AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 I området der jeg bor er det steder der det ikke er fortau og man må kjøre i veibanen. Andre steder er det fortau som er i dårlig forfatning og med flere høye kanter ved hver innkjørsel slik at det blir umulig å kjøre der effektivt. Men veien er ellers slik at biler lett kan passere. Dette lokale sideveier uten store mengder trafikk. Men har opplevd noen ganger at folk roper sinte ting fra bilene eller tuter. De har ingen grunn til det. Jeg er ikke til hinder for noen, og på de stedene jeg eventuelt er til hinder så er det fordi det ikke finnes alternativer. Det er nok bare et hat mot sparkesykler. Så jeg har lurt på, skal jeg begynne å notere med registreringsnummer på bilene det gjelder, søke dem opp og banke på døren og spørre "hva var det du tutet for?" eventuelt ringe eller sende melding og stille det spørsmålet. Skal vi tro det får de til å tenke seg om? 😄 Anonymkode: 7a512...535
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Folk er drittlei av tullinger på sparkesykkel, derfor tuter de. Anonymkode: 8a305...6a1 11
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Da får de tute på tullinger, eller la være. Anonymkode: 7a512...535
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 De tuter nok fordi du sinker trafikken. Du kan legge deg godt ut i veifeltet slik at du ikke ligger i veien for at bilene kan kjøre forbi deg. De tuter nok fordi du ikke gir plass for å kjøre forbi. Anonymkode: ec241...424 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 La meg gjette, du har ikke førerkort? Anonymkode: 2ded6...d5a 6
Miah Skrevet 24. juni 2021 #6 Skrevet 24. juni 2021 Skulle ønske jeg kunne søke opp alle sparkesyklene som tuter på meg når jeg går på fortauet. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #7 Skrevet 24. juni 2021 Haha, ja, meld inn alle de som faktisk kan trafikkreglene for at de minner deg på at du bør lese deg opp. Supert! Kjempepoliti du er! La oss bygge samfunnet på sånne som deg! Anonymkode: 84489...cfc 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 Jeg har hatt førerkort i 14 år og har jobb med firmabil hvor det daglig kjøres ganske mange km. Men på fritiden synes jeg det er kjekt å ta noen turer med el-sparkesykkel og en sekk til små ærender som å handle litt istedenfor å ta bilen. Hittil i år har jeg nok over 25.000km kjørt, og har ellers flere 100.000km bak meg. Kjører både i tett trafikkerte bysentrum, landeveier av varierende kvalitet og motorveier. Så dere trenger ikke bekymre dere for kjøreferdighetene mine eller evnen til å forstå trafikkbildet og samspill med andre trafikanter. Ellers har el-sparkesyklene mine gått noe slikt som 1200km tilsammen sålangt. Dette er i hovedsak sjåfører som tuter bare for å tute, og har en vendetta mot el-sparkesykler. Anonymkode: 7a512...535
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 On 6/24/2021 at 12:35 AM, AnonymBruker said: Så jeg har lurt på, skal jeg begynne å notere med registreringsnummer på bilene det gjelder, søke dem opp og banke på døren og spørre "hva var det du tutet for?" eventuelt ringe eller sende melding og stille det spørsmålet. Skal vi tro det får de til å tenke seg om? 😄 Da skal du nok ikke banke på mange dørene før du blir slått ned... Anonymkode: a1fda...177
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå