tilsendt (kommune). Anonymkode: 427df...392 Okei. Kommunal stilling dette også. Da purrer jeg i allefall ikke, siden dette er en plass jeg virkelig ønsker å jobbe 😅 Anonymkode: 101b1...d11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå