Gå til innhold

Når begynte du kvinne å miste evnen til sex ifm overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål til kvinnene. Det er en kjensgjerning at kvinner kan få utfordringer når de går inn i overgangsalderen. Endringer i hormoner kan bl a føre til tørre slimhinner ol. For deg som har opplevd dette hvordan gikk det med sexlivet, klarte du å komme tilbake til der du var tidligere? Mange yngre innbiller seg at sexlivet er nærmest forbi på slutten av 30 årene. Min kone hadde i en periode i midten av 40 årene utfordringer med hormoner og fikk medisinsk hjelp for dette. Dette hjalp veldig og etter en liten dipp på under ett år var vi heldigvis tilbake igjen med et veldig aktiv sexliv. Vi er i dag i midten av 50 årene og har igjen et helt utmerket sexliv!😎

Anonymkode: 62c52...8d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du lurer?

Dette er jo som du sikkert vet veldig individuelt, både når man kommer i overgangsalderen, og hvordan kroppen reagerer fysisk.

Om du er interessert i din egen lille undersøkelse (finnes mange fler forskningsbaserte på nett da men), så kan jeg fortelle at jeg opplevde lite problemer med tørre slimhinner eller andre ting som forhindret et godt sexliv. Overgangsalderen min startet (lenge før) men merket det mest da jeg var mellom 54 og 56. I dag er jeg 58 og har et utmerket sexliv.

Anonymkode: 25359...b72

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er håp skjønner jeg 😊

Anonymkode: 994c1...66e

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Ordtaket sier: Det er ikke høna som har gått på dato, men eggene!
Sexlysten kan selvfølgelig forandre seg litt når vi mister litt hormoner og tørker ut, slik at den slags sysler kan bli smertefulle og såre, men det finnes jo både hormoner og kremer mot slikt.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Hvemsomhelst said:

Ordtaket sier: Det er ikke høna som har gått på dato, men eggene!
Sexlysten kan selvfølgelig forandre seg litt når vi mister litt hormoner og tørker ut, slik at den slags sysler kan bli smertefulle og såre, men det finnes jo både hormoner og kremer mot slikt.

Digget det ordtaket 😄 virker ulikt dette, kjenner damer i 50-årene som elsker sex etter overgangsalder, og har snakket med ei på 50 som sier det er smertefullt og en pine hver gang med sår og rifter etterpå, selv med glidekrem. 

Anonymkode: 992fa...8fc

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg får vondt inni meg når jeg leser slike overskrifter. Kan ingen NOE om setningsbygging?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Et spørsmål til kvinnene. Det er en kjensgjerning at kvinner kan få utfordringer når de går inn i overgangsalderen. Endringer i hormoner kan bl a føre til tørre slimhinner ol. For deg som har opplevd dette hvordan gikk det med sexlivet, klarte du å komme tilbake til der du var tidligere? Mange yngre innbiller seg at sexlivet er nærmest forbi på slutten av 30 årene. Min kone hadde i en periode i midten av 40 årene utfordringer med hormoner og fikk medisinsk hjelp for dette. Dette hjalp veldig og etter en liten dipp på under ett år var vi heldigvis tilbake igjen med et veldig aktiv sexliv. Vi er i dag i midten av 50 årene og har igjen et helt utmerket sexliv!😎

Anonymkode: 62c52...8d6

Ja det stemmer nok at flertallet kan slite med dette i overgangsalderen. Men det finnes faktisk unntak, jeg er en av unntakene. Sexlysten er faktisk helt på topp og jeg blir naturlig våt når jeg har lyst på sex, i tillegg slipper jeg å bekymre meg over prevensjon. Jeg antar at jeg har vært heldig som slipper hormontilskudd 😄

Anonymkode: 11a05...285

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Miste evnen?!?! 

Anonymkode: 1cfd9...daf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Miste evnen?!?! 

Jepp, man gror sakte, men sikkert igjen. 

Anonymkode: 8a0e2...a2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😂😂😂

Anonymkode: 542a6...dec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

😱😱😱😱

AnonymBruker
Skrevet

Vi mister jo ikke evnen da. Det er det heller endel menn som gjør.

Anonymkode: 6f678...ce0

• Liker 3
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ha ha, litt spindelsvev en stund kanskje.  Selv var jeg mer plaget av kort lunte og dårlig humør, hetetokter og nattesvette.  Stakkars snille og tålmodige mannen min ❤️
Det slår ut forskjellig, noen merker ikke noe til hele overgangsalderen og skjønner ikke hva vi snakker om 😀

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge NHI, opplever 40-55% av alle kvinner nedsatt seksuell lyst (i og etter overgangsalder) som et problem. Det er altså MANGE kvinner som ikke opplever det slik.

Anonymkode: 9643d...3ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hormoner hjelper bare noen kvinner. Dessuten kan hormoner ha andre skumle bivirkninger. Så det er nok ikke så bra som mange skulle ønske at det var. 

Det beste er å ha masse sex når du er ung, for en dag er det over. Enten før eller siden og enten du vil eller ei. 

Anonymkode: d0978...201

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hormoner hjelper bare noen kvinner. Dessuten kan hormoner ha andre skumle bivirkninger. Så det er nok ikke så bra som mange skulle ønske at det var. 

Det beste er å ha masse sex når du er ung, for en dag er det over. Enten før eller siden og enten du vil eller ei. 

😂😂 Ingenting i veien med å være ung altså, men innlegget ditt forteller meg at du må være svært ung 😉

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😂😂 Ingenting i veien med å være ung altså, men innlegget ditt forteller meg at du må være svært ung 😉

Det handler ikke bare om sexlyst, men om utseendet også. En dag kommer vi alle til å se ut som rosiner og mennene vi tiltrekker ser ut som rosiner også. Da er det ikke rart at sex-lysten uteblir, selv om hormonene er helt greie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...